• Track & Field II

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #27561  by BelfegorC4
 
Börjar mina handkontroller bli dåliga eller är detta ett spel som man måste använda turbo för att klara av? =P Klarar ju inte ens av bröstsimningen :(

 #27563  by AndiOne
 
Du får träna lite ;)

Men ja håller med dig, sjukt svårt!
De är en stenkula lr enkrona som gäller. Dock är ju de om något
en handkontrolls förstörare!

 #27565  by Nystroem
 
Vi körde alltid på pingisboll och gned den över knapparna fort som satan. Efter ett tag förstördes ju handkontrollerna men det är priset man får betala för ett sådant spel. Ska du spela spelet mycket rekommenderar jag pingisbollar ;)

 #27568  by BelfegorC4
 
Jag hade ett knep förr i tiden men man orkade bara med 2 grenar :D Man spänner handen tills den börjar darra och sedan går man lös på kontrollen xD Fast min nacke, handled gillar nog inte det längre :( jaja jag har en zinger eller två ;)
Last edited by BelfegorC4 on 30 May 2007, 14:28, edited 1 time in total.

 #27569  by AndiOne
 
Kanske går lika bra med en golfboll =)

Fast den ger nog mer stryk iofs på handkontrollen.
Men måste va skönare att kunna greppa så hårt de går lixom =)

 #27570  by Nystroem
 
Belfegor:
Den tekniken använder jag alltid och har alltid gjrot när jag spelar Mega Man. Men sen är man en jävel på att skjuta snabbt också ;)
Du skulle sett när jag spelade igenom Mega Man 4 och använde Bright Mans vapen på Pharao Man. Helvete vad jag mosade på knappen. Inte lika snabb som frezy_man men ganska hyfsad.

Vet vad du menar med att man får ont i nacken av det :P
Ridley i Metroid brukar orsaka nacksmärtor för mig också :P

 #27572  by Nagai
 
På Track & field spelen använder jag alltid

Four score eftersom den har turbo funktionen :wink:
På så sätt blir spelen lättare.

Men som sant som det är så förstör dom
en bra kontroll :cry:

 #27573  by BelfegorC4
 
Jag måste bli bättre med att trycka knappar :(

 #27576  by Bonomaul
 
Snusdosa tycker jag är det överlägset bästa hjälpmedlet! Se dock till att ta av pappret (och framförallt limmet) som är runtom först, annars blir det trögt som satan efter ett tag när det börjar nötas.
Går även kombinera snusdosa med lite lypsyl eller vaselin på knapparna.. jäklar vad det glider! 10,0 i plinthopp på Gold Medal hur lätt som helst. :D

 #27579  by BelfegorC4
 
Bonomaul wrote:Går även kombinera snusdosa med lite lypsyl eller vaselin på knapparna.. jäklar vad det glider!
Din version av kvällsmys? ;)

 #27580  by Bonomaul
 
Moahahaha.. Du skulle må då va?! :) Du kanske vill komma och gayma med mig nån gång? 8)

 #27583  by BelfegorC4
 
Bonomaul wrote:Moahahaha.. Du skulle må då va?! :) Du kanske vill komma och gayma med mig nån gång? 8)
Muhahaha såklart =D Samma sorts humor juuuuuu 8)

 #27589  by Ufouria
 
Minns att man fick vattenblåsor på pekfingret när man spelade Track & Field som barn.

 #27592  by Widar
 
Tesked funkar det med! :)

 #27593  by BelfegorC4
 
Sanna wrote:Minns att man fick vattenblåsor på pekfingret när man spelade Track & Field som barn.
Jag spelade nästan uteslutande med Zinger :oops: men Turtels 2 ojoj. Jag drog med "tummleden" över A och B knappen för att göra special attacken. Gjorde den hela tiden :D Hade ingen hud kvar när jag varvade det typish

 #27597  by WERY
 
Kul Bono om dosan öppnar sig och en äcklig klave snus faller ner på kontrollen så den blir äcklig för gott.

JAg gillar bara orginal men kanske köper en piratkontroll så jag kan spela eländet när jag köpt det

 #27599  by Bonomaul
 
Med duh! Man använder ju en tom dosa såklart! :)
Har man snus i dosan så mår inte det så bra efter en tuff stint framför Gold Medal kan jag lova. Portionssnus blir som om de vore körda i en torktumlare, och lös-snusdosorna fungerar inte lika bra till ändamålet.

 #27608  by WERY
 
Du borde inte snusa så mkt Bonomaul :P

Undrar hur mmkt du måste snusa för o varva vissa sport spel till nes. Nu när jag hört dom allvarliga vittnes målen önskar jag att dessa elaka sport lir inte hade blitt släppta utan att man istället tagit in Adventure island 4, SMB2-lost levels, Goonies 1 och FF2

 #27610  by Bonomaul
 
En dosa räcker gott och väl - den räcker hela livet att spela med.
Har för övrigt inte snusat sedan september.. känns rätt gött.

Håller med om att det borde tagits in vissa andra spel, men dock inte på bekostnad av otroligt roliga multiplayer spel som Gold Medal (fjärde ggn jag nämner det nu eller?:) )

 #27616  by AndiOne
 
oj segt o gå utan de svarta guldet så länge :)

 #27621  by WERY
 
Ja men jämförelsevis så vore det bättre att ta in lite osläppta spel samt JAP only spel istället för skit spel som sabbar kontrollen. Jag kan medge att fighting spel tar på kontrollen men inte så mkt att det går sönder och värst är det i tournament spel när man blir arg för att motståndaren fuskar hela tiden

 #27628  by Gixen
 
Va fan, fuskar ni....
Kör på med fingrarna ffs!
Klarar man inte T&F II utan hjälpredskap är/var man ingen gamer.... 8)

 #27695  by pravda
 
Gixen:
Ditt inlägg blir ganska komiskt med tanke på din signatur. :)

 #27706  by Gsmhacker
 
Sanna wrote:Minns att man fick vattenblåsor på pekfingret när man spelade Track & Field som barn.

big foot då! brännskador i handen

 #27708  by BelfegorC4
 
Gsmhacker08 wrote:
Sanna wrote:Minns att man fick vattenblåsor på pekfingret när man spelade Track & Field som barn.
big foot då! brännskador i handen
Äääääääääääh det inte är inte samma sorts skador där. Jag drar gärna igenom Big foot med en vanlig dosa :)

Instagram #sndb.se