• Maniac Mansion... behöver info

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #27640  by Loopus
 
Hej alla... long time. Håller fortfarande på att sälja min samling bit för bit... Har stött på patrull!

Ska sälja ett Maniac Mansion i morgon av Region NOE/FRG.

Fråga: innehåller det spelet engelsk eller tysk text?

Snälla någon... svara fort.

/Loopus

 #27641  by Nystroem
 
Jag kollade på den webläsarbaserade NES-emulatorn virtualnes (www.virtualnes.com) och gick in på spel som är översatta till olika språk..

Tydligen så finns Maniac Mansion översatt till tyska, så troligtvis är spelet på tyska.

Jag kan dock inte lova att just NOE/FRG-verran är den som är översatt..

EDIT:
Ser nu att spelet även finns översatt till Franska och FRG är väl fransk region också? Så jag har inte en blekaste :P

 #27644  by nes_nerd_no_1
 
Hursomhelst så lär det ju defenitivt inte vara engelsk text i spelet, så där fick du svar på den frågan iaf... :)
 #27646  by Tawny
 
Loopus wrote:Hej alla... long time. Håller fortfarande på att sälja min samling bit för bit... Har stött på patrull!

Ska sälja ett Maniac Mansion i morgon av Region NOE/FRG.

Fråga: innehåller det spelet engelsk eller tysk text?

Snälla någon... svara fort.

/Loopus
sätt igång det och prova :)

 #27665  by Filurkatten
 
Jag är relativt säker på att det är på tyska.

 #27674  by Loopus
 
Jag har ingen fungerande basenhet just nu så test dessvärre inte möjligt... men det mesta tyder ju på att det inte är engelska i spelet. Tack för all hjälp!

 #27684  by jalla
 
NOE/FRG är koden spel med tysk text använder, i likhet med t.ex SWE/SWE för svensk text och FRA/FRA för fransk text. Så om ditt Maniac Mansion exemplar har NOE/FRG så har det tysk text i spelet.

Instagram #sndb.se