• Star Tropics brevet

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #27887  by Lakanman
 
Läste precis den här auktionen:

http://www.tradera.com/Komplett_svensks ... n-44041860

Komplett svensksålt Star Tropics inkl. brevet man blötlägger för att få fram den hemliga koden till ubåten!

Hade jag ingen aning om. Så jäkla tufft. Gillar sånt. När man måste göra saker utanför spelet. Tur att den som ägde mitt aldrig blötte ner det :)

Rätt konstigt att den som blötte det där pappret i auktionen behöll pappret. Jag skulle nog kastat det när det var blött och man kunde koden.

 #27892  by Ufouria
 
Lakanman;
Ska du inte blöta ner ditt brev då och se om det stämmer :wink:
Går väl att få torr i torktumlarn. :P

 #27895  by Lakanman
 
haha naj fast är ju sugen på det :D

 #27897  by Ufouria
 
60 spänn för ett komplett Star Tropic är väl väldigt billigt :shock:

 #27899  by Lakanman
 
Jo det tycker jag asså. ORkade inte lägga på det när jag ha det i fin fint skick.

 #27900  by Nystroem
 
Blötlägga? På brevet jag hade till mitt tror jag koden stod på brevet utan att man behövde blötlägga det... ^^ Dessvärre kan jag inte bevisa detta då jag sålt det :(

 #27906  by BelfegorC4
 
citat från auktionen "Brev: Bra skick, något "vågigt" till följd av blötläggningen." Han la det i badkaret och tycker fortfarande att det är bra skick? :( Man får ju koden ganska omgående i spelet eller är det en kod till en hemlig plats? :)

 #27914  by *Andreas*
 
Man får aldrig koden i spelet.. men den behövs i kapitel 4 (tror jag).

 #27915  by BelfegorC4
 
*Andreas* wrote:Man får aldrig koden i spelet.. men den behövs i kapitel 4 (tror jag).
Men jag fick en kod för att kunna starta ubåten juuuu :(
Och jag tror inte att jag är på kapitel 4.

 #27943  by *Andreas*
 
Koden man får i brevet du doppar i vatten är tresiffrig och ska fyllas i manuellt under kapitel 4 (om jag minns rätt)

 #27963  by Bonomaul
 
60:- är ju som hittat!! Makalöst att det fortfarande går att göra sådana affärer.

747 är ju för övrigt koden..

 #27999  by samaras
 
Bonomaul Skrivet: 03 Jun 2007, 03:19 Rubrik:

--------------------------------------------------------------------------------

60:- är ju som hittat!! Makalöst att det fortfarande går att göra sådana affärer.
haha.. Samaras är alltid på G på billiga spel :D

 #31076  by duga
 
Stor skandal att det gick för 60 kr. Hade lätt bjudit 200 kr.

Instagram #sndb.se