• Vi spelar Nes tillsammans | 024 Nintendo World Cup

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Den 24:e omgångens spel

Nintendo World Cup
10
48%
Fester's Quest
4
19%
StarTropics
7
33%
 #619335  by poppe
 
ImageImageImage

Då var det återigen dags för en ny omröstning igen. Jag har haft mycket att göra men jag ska ändå försöka hålla två veckor mellan spelen (om det går).

Hoppas att många kan vara med att spela, ju fler desto roligare. Röstningen pågår till den 25:e maj. Tanken är att vi ska prata fritt om våra upplevelser, men vill du skriva en recension, spela in en film eller sjunga en sång om spelet så får du plus i kanten i min bok.
Last edited by poppe on 25 May 2013, 17:39, edited 1 time in total.
 #620124  by smid
 
MEDIOKERT? :o Det är ju sjukt bra!!

Dock röstade jag på Startopics då jag aldrig har spelat det, NWC har jag lagt ner otaliga timmar på. Fester's Quest... neh.
 #620138  by smid
 
De fyra musketörerna! Nu får vi hoppas att de andra ansluter precis som i filmen, long live the king!

Annars blir det till att köra lite NWC, sjukt kul att spela samtidigt som man dricker öl med polare. Snygga mål gör man också :yes:
 #620142  by Ashaman
 
Du har bara X antal specialskott/match dock!

Edit: min röst föll på ST då jag inte spelat det så mycket!
Last edited by Ashaman on 23 May 2013, 17:08, edited 1 time in total.
 #620143  by Kahn
 
Fester´s Quest får min röst!! :)
Tar inte så lång tid att klara,
frustrationen som uppkommer när det ligger en rosa *gun* ivägen när man har brådis för fienden bakom en kommer ifatt och man hinner inte döda dom,
Så får man dom där svarta jävla boll-skottet som missar alla färgglada "grodor" :D

NWC: W.Germany:s bissakletas va tvungen att planeras med linjal och miniräknare :lol:

StarTropics är ingen skit heller för den delen!
 #620520  by poppe
 
Snart är omröstningen slut, så passa på om du är sugen att vara med.
 #620639  by segasonic
 
Jag spelar NWC just nu (för första gången sedan jag var liten). Första matchen gick framåt sakta men säkert och slutade 3-1 till mig.
I andra matchen upptäckte jag cykelsparkarna, de är grymma!
24-0 blev det i den. \:D/
 #621481  by Vippe
 
Jag älskar World Cup, väldigt kul.. men Star Tropics är i mitt tycke ett av de bästa spelen till NES men ack så underskattat.
 #622343  by segasonic
 
A+B, Sanna :good:
Hur går det för er? Jag fick avbryta mitt förra försök men tänker minsann vinna turneringen idag!
Startar femte matchen inom kort :yes:
 #622345  by segasonic
 
Det kan jag svara på senare ifall ingen hinner före, det är minst sex iaf.
 #622366  by segasonic
 
Brasilien, känns som att det finns bättre lag att spela med.
Just nu har Hollands målvakt fått lite ryck och studsar fram och tillbaka med bollen i famnen. Han vägrar att släppa den :DOG
 #622376  by Quvipp
 
Suttit och spelat lite på emulator nu. Riktigt mysigt spel! Nästan bättre en FIFA! Stör mig dock på att man inte kan styra mer än en gubbe. Men varför lägger sig gubbarna ner på planen ibland?
 #622378  by Lindholm
 
mycket bättre än fifa... De lägger sig ner när de blivit tacklade för många gånger

Instagram #sndb.se