• Vi spelar Nes tillsammans | 024 Nintendo World Cup

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Den 24:e omgångens spel

Nintendo World Cup
10
48%
Fester's Quest
4
19%
StarTropics
7
33%
 #622396  by segasonic
 
Det roliga är att de andra i motståndarlaget fortfarande passar till korvarna :DOG
Jag tappade räkningen, Tronin. Det är elva eller tolv matcher totalt.
Har bara en halvlek kvar nu, motståndarlaget var riktigt svårt tills jag kom på hur man kan göra.
 #622399  by segasonic
 
Klarade turneringen innan! Titelskärmen kom tillbaka snabbare än vad jag trodde så jag hann inte fota den sista bilden.
Det är helt ok att spela ett par-tre matcher vid något tillfälle. Mer än så klarar man sig utan.
2013-05-31 21.20.09.jpg
2013-05-31 21.20.17.jpg
2013-05-31 21.20.32.jpg
 #622446  by Lindholm
 
för att klara det utan problem, kör specialaren tills den inte funkar. då ställer man sig i princip på målvakten och ber om passning... så funka det endå... Lätt bästa sportspel som gjorts...
 #622899  by smid
 
Med lite träning så sitter dom varje gång. Jag är mitt uppe i en flytt och har inte spelet på mitt DS, får hoppas att jag kan packa upp snabbt...
 #626163  by Tronin
 
Uppföljaren är ett av två Japanexklusiva Nekketsu-spel som jag inte skaffat som repro. Kommer inte göra det heller då NWC räcker gott och väl. Man vill ju inte att det ska bli för mycket av det goda ;)

Vill du ha "oseriösa" sportspel borde du testa Mutant-spelen till Mega Drive :good:
 #626543  by Robotwo
 
Tronin wrote:Uppföljaren är ett av två Japanexklusiva Nekketsu-spel som jag inte skaffat som repro.
Jag skaffade alla som famicom kassetter istället :)
Den enda utav dom som jag har omchippat med översättning är uppföljaren till River City Ransom. (eftersom det är tyngst med text och story i det) :B

Ett annat NES sport-spel jag gillar utav flera anledningar är BaseWars.
Robotar som spelar baseball och slåss för att bedömma om man är inne? Ja tack. :D

http://www.youtube.com/watch?v=ZqB6rY94DCw#t=1m58s
 #626552  by poppe
 
Nytt spel att rösta på i morgon. Själv har jag inte hunnit med att spela den här omgången då jag inte fick tag på spelet och den saknades i min samling, men jag ska spela och knåpa ihop en text i sommar.
 #626561  by Robotwo
 
Trodde du skulle vara ett riktigt jätte-fan utav Kunio-kun spelen med tanke på att din avatar är från River City Ransom/ Street Gangs :B
Har själv inte spelat igenom båda fotbolls-spelen heller.
Dom är roliga och så, men dom börjar kännas massa som sport efter ett tag (för mycket utav samma sak).
 #626564  by poppe
 
Mjo det skulle man kunna tro. Har lirat spelet som liten, men skulle behöva friska upp minnet för att kunde skriva en text. Street Gangs lirar jag titt som tätt däremot.
 #626568  by Robotwo
 
Om du inte redan har så borde du ju nästan pröva resten utav spelen i serien :)

Finns ju allt från brawler (4-spelar smash-bros arena stuk spel) till Ishockey och basketboll spel i den :)
Var ju bara några få utav spelen som släptes utanför japan.

Instagram #sndb.se