• Adventure island

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #27938  by Frezy_man
 
Jag har Adventure island 1 och 2... Super adventure island har jag också spelat men jag har inte klarat något av dom.

Vad tycker ni om serien? Kom ens första spelet till sverige?

Har man spelat sönder alla mario spelen så kan det vara en schysst mario-kopia tycker jag.. Har precis dött några game overs på första spelet, det är ganska svårt men ska försöka klara det någon dag.

 #27942  by nes_nerd_no_1
 
Konstigt nog kom aldrig ettan hit till Norden, men 2:an hittade ju hit både som NES & GB verision.

Personligen tycker jag att det roligaste i serien är Super A.I. till SNES.
Om du gillade Master Higgins NES-äventyr så kommer du älska detta spel! :)

 #27946  by *Andreas*
 
Ettan, tvåan och trean är rätt så lika i spelstilen.
Fyran till NES (eller ja, kom ju bara ut till famicom) är BETYDLIGT roligare, äventyrsspel likt U-four-ia eller Metroid.

 #27949  by nes_nerd_no_1
 
*Andreas* wrote:Ettan, tvåan och trean är rätt så lika i spelstilen.
Fyran till NES (eller ja, kom ju bara ut till famicom) är BETYDLIGT roligare, äventyrsspel likt U-four-ia eller Metroid.
Coolt! Tack för det tipset mannen!
Trodde att SNES verran var den som räknades som 4:an.

Man lär sig så länge man lever :)

 #27951  by jalla
 
Adventure Island 1 kom faktisk bara ut i USA och möjligens Canada (och Japan såklart). Tvåan kom ut i nästan (hela?) Europa och Australien och sen kom 3an bara ut i USA och möjligens Canada (och Japan såklart) igjen. Lite konstigt det där. Adveture Island 2 är ju ett bra spel så man skulle tro det sålde bra, isåfall i minst ett av dom europeiska länderna.

Själv tycker jag spelen är rätt roliga :) Har dock typ bara spelat Adventure Island 2, men 1 och 3 är ju typ det samma.

nes_nerd_no_1 wrote:Personligen tycker jag att det roligaste i serien är Super A.I. till SNES.
Jag spelade faktisk Super Adventure Island till SNES för inte så länge sen. Kom till sista bossen 2-3 gånger, men klarade inte honnom hehe :\ Det är et bra spel, men det var en ting jag saknade, det var musiken. Jodå, självklart har SNES versionen musik, men musiken i SNES versionen är inte lika bra som Adveture Island 1 och 2 musiken (möjligens 3 och 4 också, har inte spelat dom som jag kommer ihåg). Musiken är dock helt ok. Jag önskar isåfall dom gjorde en remix av någon av dom samma låterna och inkluderade dom i SNES verisionen. Hadde varit mycket bättre :)

 #27954  by Frezy_man
 
Har en polare i Stockholm som var helt sjukt grymm på SNES versionen. Han varvade det hur fort som hellst, bara kuta igenom. själv hade jag lite problem med första bossen.

Tycker 2:an verkar ganska bra. Skulle tippa på att jag kommit halvägs. Men gav bort kassetten till min lillbror på 5 år. Han har kommt längre än mig :D... Det är kul med alla dinosaurier och det där.

Hörde att ettan skulle vara väldigt svårt. Jag har amerikanska kassetten bara. Spelade lite idag men får spela vidare någon annan dag. Det är spelbart helt klart.

får nog ta och testa 3:an och 4:an någon dag också.

Instagram #sndb.se