• Mario 3, YAY eller NEY! omröstning!

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Ja eller Nej

JA
8
44%
NEJ
8
44%
Vet inte
2
11%
 #28005  by Frezy_man
 
Super mario bros 3. Alla borde hålla med om att det är en av de allra största titlarna till NES. Men hur ser ni på spelet? Hör det till topp 5 listan?

Ja eller Nej.

Omröstningen håller på i 10 dagar.

 #28009  by Nystroem
 
Hehe i och med min röst blev ställningen 1 - 1 - 1 :P

Och omröstningen håller på i all evighet tror jag frez. Tror inte du kan stoppa den ^^

Motivering till mitt NEJ:

Spelet är i min mening väldigt segt och trist. Super Mario World är 20 gånger bättre, trots att upplägget är i princip samma sak. Och ingen kan komma och säga att jag inte spelat Mario 3 tillräckligt för att lära mig uppskatta det. Visst jag har inte spelat lika mycket som frez (no shit), men jag har spelat igenom spelet både med flöjtarna och utan dem. När jag spelade igenom hela spelet utan flöjtarna så TVINGADE jag mig igenom de sista världarna.

Oh well.. inget spel för mig helt enkelt.. bara acceptera det :P Lär sälja mitt exemplar inom kort också :P

 #28012  by Gixen
 
Visst är det bra, inget snack om saken. Men definitivt inte på min NES Top 5.

 #28013  by Ufouria
 
Nej, först kommer alla mega man spel, Zelda II, Ufouria, Mr Gimmick mm.
SMB 3 hamnar långt ner på min lista, dock före SMB 1 och 2.

 #28016  by samaras
 
hehe. super mario bros 3 kommer inte äns med i min topp 10 lista :P

 #28018  by Ufouria
 
jag tror nog inte ens att den skulle komma med i min topp 50 lista :P

 #28020  by samaras
 
Sanna wrote:jag tror nog inte ens att den skulle komma med i min topp 50 lista :P
haha. nu när jag tänker efter noga så håller jag nog med dig.

Jag kommer på måånga spel innan mario 3 kommer i bild :)

 #28026  by Bonomaul
 
Får nog säga JA. Finns ett par väldigt bra titlar, och SMB3 är en utav dem. Svårt dock att avgöra huruvida det kommer med på topp 5 eller ej, men det tror jag nog att det har en ganska stor chans att göra.

Kanske borde göra en omröstning om den grymt överskattade Mega Man-serien också med sin bitivs direkt usla grafik, samt musik som suger fet getpung.

 #28039  by Filurkatten
 
Bonomaul wrote:Kanske borde göra en omröstning om den grymt överskattade Mega Man-serien också med sin bitivs direkt usla grafik, samt musik som suger fet getpung.
Man kan fråga sig nu hur många som blev upprörda.
Last edited by Filurkatten on 03 Jun 2007, 19:54, edited 1 time in total.

 #28041  by Nystroem
 
Haha Bonomaul har aldrig haft känsla för musik, det vet vi alla, så ingen borde ta åt sig ;)

Bonomaul:
Slå mig inte ;P

 #28053  by BelfegorC4
 
Jag håller med bono. Megaman serien är överskattad. Tur att det finns SMB 3 som förgyller min tillvaro ;)

 #28081  by Frezy_man
 
Mario 3 känns välgjort, stort, vackert, snyggt, musikaliskt, fräckt och kul på samma gång. Den stora svarta fläcken är alla långsamma banor. Det blir lite för mycket. Mario world känns som en tvilling till mario 3. Också ett extremt välgjort spel. Men där har vi banor som är ännu segare... Men dom är inte lika många i antalet.

Jag håller de två mario spelen i ungefär samma nivå.

Jag rösta Ja. Det finns nog fem NES spel som jag hellre spelar än mario bros 3... Men mario bros 3 är fortfarande ett av de fem bästa. Och kanske det NES spelet jag ser som bäst... Men jag har spelat det på tok för mycket :P



Bono: Nu pratar du i nattmössan :wink: Nämn ett spel som har bättre musik än mega man 2. "FFS"

 #28085  by Bonomaul
 
Frezy_man wrote:Bono: Nu pratar du i nattmössan :wink: Nämn ett spel som har bättre musik än mega man 2. "FFS"
Ställ en svårare fråga.. Zelda II så klart!!

 #28093  by BelfegorC4
 
på andra plats med bästa musiken är Goonies II ;) sug på den MM2 lovers xD

 #28094  by Nystroem
 
Finns faktiskt några riktigt sköna låtar i Goonies 2 :) Men jag står fast vid att Mega Man 2 har det bästa soundtracket till NES. Eller iaf topp 3. Men men.. det var inte det denna tråden handlade om ;)

 #28096  by jalla
 
Super Mario Bros 3 är et mycket bra spel, men det är inte det första spelet jag väljer för och säga det sånn.

 #28101  by pravda
 
Spelet var redan överhajpat när det kom, och jag blev mätt på det nån gång vid 1992.

 #28108  by Ufouria
 
Zelda II och MM 2 kommer (på min lista) på delad plats när det gäller bästa NES musiken. Musiken i Journey to silius är oxå underbra.

En av anledningarna till att jag inte är förtjust i SMB 3 kan vara för att jag aldrig hade det som barn. Tror det påverkar rätt mycket.
Zelda II och MM 2 däremot spelade jag mycket som barn så i de spelen finns det för mig en hel del nostalgi.

Instagram #sndb.se