• Bästa Castlevania spelet

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Bästa Castlevania spelet?

Castlevania
11
65%
Castlevania II - Simon's Quest
1
6%
Castlevania III - Dracula's Curse
5
29%
 #28355  by Ufouria
 
Vilket tycker du är det bästa Castlevania spelet till NES?

Själv har jag bara spelat 1:an och 2:an (som barn bara).
Tyckte inte om Castlevania när jag spelade det sist. Simon's Quest gillade jag som barn vet jag, men det var då det.

 #28356  by Filurkatten
 
Ändrade du det precis? Eller missade jag totalt att trean stod med?
I alla fall, tvåan är för segt men bättre stämmning, ettan är action! Trean skulle jag valt då det är en soft blandning, men såg inte att/om den stod med som sagt.

 #28357  by Ufouria
 
Jo jag ändrade. Trean kom inte med först.

Jag röstar 3:an åt dig. Har inte lagt någon röst ännu men tycker inte om 1:an och 2:an direkt så 3:an måste vara bättre.

 #28358  by Filurkatten
 
Oh, tack för att du röstade åt mig.
Sådanna trevligheter uppskattas mycket, mycket. :)

 #28361  by Nystroem
 
Får säga ettan. Det är det enda spelet jag spelat mycket av de tre (har klarat det också). Men tvåan kan jag säga att det skulle inte få min röst om det så var ensamt i listan :P Trean har jag tyvärr inte spelat så mycket så kan inte säga så mycket om det.

 #28366  by Bonomaul
 
Sanna wrote:tycker inte om 1:an och 2:an direkt så 3:an måste vara bättre.
Intressant resonemang.. det köper jag rätt av och röstar också på 3'an.

 #28367  by Filurkatten
 
Jag gillar att man kan vara flera karaktärerer på trean. Det är tufft.

 #28371  by BelfegorC4
 
Brukar gilla experience spel men inte Castlevania 2 :( trean har jag aldrig spelat så jag kör på orginalet

 #28383  by AndiOne
 
3an utan tvekan!

Riktigt riktigt bra Castlevania spel!

 #28393  by nes_nerd_no_1
 
Jag gillar inte direkt The Angry Nerd, men när det kommer till Simons Quest så har han ju förbannat rätt i allt han säger!

F.ö. la jag min röst på den odödliga ettan! :)

 #28399  by Lakanman
 
Hmm.. jag tyckte 3:an var lite för grötigt. Men gav det ingen större chans. 1:an nötte jag igenom. Eftersom jag försökta om och om igen att klara banor så måste det väll vara skojigast. Annars kanske det är som så att 1:an är kult och det vill man ha klarat. Försökte mig på Kid Icarus men fy fan. Smaka snor i munnen.

 #28403  by Nystroem
 
nes_nerd_no_1 wrote:Jag gillar inte direkt The Angry Nerd, men när det kommer till Simons Quest så har han ju förbannat rätt i allt han säger!
Åh, vi går samma väg du och jag ;) Det enda jag inte håller med om är det där med att om man hoppar ut från kanter och landar i vattnet. Ge fan i att hoppa ut från kanter då liksom :P Sen klagar han på Flame Whip som jag tycker är supertuff ;). Sen tar han inte upp musiken väl? Musiken i Castlevania 2 är riktigt grym.

 #28412  by pravda
 
Har ju spelat 3:an så väldigt lite så jag röstar på 1:an av nostalgiska skäl.

Simon's Quest hade jag svårt för som liten, jag gick vilse mest hela tiden för allting såg likadant ut. Klarade det aldrig trots alla försök.

 #28424  by BelfegorC4
 
Ett tips i Simons Quest eller Curse som jag vill kalla det, är att köpa holy water. Använd det i alla "hus" du går in i. Så hittar man hemliga hål i marken och i väggarna :)

 #28440  by nes_nerd_no_1
 
Nystroem wrote: Musiken i Castlevania 2 är riktigt grym.
That´s very true!
Helt underbar imo.

 #28447  by Nagai
 
Min röst gick åt Castlevania 3..
En riktig klassiker..

Men jag spelade Simon's quest innan jag hade spelat det första 8)

 #28450  by AndiOne
 
Ja altså 1an har ju bara högre nostalgivärde, 3an är ju ett bättre spel på alla punkter.

 #28460  by Tawny
 
nes_nerd_no_1 wrote:Jag gillar inte direkt The Angry Nerd, men när det kommer till Simons Quest så har han ju förbannat rätt i allt han säger!

F.ö. la jag min röst på den odödliga ettan! :)
samma här.

men jag misstänker att trean är bättre och rolgare, mend et har jag inte spelat.

simons quest är en skamfläck för nes! tyvärr har jag det, men hade det inte ingått i castlevaniaserien hade jag aldrig köpt det...

Instagram #sndb.se