• hjälp zelda 1 frågor

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #29469  by BelfegorC4
 
i 6:an får du trollstaven, i 8:an får du magiboken (gör att staven skjuter eld)
9:an finns det en massa godis :D
Glöm inte Mastersword (magisvärdet) bland gravarna ;)

 #29473  by Gsmhacker
 
BelfegorC4 wrote:i 6:an får du trollstaven, i 8:an får du magiboken (gör att staven skjuter eld)
9:an finns det en massa godis :D
Glöm inte Mastersword (magisvärdet) bland gravarna ;)
vad krävs för att få svärdet i graven?

 #29474  by nes_nerd_no_1
 
Gsmhacker08 wrote:
vad krävs för att få svärdet i graven?
Du kan bara ta det om du har ett visst antal hjärtan. Kommer dock inte ihåg hur många som är minimumkravet, men ngn annan kanske kan fylla i? :)

 #29475  by AndiOne
 
12

 #29721  by Gsmhacker
 
nu e jag på level 9 dock står den vanliga röda gubben och snackar på tjing-tjongska behöver jag något för att passera ?

 #29729  by Tawny
 
klarat alla 8 palats?

 #29735  by Nystroem
 
Gsmhacker08 wrote:nu e jag på level 9 dock står den vanliga röda gubben och snackar på tjing-tjongska behöver jag något för att passera ?
Du behöver ett köttben som du kan köpa i affärer lite varstans. Tror det fanns ett billigt köttben där du köpte den blå ringen, men jag är inte säker. Du får leta runt lite :)

EDIT:
ELler det är väl i sjuan? Menar du en gubbe som står och snackar? Du får väl testa att spränga i väggarna eller nåt då, annars får du leta efter en annan väg :P

 #29743  by Gsmhacker
 
Tawny wrote:klarat alla 8 palats?

japp

 #29744  by Gsmhacker
 
Nystroem wrote:
Gsmhacker08 wrote:nu e jag på level 9 dock står den vanliga röda gubben och snackar på tjing-tjongska behöver jag något för att passera ?
Du behöver ett köttben som du kan köpa i affärer lite varstans. Tror det fanns ett billigt köttben där du köpte den blå ringen, men jag är inte säker. Du får leta runt lite :)

EDIT:
ELler det är väl i sjuan? Menar du en gubbe som står och snackar? Du får väl testa att spränga i väggarna eller nåt då, annars får du leta efter en annan väg :P

nej inte han det är han som man får svärdet av i början jag menar

har bombat väggarna utan resultat :(

 #29763  by Gsmhacker
 
ska man ha alla delar av triforce när man går in i level 9 ? hur kan jag ha missat en del isf :shock:

 #29766  by Nystroem
 
Haha. Det är bara leta reda på vilka du missat :P Om jag får gissa så har du missat 5:an och 7:an :P

 #29772  by Gsmhacker
 
Nystroem wrote:Haha. Det är bara leta reda på vilka du missat :P Om jag får gissa så har du missat 5:an och 7:an :P
.
5:an va det :D hur kunde jag glömma trekraften :shock:

 #29773  by BelfegorC4
 
Bara en liten fråga :D
Hur kommer det sig att palats 6 är svårare än 9:an? :roll:
Man skrattar åt fienderna i palats 5,7,8 medans i 6:an är dom bra svåra :(
Bara jag som upplever detta?

 #29775  by Gsmhacker
 
jag har smiskat grisen Ganon med enbart svärdet varför säger alla att man måste använda 3 silverpilar :?:

 #29790  by Nystroem
 
Belfegor:
Jag vet inte. Men sexan är ta mig fan ruggigt jävlig!

Gsmhacker:
Oh rly? De kanske ändrade det på GBA-versionen då för egentlgien ska man behöva silverpilarna. Grattis till att du klarade det iaf :)

Instagram #sndb.se