• Annorlunda Street Gangs i SCN-version

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #30748  by Matte2000
 
Jag har upptäckt att SCN-versionen av Street Gangs är olik den amerikanska och övriga europeiska utgåvor. På det första stället man är i spelet på SCN-versionen så har man piskor istället för slagträn som det är i övriga versioner.

Varför gjorde dom så egentligen? Då spelet blir en aning svårare i början gentemot övriga versioner.

 #30754  by Filurkatten
 
Vad menar du? Man har vell järnrör och kättingar i båda? Eller är jag ute och cyklar...
Däremot så går River City Ransom en aning snabbare om jag vill minnas rätt.

 #30756  by Matte2000
 
Filurkatten wrote:Vad menar du? Man har vell järnrör och kättingar i båda? Eller är jag ute och cyklar...
Jo dom är med i båda, men jag menar att alldeles i början av spelet så har fienderna slagträ i amerikanska och andra europeiska versioner, medan fienderna i SCN-versionen har kättingar där.

Formulerade mig lite dåligt i första inlägget :P

 #30790  by WERY
 
Detta är nåt jag inte har testat men vill tro att det kan variera. Har ju RCR och det går snabbare än PAL utgåvan och vilka vapen som finns på ett visst ställe kan ibland variera

 #30794  by Matte2000
 
WERY wrote:Detta är nåt jag inte har testat men vill tro att det kan variera. Har ju RCR och det går snabbare än PAL utgåvan och vilka vapen som finns på ett visst ställe kan ibland variera
Ja, men på SCN så är det alltid kättingar alldeles i början av spelet, medan det i övriga versioner alltid är brännbollsträn där. Senare i spelet så varierar vapnena så då är det ingen skillnad.

 #30800  by Luzur
 
kan ju vara att dom har baseball som nationalsport i amerika? :P

 #30802  by Matte2000
 
Luzur wrote:kan ju vara att dom har baseball som nationalsport i amerika? :P
Ja det kanske du har rätt i :p

 #33711  by Filurkatten
 
Sent svar, men kom och tänka på detta igår när jag spelade lite.

Det varierar från gång till gång när man startar spelet, ibland börjar de med järnrör och ibland med kätting. Samma med River City Ransom.

Instagram #sndb.se