• PowerPak / Everdrive

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #30780  by Widar
 
Den är ruskigt cool, läste om den först igår.

Precis som NGD sa på NintendoAge, "I doubt I will ever buy another repro cart ever, no need for one."
Han köpte för övrigt det stora paketet som även innehöll detta läckra minneskortet.

Image

En sån här och en NWC-repro så är jag nöjd!

 #30803  by Matte2000
 
En sån blir det till att införskaffa :)

 #30804  by Filurkatten
 
Det kostar en slant bara. :/

 #30814  by Widar
 
Filurkatten wrote:Det kostar en slant bara. :/
Det är det absolut värt i mina ögon!

Får bara hoppas att de fixar buggen (-arna?) som gör att det blir grafikglitchar på vissa konsoller.

 #30816  by Filurkatten
 
Har inte sagt att det INTE är värt det heller. ;)

 #30817  by Widar
 
Filurkatten wrote:Har inte sagt att det INTE är värt det heller. ;)
hehe, sant. :)

Det är bara att sälja av några spel så är man ju ikapp på det där. :)

 #30818  by Filurkatten
 
Hjärta till att sälja av spel har jag då inte såvidare inte dubbletterna blir allt för många. :P

 #37798  by Lakanman
 
Någon som prövat Powerpack än?.

 #37978  by Kreese
 
Skulle gärna vilja men de går inte att beställa ännu... :( Eller jo de gick att beställa förrut, men inte just nu. Gäller att hårdbevaka www.retrousb.com om man vill ha nån, lär ju sälja slut fort nästa gång de släpper en laddning!

 #37979  by Jacke
 
Man skulle ha haft en powerpack men lär vara omöjligt att få tag på en om man inte kollar som en hök:(

 #38091  by Widar
 
Den där Marcus wrote:Skapade ett nytt inlägg om det, men kan ju skriva här också.

NU finns de att beställa! Skynda, skynda!

http://www.retrousb.com/index.php?categoryID=86
Helt otroligt att det fortfarande fanns kvar! Ett pack med 512MB beställt! :D

 #38137  by BelfegorC4
 
Det var för mycket pengar för mig :(

 #38766  by Lakanman
 
Har ni fått det än och prövat det? Funkar det bra osv?.. Är lite feg av mig och låter er vara testpiloter först ;)

 #38767  by Filurkatten
 
Jag är jäkligt nyfiken jag med.

Upp med en massor utav bilder/filmer med PowerPack in action sedan!

 #38787  by Kreese
 
Paketet är skickat i alla fall, men det har inte dykt upp ännu. Nästa vecka kanske, vi får se. Men självklart kommer det bilder och filmer!

 #38801  by Den där Marcus
 
Kreese wrote:Paketet är skickat i alla fall, men det har inte dykt upp ännu.
Du har fått mail om att det är skickat alltså? När fick du det? Och varför har inte jag fått något? Ok, den där sista frågan kanske du inte behöver svara på...

 #38850  by Kreese
 
Your package will be shipped by PayPal Shipping with U.S. Postal Service

RetroZone used PayPal Shipping with U.S. Postal Service to create a shipping label for your package...
11 september, klockan 01:37 kom mailet. Fick med ett trackingnumber också. Skumt trodde inte man skulle få det. :?

Nåväl när man klickar på den länken står det:
The U.S. Postal Service was electronically notified by the shipper on September 11, 2007 to expect your package for mailing. This does not indicate receipt by the USPS or the actual mailing date. Delivery status information will be provided if / when available. Information, if available, is updated every evening. Please check again later.

 #38857  by Den där Marcus
 
Strange. Nu när jag tänker på det fick jag inget bekräftelsemail från PayPal när betalningen var gjord heller. Undrar om jag lyckades fucka upp min epostadress när jag skrev in den? Man fick ju se och bekräfta namn och adress, men inte epost.

 #39199  by Filurkatten
 
Så det har anländigt nu?

Bilder och film upp! :P

 #39204  by Widar
 
Om det är någon som får sparfunktionen att fungera, säg till... Jag lyckas inte. Antingen så är jag dum och gör fel eller så är min kassett trasig. :(

Edit: Det finns förresten PowerPaks uppe på www.retrousb.com nu,ni som inte redan har gjort det, KÖP!

 #39214  by Widar
 
Filurkatten wrote:Är mappers uppdaterade och allt?

Har för mig att de talades om save problem i denna tråd:

http://nesdev.parodius.com/bbs/viewtopi ... sc&start=0
Tack för tipset! Läste igenom tråden och det är ingen som har samma problem som mig.. Verkar som att min kassett är kass. Hoppas att Bunnyboy svarar snart så jag vet.

Funderade på att hur fan det blir om jag skickar tillbaka skiten över atlanten, måste ju skriva värde på den dit och värde hem, kommer att få tulla för den igen... :( Å andra sidan kommer de också få göra det. :twisted:

 #39228  by Widar
 
Någon som har fått sin PowerPak kan väl göra följande och bekräfta om det är fel på min kassett;

Starta valfri rom, håll inne reset i 2-3 sekunder och berätta vad som händer sen.

Enligt vad jag sett på andra sidor så ska man hamna i directoryn som man var i innan alternativt få sparmenyn om man har sparat. Min bara reset'ar den laddade romen.

Hjälp!


Edit: Fick tag på Bunnyboy... Det var bara att skicka tillbaka den. Skit också! Jag som verkligen hade sett fram emot denna... :(

 #39240  by Kreese
 
Se till att inte få pröjsa tull igen nu bara! :?

Måste testa det där du pratar om. Just nu har jag bara testat att spela upp min egenkomponerade låtar direkt på NES:et:

 #39246  by Filurkatten
 
Hur lät låtarna på ett riktigt NES?

 #39247  by Widar
 
Kreese wrote:Se till att inte få pröjsa tull igen nu bara! :?

Måste testa det där du pratar om. Just nu har jag bara testat att spela upp min egenkomponerade låtar direkt på NES:et:
Nej har redan pratat med honom om just tull och han sa att han skulle skriva ner värdet eftersom det är ett garantijobb.

Skicka över de där låtarna och filerna! Jag vill också köra dem i NES'et!

 #39248  by Kreese
 
Låtarna lät asbra! Asballt!

Widar. Laddade du ner tomma Sav-filer från:
http://www.retrousb.com/index.php?productID=133

Och la dem på Compact Flash kortet? Sedan när du startar spelet väljer du Load Savefile. Antar att problemet kom när du skulle Save:a och hålla in 3-4 sekunder och få upp den där menyn. Save to file typ...

Shit jag satt och spelade Mega Man 5. Testade både Japanska och Amerikanska. Samma i princip, men Amerikanska kryllade av extraliv. Jag spelade Gravity Man banan. Nu känns det som om markören jag skriver med snart ska hoppa upp i taket. Skitäcklig känsla!!! Löjligt att Amerikanska versionerna är lättare, undra om det är så med flit?

 #39249  by Kreese
 
Du kan snacka live med bunnyboy på #nesdev på EFnet på IRC... Jag hänger ofta i den kanalen. 8)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 23

Instagram #sndb.se