• Behöver hjälp med mitt projektarbete om nintendo!

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #32473  by Super-Marko
 
hej alla !

Jag ska börja 3:an till hösten, och då är det dags med en kurs som heter projektarbete.

Då ska man självständigt några timmar i veckan ansvara för att planera genomföra och efter 7-8 månader visa en färdig produkt!

Vad man kan göra kan variera otroligt mycket, det enda kravet är att det har någon koppling till den linje man går.

Jag Bestämde mig för att göra ett arbete om nintendo och tv-spel.

Eftersom jag går natur/natur så tänkte jag fokusera på den tekniska utvecklingen i spel och maskinerna från nes till wii, men givetvist kommer jag ha lite annan info med oxå.

Därför skulle jag uppskatta om jag i denna tråd kan ställa frågor som förhoppningsvist någon har svar på!

Ni får oxå mycket gärna ge tipps på hemsidor ( böker tror jag inte det finns mycket av innom ämnet ...) som har information som jag kan behöva! ( på svenska eller engelska funkar bra).

Eftersom jag inte har kommet så långt med planeringen tar jag även gärna emot tipps och föslag på saker som ni tycker skulle vara kul att ha med i arbetet.

tack för mig!

 #32480  by kralleman
 
Gör ett NES-spel om den tekniska utvecklingen från NES till Wii istället! Och bränn in det på en NES-kassett. Det skulle nog imponera på din lärare. Kanske lite mycket att hinna med på 7-8 månader iof.
Kul projekt hursomhelst, få pyssla med Nintendo under skoltid.

 #32481  by Super-Marko
 
hehe. ingen dålig idé

dock känns det lite owerkill med tanke på hur mycket tid jag har på mig
och då jag har NOLL kunskap i att görta sådant

 #32484  by Lakanman
 
Ähh.. sätt i ett usb minne i en kassett och koppla in med kabel. Ser ju lite flashigt ut iaf :)

 #32491  by Super-Marko
 
jo har set den modden, riktigt nice!

Men jag ska inte göra ett spel.

 #32496  by WERY
 
http://www.nesdb.se/phpBB2/viewtopic.php?t=1804

Kolla här så kan du tanka ner mitt projekt arbete o läsa. Handlar om tv-spel och jag fick MVG+ i projekt för den rapporten. Den innehåller även massor av nintendo fakta så läs igenom

 #32517  by Bonomaul
 
Precis. Spara ner det, redigera så att det ser ut som om du har skrivit, och se där - klart att lämna in. :D

 #32524  by Super-Marko
 
Ofan., där ser man !

ser spännande ut, ska läsa ikväll!

 #32552  by Tawny
 
glöm inte roliga jämförelser mellan wii-kontrollen och power glove :)

 #32608  by WERY
 
Och om du inte vill ha rellen ska du inte lyssna på vad Bonomaul sa :P

 #32612  by Bonomaul
 
Nej, mig ska man aldrig lyssna på. :)
Man kan använda andras arbeten som inspiration, men ren kopiering är väldigt lågt - är som att föråda sig själv.

 #32614  by WERY
 
o-oja. Sidan MVG+ är inget o ha. HAr aldrig vart där för jag har egna ideer. En annan rolig sak är att att mitt arbete på 40 sidor är det längsta som gjordes av alla i klassen. Man sa att min rapport låg på högskolenivå :D

 #32615  by Bonomaul
 
Jag har använt MVG+ många ggr faktiskt (och även liknande sidor), men eftersom arbetena där oftast håller relativt låg kvalitet så är det enda man kan göra där att söka just inspiration.
Man kan se titeln på någons arbete, och läsa innehållet, för att sedan göra sitt eget arbete med samma innehåll - fast då mycket bättre givetvis.
WERY wrote:Sidan MVG+ är inget o ha. HAr aldrig vart där[...]
...och där försvann i ett nafs rätten att kritisera kanske?! ;)

 #32657  by WERY
 
Jo rätten finns kvar för den sidan används ju mest av fuskare som inte kan jobba med skolarbete och då kopierar. Sån är inte jag och därför kritiserar jag sidan då den hjälper folk att fuska

Instagram #sndb.se