• Vart köper jag 20st connectors billigt ?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #32558  by Gsmhacker
 
Tawny wrote:
Gsmhacker08 wrote:Vart köper jag 20st connectors billigt ?

:?:
vad ska du ha så många till?
20 enheter :D

 #32559  by Bonomaul
 
Du kanske inte tar tips från mig, men har du provat att rengöra de gamla connectorerna enligt Hundägarens kok-recept?
Såvitt jag förstått så fungerar det i de flesta fall bättre än att installera nya (oftast tröga) connectorer.

 #32562  by Super-Marko
 
tommy,

om du vill kan jag fixa dina connectorer

koka, fila, böjja,, ja hlet enkelt fixa dem

för en symbolisk summa. ellre mängd flak..

ja vi kan höras på msn om du är intresserad.

annars kan jag lära dig hur man gör

 #32571  by Tawny
 
Bonomaul wrote:Du kanske inte tar tips från mig
har ni en fnurra på tråden? ;)

 #32586  by BelfegorC4
 
Tröga connectors borde vara bannlysta :( Jag dränker sina connectors i elektronikrengöring och låter dom lufttorka. Spelet startar på första gången och man behöver inte trycka ner spelet ;D

 #32589  by Ufouria
 
Aha, så du kokar dem inte ens? Bara låta dem ligga i elektronikrengöring en stund?

 #32685  by BelfegorC4
 
Sanna wrote:Aha, så du kokar dem inte ens? Bara låta dem ligga i elektronikrengöring en stund?
Japp. Jag skulle koka dom men orkade inte. Så jag dränkte i elektronikspray och det funkade =D
Men connectorn var nog inte så smutsig. Ett tips är att rengöra där connectorn sitter på moderkortet till NES:et. Kan finnas smuta där också.

 #32686  by Ufouria
 
Jag tycker det jobbiga är att skruva bort alla skruvarna för att kunna ta bort connectorn. Är väl närmare 20 skruvar x 2 (då man måste återmontera NESet oxå).

 #32711  by Widar
 
Sanna wrote:Jag tycker det jobbiga är att skruva bort alla skruvarna för att kunna ta bort connectorn. Är väl närmare 20 skruvar x 2 (då man måste återmontera NESet oxå).
Då ska du prova att chippa en PS2. :)

 #32713  by Lakanman
 
Kok grejen funkar inte så värst bra faktiskt. Prövat några ggr. Naj jag tar ut connectorn. Böjer tillbaka bläcken försiktigt med en säkerhetsnål som jag böjt i toppen. Dränker även connectorn i elektronikrengöring. Blir som nya sen.

 #33017  by AndiOne
 
För att svara på topic så går de att hitta 20st på Ebay är ja övertygad om.

 #33045  by keeke
 
själv har jag haft ett par riktigt dåliga connectors som ej fungerat.Har fixat dem genom att ta sandpapper(våtslip)1000 grovlek.Viker pappret så att där är slipyta på båda sidor,väter papret med elektronik spray och gnuggar igenom ca 10 ggr....Båda har fungerat 8 månader redan efter det(som nya)

 #33107  by Bonomaul
 
Så jäkla harcore att våtslipa sina connectorer så det finns inte ord för det!!! :)

Låter bra dock.. 8)

 #33173  by WERY
 
Men då blir det ju repor på pinnarna :shock: :lol:

Det skulle man kunna testa men det borde annars gå att doppa den i sånt där silversprit så all smuts löser upp sig automatiskt

Instagram #sndb.se