• Bergsala vs Gameland

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #671098  by poppe
 
Informationen borde sparas ner ifall hemsidan försvinner. Kul läsning.
 #671123  by kapsylen
 
Riktigt intressant läsning, fick mig flertalet goda skratt.
Gillade att det fanns ljudklipp dessutom :)

Tack för att detta delades!
 #671226  by Tobbe
 
Någon som vet hur det slutade för Gameland i HD? Att det handlas med beg. spel vet vi väl alla men jag tänkte just på historian som slutar 1999 på hemsidan.
 #671290  by Martin
 
Det dömdes till fördel för Gameland, tv-spel klassas under samma skydd som datorprogram i upphovsrätten. Dock är det intressanta att datorprogram ofta innefattar ett licensavtal, ett sådant som man bläddrar förbi och trycker "acceptera", där brukar ting som vidareförsäljning, uthyrning etc klassas som icke-tillåten.

http://www.juridicum.su.se/iri/docs/Upp ... r_tv-spel/
 #671300  by Hudson
 
Riktigt informativ sida. Tack för länken kralleman :good:
 #671367  by segasonic
 
Martin wrote:http://www.juridicum.su.se/iri/docs/Upp ... r_tv-spel/
Jag var på Juridicum i Lund idag :o
 #673471  by Lakanman
 
Intressant. Tackar Kralle och även Martin för länken till Juridicum.
 #759981  by aerobert
 
Bilden på annonsen hade slutat funka så jag tog mig friheten att leta upp den. Sista numret av 93 års NM hittas den i.

Image
 #760031  by Alas
 
Vi måste få fram ljudklippen... helt underbart detta ju.
 #760078  by xeorix
 
Intressant läsning. Tack
 #760085  by Bob
 
Kanske får maila honom och fråga? :) Om han har kvar adressen på sidan.

Jocke Hellman, som nämns i början bodde jag iaf granne med i Malmö. Han var skitläskig, och hade hela lägenheten fylld med cdrom-skivor med warez. En riktig oldschool trader som var fylld av galna anekdoter och snurriga historier om onda jurister och gamla scenkrig med Fairlight. Satt alltid och spelade Settlers 2 och lyssnade på Adolphsson och Falk. Den här Jocke Ekström, som skrivit historien, var där nån gång. Han arbetade i en annan tvspel's butik som låg inne på Caroli-City senare efter Gameland och om jag inte missminner mig helt så var det där jag köpte mitt Sega Saturn. Men det var nästan 20 år sedan och dom rökte inomhus så mitt minne är lite snurrigt.

Dom var flera år äldre än mig och jag hade absolut ingenting där att göra iaf.
 #760150  by Alas
 
I love him!

Instagram #sndb.se