• Spel som spelas av 3-4 spelare med multitap

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #34680  by WERY
 
Här ska det bli en FAQ på sån spel så att andra på forumet kan kolla upp vad man kan spela som fler en 2 spelare med multitap samtidigt:

* A Nightmare on Elm Street
* Bomberman II
* Danny Sullivan's Indy Heat
* Evert & Lendl Top Players' Tennis / Four Players' Tennis
* Gauntlet II
* Greg Norman's Golf Power
* Harlem Globetrotters
* Kings of the Beach
* Magic Johnson's Fast Break
* Monster Truck Rally
* M.U.L.E.
* NES Play Action Football
* Nintendo World Cup
* R.C. Pro-Am II
* Rackets & Rivals
* Roundball: 2 on 2 Challenge
* Spot
* Super Off Road
* Super Jeopardy!
* Super Spike V'Ball
* Swords & Serpents
* World Cup Soccer


Listan uppdateras och tips är välkommna
Last edited by WERY on 27 Mar 2013, 16:13, edited 3 times in total.

 #34693  by BelfegorC4
 
Pro AM 2, Terror on elmstreet

 #34764  by Widar
 
http://en.wikipedia.org/wiki/NES_Four_Score

# Anticipation
# Bomberman II
# Championship Bowling
# Fast Break
# Gauntlet II
# Golf Power
# Harlem Globetrotters
# Danny Sullivan's Indy Heat
# M.U.L.E.
# Monopoly (video game)
# Monster Truck Rally
# Nightmare on Elm Street
# Play Action Football
# Nintendo World Cup
# R.C. Pro-Am II
# Rackets & Rivals
# Roundball: 2 on 2 Challenge
# Smash TV
# Spot
# Super Off Road
# Super Spike V'Ball
# Swords & Serpents
# Top Player Tennis
# Smash TV
# Jeopardy

Mvh

 #34769  by Filurkatten
 
M.U.L.E. är år och dar sedan man spelade, sorry för off topic men det är ett underbart spel! Det tål att påpekas.

 #34781  by BelfegorC4
 
Var i helhavre ser du M.U.L.E någonstans i listan?

edit: :oops: Var den i listan hela tiden?
Last edited by BelfegorC4 on 09 Aug 2007, 13:06, edited 1 time in total.

 #34786  by Filurkatten
 
Mellan Danny Sullivan's Indy Heat och Monopoly (video game).

 #34872  by Nagai
 
Filurkatten wrote:M.U.L.E. är år och dar sedan man spelade, sorry för off topic men det är ett underbart spel! Det tål att påpekas.
Är det mindscape som gjort det spelet?
Har för mig det.. :roll:

 #34909  by Filurkatten
 
Jepp, det tror jag att det skall vara.

 #35273  by Nystroem
 
Borde inte rubriken ändras till "Spel som kan spelas av 3-4 spelare med multitap"? Just nu antyder den på att spelen enbart kan spelas av 3-4 spelare. Ganska liten sak, men jag föreslår att det ändras ;)

 #35283  by WERY
 
ähh inte så noga. Man kan tolka det så som du just sa men jag tror folk förstår hur det var tänkt

 #35289  by Nystroem
 
Undrar om det var så japsarna resonerade när de skrev "All your base are belong to us" ;)

 #35402  by Gonzo
 
Move zig, move zig :D

 #35407  by BelfegorC4
 
"All your base are belong to us" - Har aldrig förstått det :S
Vad menas?? Och jag är seriös. Har verkligen ingen aning :oops:

 #35420  by Lakanman
 
BelfegorC4 wrote:"All your base are belong to us" - Har aldrig förstått det :S
Vad menas?? Och jag är seriös. Har verkligen ingen aning :oops:
Här har du intro från spelet Zero Wings som det kommer ifrån. Musiken är underbar:

http://www.youtube.com/watch?v=icVy7Ve6y6A

Saxat ifrån Wiki

All your base are belong to us" (often shortened to "All Your Base", AYBABTU or simply AYB) is an Engrish phrase that sparked an Internet phenomenon in 2001 and 2002, with the spread of flash animation that ubiquitously depicted the slogan. The text is taken from the opening cut scene of the English version of the 1989 Japanese video game Zero Wing by Toaplan. Its brief but intense popularity derived in part from its poor translation into English and partly from its near-accidental adoption by a group of Internet humorists. While the wildfire has died down, "All Your Base" is still a well-known reference among gamers.

 #35427  by BelfegorC4
 
Haha =D
Jag undrade när jag såg filmen varför det var så dåligt textat =)
Tack för infon :)

 #35440  by Nystroem
 
Hehe så jävla roligt :D Personen som skrev det... Undrar om han tjänar pengar på det nu ;D

 #37057  by Bonomaul
 
Nystroem wrote:Borde inte rubriken ändras till "Spel som kan spelas av 3-4 spelare med multitap"?
Men Gold Medal kan ju spelas med multitap.. tex.
Men listan gäller alltså spel som är speciellt framtgan för att liras med tx Four Score då?! Alltså de som har det speciella märket på kartongen.

 #37106  by Nystroem
 
Jag fattade för att listan skulle innefatta alla spel där man kan spela som fler än 2 spelare. Så står det i grundinlägget i alla fall.

Som sagt, ingen stor grej. Men jag störde mig på det av någon konstig anledning :P

 #37120  by Bonomaul
 
Kom förresten att tänka på att man nog inte alls kan ha multitap till Gold Medal, men 4 spelare kan man ju iaf vara.
Så då utgår jag ifrån att de spelen som man kan ha multitap till också är märkta med det där röda märket på kartongen, alltså de som vi redan har listat.

 #37601  by duga
 
Bonomaul wrote:Kom förresten att tänka på att man nog inte alls kan ha multitap till Gold Medal, men 4 spelare kan man ju iaf vara.
Så då utgår jag ifrån att de spelen som man kan ha multitap till också är märkta med det där röda märket på kartongen, alltså de som vi redan har listat.
Kan man inte spela 8 pers rentav?

 #37615  by Bonomaul
 
Kanske t.o.m 8 ja.. kommer inte ihåg. Säger du det så är det nog så.

 #50040  by Sol
 
Four Players' Tennis släpptes i Sverige som ESP-version.

Re:

 #156892  by BelfegorC4
 
Sol wrote:Four Players' Tennis släpptes i Sverige som ESP-version.
FAQ:en är inte endast för svenska spel, spelet du nämner har redan listats i tråden sen 09 aug 2007, 06:07.
Men under namnet Top Player Tennis då detta spel endast hette Four Player Tennis i Europa.

8)
 #156894  by Martin
 
Vilka spel var roliga att lira fyra? Jag minns att RC Pro Am 2 blev lite rörigt för den som var sist "skjöts" framåt in i skärmen för att hänga med. Super Off Road fungerade bättre eftersom banan var på hela skärmen. Tror jag och min kusiner försökte lira Nintendo World Cup också, men var också ganska rörigt.
 #157065  by Sol
 
Damn right! :DOG

Four Player Tennis är roligt för att det är så buggigt och för att man kan slänga sig och rädda bollar (även med fötterna ha ha).

Spike V Ball och Kings of the Beach är också bra. Monster Truck är i princip ospelbart precis som Elm Street.

Instagram #sndb.se