• Modermodem 0300 is back...

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #685785  by Lindholm
 
trevligt :good:
 #685788  by MilleN
 
Jo det var ju kul (för dom som har ett Lille Nemo...) Detta innebär att det kommer bli drygt tre-fyra ex till salu för oss vanliga dödliga då :DOG

Piss! (Tanken är väldigt god, men min spontana personliga åsikt som intressent som inte var med i gamet när Lille Nemo såldes är "Piss!")
 #685795  by Lindholm
 
Jag hoppas på Tetris 8)

Ska bli skoj att se vad det blir för spel och om boxen kommer upp i samma klass som lille Nemo
 #685803  by Toktotte
 
Det känns klart rättvist att det blir så att vi nuvarande Nemoister får förtur, samtidigt som jag lider med alla eldsjälar a lá Sonefors... :( Det skulle vara intressant att se vad ett Lille Nemo skulle gå för i dagsläget :)

Någon koll på hur många LN som "försvunnit"?
 #685804  by Tronin
 
Haha! Ska ni begränsa personerna som har förtur till spelet borde ni valt de som de facto har öppnat upp sin kopia av LN och spelat den.
 #685810  by Hrossharsgrani
 
Grymt, då är det bara att invänta att någon seriös samlare säljer sitt ex.
Eftersom logiken är att seriositeten ökar ju mer man betalar så är väl det enda logiska att anordna en öppen auktion på samtliga exemplar?
 #685811  by MilleN
 
Precis Hross.

Ja rättvist för er ja Totte ;) Nog kunde det blivit mer rättvist på något annat sätt, låt dem som har ett Nemo få tillgång till en förstautgåva och gör 33 till oss andra istället, win-win?

Jag och sonefors kan göra ett eget spel annars, glöm att någon annan får köpa :p

(Piss!)
 #685817  by justschill
 
Haha, kul twist! Ses i sälj-tråden kära Nemoister! :good:
 #685823  by rogerxy
 
Hrossharsgrani wrote:Grymt, då är det bara att invänta att någon seriös samlare säljer sitt ex.
Eftersom logiken är att seriositeten ökar ju mer man betalar så är väl det enda logiska att anordna en öppen auktion på samtliga exemplar?
Står ingenstans att seriositeten ökar ju mer man betalar?

Men jag tycker det är ganska logiskt att de som rimligtvis är mest intresserade av Modermodems spel är de som har ett (även om det såklart inte finns något "idiotsäkert" sätt att fastställa detta på.), istället för att samma personer som sålde sitt Nemo så fort de såg att priset gick upp, nu ska kunna "roffa åt sej" även det nya spelet & göra om samma procedur.

Som Nemo-ägare hade jag förmodligen blivit mindre glad att se dessa personer få ett ex om jag själv hade blivit utan. & 2011 så blev icke-VIP:are sura för att de i VIP-avdelningen fick första tjing. Så i vanlig ordning så kommer inte alla bli nöjda oavsett vilket tillvägagångssätt man väljer.

Men kom gärna med något bättre förslag om ni har några så kanske MM 0300 nappar:)
 #685827  by MilleN
 
En lite mer exklusiv collectors edition till Nemoägare med något extra till och en vanlig utgåva i 33 ex till oss andra tycker jag kändes som en bra idé, MM får tänka på saken :) Annars kunde man lika gärna skitit i att announca det här och helt enkelt enbart efterlyst dom som har ett Nemo och sålt till dem exklusivt, detta är bara elakt (piss!) :DOG

Eftersom Nemo blev sådan succé hade det väl inte skadat att öka utgåvan så eldsjälarna bakom får mer lön för mödan.
 #685834  by Hrossharsgrani
 
Men kom gärna med något bättre förslag om ni har några så kanske MM 0300 nappar:)
Jag anser att en auktion av detta format för en merpart av kassetterna både skulle vara rättvist samt mer intressant: nintendoage.com/forum/messageview.cfm?c ... adid=81857

Ur min synvinkel är det inte särskilt logiskt att man ska få förtur till något förmånligt bara pga att man tidigare utnyttjat ett förmånligt erbjudande.
 #685841  by Quvipp
 
Hade faktiskt varit skoj om det blev det! Älskar den där låten. Så sjukt rolig. Men om det blir det kanske jag borde försöka få tag i ett exemplar. Försöker ju samla på Turtles, har minst sagt gått sådär. Hade varit en rolig nystart!
 #685898  by Sonefors
 
Jag tycker att det här är mest rättvist. :)

1. Ge de 23 st som har ägt sitt Lille Nemo sedan uppbokningen förtur på det nya spelet. Endast ett ex vardera.
(om det nu är 23 st, jag kan ha missat någon försäljning).
2. Auktionera ut de nästföljande åtta platserna där 1:an väljer nummer först och 8:an sist. Självklart kan man bara vinna ett nummer.
3. Slutligen, auktion på nr.1 och nr.33.

Då har man fått med alla bitar av förtur och kan samtidigt få lite högre lön för mödan.
 #685921  by Pinge
 
. Kan förstå bitterheten hos er som inte har ett Nemo, men livet är inte rättvist. Ni hinner ju köpa ett ex om ni betalar för(mycket) er.
Sone: tackade inte du nej att köpa min dublett för 3500:-? Jag börjar ångra att jag sålde den för 5k
 #685923  by Sonefors
 
Nej, jag la bud på 3500 kr som du tackade nej till. Du hade fått bud på 4500 kr via PM som du också tackade nej till.

Jag börjar smälta förutsättningarna nu, det finns ju fortfarande en chans. :D
 #685953  by murgot
 
Tråkiga nyheter det där med endast dom som tidigare äger Lille Nemo får förtur. Men som folk här skriver livet är inte rättvist :) Hoppas att det öppnas upp en lucka så vi vanliga dödliga får chansen att köpa!
 #685954  by Storeriknr1
 
Ska svänga förbi game lite senare. Hoppas, hoppas att det finns ett ex av lille nemo där!
 #685969  by Ashaman
 
Haha! Det vore nåt det :) tveksamt om de över huvud taget skulle köpa in det va? :)
 #685974  by Sonefors
 
Det vore trevligt med förutsättningarna för oss vanliga döda innan spelet släpps. Är det bara att ropa hej direkt när någon säger "nu är det fritt fram för alla", eller hur kommer det att fungera? :)
 #685992  by burnavista
 
Förstår om nya samlare gärna vill ha ett ex men för en annan som hade turen att få köpa ett när det släpptes så känns det jäkligt trevligt. Nu blir det till att klippa och kamma sig för att ett kort
 #686044  by Lindholm
 
Hrossharsgrani wrote: Eftersom logiken är att seriositeten ökar ju mer man betalar så är väl det enda logiska att anordna en öppen auktion på samtliga exemplar?
Känns mer som logiken är att de som har ett ex av Lille nemo, och inte sålde sitt ex så fort det ökade i pris, ska få förtur. Så "risken" att de säljs vidare direkt minskar

Förstår att de som ej har lille nemo blir lite irriterade, personligen tycker jag det va en trevlig twist :D

Fast hade varit roligare om man hade behövt ta en bild när man spelar det (vid startskärmen när ens nummer syns) ;) Även om boxen i sig e sjukt snygg, så e översättningen bättre

Någon (typ rogerxy) som har kontakt med modermodem som vet om man även kommer få förtur med "ens nummer"? Vore fett att ha samma nummer på nya spelet som man har på Lille Nemo :yes:

Instagram #sndb.se