• Elrinth GameplayFFS stream

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #689017  by Elrinth
 
Tja!

Har idag fått tillbaka min Twin Famicom och kommer streama en del Famicom i helgen. Har även fått ny dator så kvaliteten ska förhoppningsvis kunna uppnå 60fps 1080p. Vi får se helt enkelt. Ifall det är nån som är intresserad och kanske har önskemål på nåt speciellt spel som jag med lite lotto kanske har så streamar jag hemskt gärna just det spelet.

Kommer göra lite tester ikväll efter jag byggt klart datorn.

Heter elrinth på twitch.

ps det kommer vara hyfsad bildkvalla ;)
Last edited by Elrinth on 27 Feb 2016, 22:23, edited 1 time in total.
 #689018  by Nils
 
Följer dig nu :yes:
 #689160  by Elrinth
 
Riggat klart nu! Bara att köra! ;) Nu ska vi se hur det går att streama, hähä :P
 #689381  by Elrinth
 
Tyvärr så vart det en lång session Wind Waker-streamning igår istället, men jag visade lite Famicom bara för att en polare skulle få se kvaliteten. ;) Hade lovat en polare att vi skulle lira ut det.
Blir mer streamning idag (2014-04-21) fast vi är så nära på klara ut Wind Waker att vi börjar med det. Efteråt ska jag försöka övertyga de andra om att köra lite svåra platformslir eller nåt liknande till Famicom.
 #689758  by Elrinth
 
streamar lite wind waker idag, sen zelda till famicom disk.
 #692601  by Elrinth
 
Fick nån ny pryl idag så jag var tvungen att testa streama lite :D http://www.twitch.tv/elrinth/c/4175492
Har precis formaterat om till Windows 8.1 så det vart lite små inställningar som gjordes under inspelningen.
Kommer köra lite streamning imorgon också. Funderar på börja tidigt, typ 10-11 eller nåt. Skriver ihop en lista med alla spel jag har så kan folk önska vilket spel dom skulle vilja se.
 #692655  by Mikegyver
 
Har själv varit sugen på skaffa Magical doropie, får man fråga vad du gav för det?

Du borde ta och lira ut Dragon fighter! Vore kul att se :D
 #692657  by Elrinth
 
$45.13 + $7 frakt.

Coolers, ja jag slänger väl igång lite streamning på Dragon Fighter. Säg till när du vill se. Jag skriver in en lista vilka spel jag har medans.

Här är listan än så länge, håller på fylla på den atm:
dl.dropboxusercontent.com/u/5145312/my_ ... games.html
Last edited by segasonic on 03 May 2014, 23:04, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägget, tack!
 #692666  by Mikegyver
 
Var ju ett bra pris du fick det för, har bara sett det ute för betydligt mer.

Jaaa det är ju du som streamar så :) kommer kika om jag kan när du väljer att spela helt enkelt :D
 #692668  by Elrinth
 
ok coolers, drar igång om en liten stund... ska bara skriva klart den här lådan sen kör jag igång.

Såå då var det avklarat. Märkt dock en häftig grej när jag klarade ut det, så jag kommer streama lite mer sen för att klara ut det ett till varv! :)
 #700116  by Elrinth
 
Är det något speciellt spel ni önskar ses streamas/spelas in?
Här är min lista av spel idag:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/514 ... games.html

Ifall ni har tips på något lir jag borde skaffa så vore det awesome också!
 #726223  by Elrinth
 
Kommer ej streama längre på twitch eftersom bandbredden där är såpass limiterad och youtube är tydligen mycket bättre enligt kompisar som tittat.

Fick hem min PS4a igår och idag fick jag äntligen min kopia av The Last Of Us till Ps4an. Jag har inte kört spelet tidigare och alla säger det är awesome story. Tänkte passa på att streama lite. För den som är intresserad så kan ni se det här:
https://www.youtube.com/watch?v=P6Ra3Zl2lGc
 #744123  by Elrinth
 
Tofu: Jag kör RGBmoddad famicom -> framemeister sedan HDMI in till en AverMedia ExtremeCap U3.

Jag kommer streama lite mer Zelda nu alldeles strax. Kommer med youtube-streaming länk alldeles strax.
 #779080  by Elrinth
 
Fortsätter med Castlevania: The Dracula X Chronicles på PSP ikväll! Försöker låsa upp Symphon of the Night på PSPn.

Följ streamen här:
http://www.youtube.com/user/Elrinth/live
 #779082  by krille
 
HAde inte så mycket annat roligt att göra så har suttit o kollat lite men nu är det nog dags för sängen så go natt o lycka till med spelandet :)

Instagram #sndb.se