• Rösta fram SNDBs NES-topplista(resultatet avslöjas i DokNES)

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #695138  by tokvev
 
Nu har jag också skickat ett PM! Image

Hur många personer hoppas du skall rösta för att det skall bli ett meningsfullt resultat att ha med i dokumentären?

Kul och spännande initiativ hur som :D
 #695148  by Gazimaluke
 
Det har jag inte tänkt så mycket på. Men om 50 pers hade röstat skulle jag se det som ett bra resultat. Funderar på att lägga upp omröstningen på fler forum men då riskerar jag att ta vatten över huvudet :p
 #695212  by wkd!?
 
Pm skickat hehu!
 #695218  by Pinge
 
varken pro am eller cobra t var med på min lista!
Sjukt att ni kan bortse från flera Nes:ens bästa spel bara för att vara annorlunda... jävla hipsters är vad ni är!
 #695978  by Gazimaluke
 
27 röster har trillat in :) Jag börjar lika efter i att lägga över rösterna i min tabell. 73 olika spel har det röstats på hur som.
 #696038  by Toktotte
 
Gjort!

Inte ett enda small box fick plats, 3 st låg precis på kvalgränsen däremot! Eftersom jag är så fruktansvärt ung upplevde jag bara Smb1 och Kid Icarus som liten, i övrigt var det framförallt post 1990-spel som gällde!
 #696097  by aerobert
 
Jag tog mina favoriter från dåtiden, när man ägde spelen själv eller lånade från kompisar och som spelades mest. Inte från senare när man upptäckt en massa andra titlar som är mycket bättre. :D

Tre smallbox-titlar hade jag på listan.
 #696876  by Gazimaluke
 
Min egen lista är mer baserad på vad jag tycker om spelen idag. Tycker ändå att många spel till NES fungerar utmärkt idag.
 #701542  by Oregondanne
 
Inskickat! Svårt att limitera sig till bara tio, men vinnaren är i alla fall given! (Ledtråd: Tim Stamper har gjort det.)

Instagram #sndb.se