• Rösta fram SNDBs NES-topplista(resultatet avslöjas i DokNES)

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #694197  by Gazimaluke
 
Jag kunde inte hitta något liknande så jag kör.
Tyckte att det hade varit kul att göra en topplista över NES/Famicom-spel. Tycker om listor helt enkelt.

Så här går det till. Alla som röstar skickar ett PM till mig med sina 10 favoritspel till NES/Famicom. Ni ska också ge dem poäng a la Eurovision. Kopiera gärna listan nedan och fyll i.

Omröstningen pågår fram till 10 juni :)

12 p. -
10 p. -
8 p. -
7 p. -
6 p. -
5 p. -
4 p. -
3 p. -
2 p. -
1 p. -
Last edited by Gazimaluke on 10 May 2014, 06:51, edited 1 time in total.
 #694253  by i<3zelda
 
Skulle man inte PMa Kahn?;) min lista kommer strax, kanske är roligare om alla ser vad folk röstar iof men mindre partisk via pm
 #694332  by Gazimaluke
 
Tycker inte att det är kul om man kan räkna ut resultatet innan det är klart. Därav PM.

Gjorde en stor omröstning om bästa spel på GR och Loading en gång och Loading-folket ville kunna skiva i tråden. Slutade med att man visste vilka spel som kom topp tre innan det var slut. Vilket är tråkigt i min meningen. så det är PM annars orkar jag inte anstränga mig med det.
 #694360  by Gazimaluke
 
Gah jag har ju helt glömt nämna att resultatet ska avslöjas i DokumentNES. Vilket då är huvudanledningen till att det ska vara dålt ^^ Insåg att det nog blir det sista som hinns läggas in i filmen.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 #694429  by snotcrow
 
Shit vad svårt det var. Skrev ner alla lir jag uppskattade mycket som liten till NES. Fick en lista på 21 spel.

Frågan är om man ska rösta på som man kände för spelen när man var liten, eller vilka man kan tänka sig lira idag(T.ex. Rush'n attack spelade jag sjukt mycket som liten och gillade det skarpt. Men idag skulle jag nog inte dra igång det)
 #694636  by Gazimaluke
 
Ja det är fan inte lätt att göra en lista och när man väl har 10 spel så är det svårt att ge dem poäng.
Poängen är bra för att få spridning. Gjorde en omröstning där man bara listan 10 spel och alla fick en poäng, det slutade med att många spel hade samma poäng och det gick knappt att få ihop en topp 10-lista.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 #694686  by segasonic
 
Jag har skickat.
 #694719  by Nils
 
PM skickat. Det var inte lätt!
 #694778  by Gazimaluke
 
Sammanställer efter hand. Intressant än så länge :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 #694791  by i<3zelda
 
Va faktiskt ganska svårt å dra en sån lista i ärlighetens namn :p
 #694807  by Ufouria
 
Det var lätt denna gång! Tidigare har jag varit mer velig och färgats lite av vad jag senast spelat och som jag tyckte var bra. Denna gång blev det 10 stabila kvalitetstitlar. Spel som jag kommer att spela även när jag sitter med demens och stela fingrar på ålderdomshemmet 101 år gammal :lol:
 #694814  by Dannejaha
 
Problemet är väl i många fall (mitt) det bristande möjligheten att spela igenom alla spel! och det problemet lider säkert flera av. De kända titlarna får många röster eftersom många spelar dem (och de är bra). Ska skriva ihop en lista och skicka in snart! :-)
 #695109  by Gazimaluke
 
16 personer har röstat än så länge :) Hela 63 olika spel har det röstats på, så ganska bra spridning ändå.

Instagram #sndb.se