• Om du fick chansen...

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #724578  by Yffisch
 
Probotector 1 eller två. Kanske Life Force eller Ghost n Goblins. Alla dessa spel kan man spela om och om och om och om igen utan att tröttna! Dessutom är det en bra utmaning. SMB3 hade ju varit nice, men det vore trist att spela sönder det spelet och det håller inte att spelas om varje dag.
 #729041  by Visist83
 
Oregondanne: Wow, tänk om alla svar var som ditt! Underbart!

Jag kanske får ihop detta nu, men 5 svar till skulle inte skada.
 #729059  by Grenoli21
 
För mig står det mellan chip n dale eller darkwing duck =) Glömmer aldrig när jag fick konsolen i julklapp på 90-talet. Ett ögonblick man gärna blickar tillbaka på med glädje =)

Chip n dale spelade jag extremt mkt med min bästa kompis när jag växte upp. Tycker att musiken,gameplay, fiender/bossar,items m.m. är klockrent i spelet. Minns hur man fascinerande insåg att man kunde kasta allt från lådor till tomater på sin medspelare. Dessutom kunde man plocka upp varandra. Vilket alltid nästan ledde till ett skrik att man skulle släppa ner. Eftersom man inte hade någon möjlighet att styra sig själv =) Många fina minnen =)

Darkwing duck - spelades också flitigt som barn. Älskade detta spelet =)
 #729138  by Tomp
 
Jag hade gått fram till denna lilla Dracula-looka-like'n denna halloween som det är... Och kittlat han lite så det skvätt kassetter åt alla håll till hans panikartade men karismatiska skratt. Medan han plockar upp allting och jag tackar och ber om ursäkt, så tar jag mitt nya Mr Gimmick. För detta är ett spel som jag aldrig annars skulle komma att få äga. Skuttandes hade jag farit hem, tryckt i kassetten i konsolen, tryckt igång power och gungat till musiken med ett brett leende medan man rättar till handkontrollen i handen min. Självklart har jag ju tagit med mig Dracula hem som nu sitter och väntar otåligt med Castlevania i sin hand.

Tänk va mycket gott det kan finnas innanför rocken på folk.
 #729745  by Oregondanne
 
Visist83: Haha, tack! Ska bli spännande att se resultatet av ditt projekt, vad det nu är du har i rockärmen. ;)
 #731007  by Visist83
 
Pretty soon to be revealed... Tack till de som engagerat sig! :)
 #735910  by Oregondanne
 
När kommer det stora avslöjandet? :)
 #736696  by Oregondanne
 
Haha, helkul grej! Inbillade mig dock för en sekund att du var på väg att skänka bort hela din SCN-samling... (framför allt det här med bonus items samt att det i beskrivningen högst upp står att rockmannen bara har ett ex av varje spel). 8)

p.s. Heter förresten Daniel och inte Dan, haha.
 #750767  by yip_man
 
Är det Dracula så är förmodligen alla spelen Castlevania ändå.. Det duger åt mig. Annars Punch out!

Instagram #sndb.se