• Visist83:s julakalender - Gamerns Önskelista

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #733851  by segasonic
 
:lol: :good:
 #733921  by Visist83
 
Jag ska snabbt förtydliga två saker innan det är för sent:

1. Detta är tänkt som underhållning (om än mager sådan) och inte verklighetsbaserad välgörenhet. Som ni säkert förstår kommer ingen att få Hammerin' Harry, Mr. Gimmick eller R.C. Pro-AM II hem i brevlådan (hade jag varit ekonomiskt oberoende hade läget varit annorlunda, dock). Precis som alla tomtar där ute kan jag sitta och lova vitt och brett, men i slutändan är det ändå föräldrarna som måste punga ut för att ungarna ska få det de vill ha. ](*,) Det här är helt enkelt mitt tredje projekt (utöver att varva alla spel jag säljer, samt kortfilmen "Living in my Video Wonderland") som jag genomför för att känna att jag verkligen "har använt" samlingen innan jag säljer den.

2. Eller jo, till viss del handlar det om välgörenhet. Nästan alla projekt jag genomför handlar inte om att jag själv ska tjäna pengar; i stället brukar jag försöka hitta andra syften. I fjol julas genomförde t.ex. jag och en bybo en stödkonsert för Kalvträsk Handel, med temat "Glesbygdens Anthems", vilken inbringade ca 4000 kr till affären. När Gamerns Önskelista är klar kommer jag att sammanställa denna till en DVD, som säljs för 100 kr + 25 kr i frakt. Allt utom frakten kommer att skänkas till Robertsfors tiggare och kampen mot Ebola. Jag inser så klart att det inte kommer att säljas många exemplar, eftersom allt redan kommer att finnas på Youtube, men ett gott ändamål kan säkert väcka 5 pers. För att krydda med lite mervärde kommer även Nintendo-julkartongen att lottas ut bland köparna (även i uppvikt och använt skick är den väl värd någon tjuga?) + några andra hemliga give-aways.

Det om detta. Följ denna serie om den tillför något i ert liv; annars finns naturligtvis möjligheten att låta bli.
 #733928  by Pinge
 
jag kommer njuta av varje avsnitt
till er som inte har koll pa visist sa kolla in hans filmer pa youtube, manga finner jag otroligt underhallande eller helt enkelt bara bra...
 #734612  by wkd!?
 
Haha årets bästa :D
 #734613  by Elrinth
 
Ibland får man gissa sig till medeltiden, hahahaha :)
 #736009  by Visist83
 
Nej, precis som på alla andra ställen i världen kan man i Norrland välja om man vill jaga pengar i hamsterhjulet eller om man vill ägna tid åt välgörenhet.

Instagram #sndb.se