• Myter och kuriosa kring NES-spel

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #116155  by rogerxy
 
En kompis lurade i mej att om man varvade SMB tre gånger i rad så var det två Bowser istället för en i slutet av bana 1-4.
Jag var ju tvungen att kolla det såklart :x

 #116160  by Lakanman
 
pinge80 wrote::lol: :lol:

erkänn att du provade! ;)
Jadå jag brukade köra den och hota mina yngre vänner. Livrädda! 8)

 #116195  by Pinge
 
rogerxy wrote:En kompis lurade i mej att om man varvade SMB tre gånger i rad så var det två Bowser istället för en i slutet av bana 1-4.
Jag var ju tvungen att kolla det såklart :x
r u stupid or what ? :lol:

 #116198  by nes_nerd_no_1
 
Äsch! Så otroligt lät det väl inte?
Det knäckte ju iaf inte Lakis Zapper-myt! :lol:

 #116265  by rogerxy
 
pinge80 wrote:
rogerxy wrote:En kompis lurade i mej att om man varvade SMB tre gånger i rad så var det två Bowser istället för en i slutet av bana 1-4.
Jag var ju tvungen att kolla det såklart :x
r u stupid or what ? :lol:
Ja du var ju säkert Einsten i lågstadiet :roll:

 #116287  by Pinge
 
Jajjemän! ;)
 #128877  by Apel123
 
Visste ni att det står "NINTENDO" och "GAMEBOY" i snake rattle & roll?
Det hittade Jag och iRobin i kväll när vi kollade igenom barnorna , har inte sett det innan och jag har ändå spelat det spelet ganska mycket.

Det står på bana 6, om ni kollar noga där man startar står det Nintendo
i form av block, i brist på bättre förklaring.
och sedan på det stället där det stiger står det Gameboy.
http://www.vgmaps.com/Atlas/NES/SnakeRa ... ll-Map.png

Undrar om det står samma på Sega-16bit versionen av spelet?
nissling eller irobin som e lite mer insatta i sega världen kanske kan
ha svaret på det?
 #128882  by Pinge
 
Katigt!
 #128887  by Apel123
 
Ja det e ju inget man tänker på när man spelar direkt, men det e ju roligt med såna här "Hemliga budskap".
Och varför skriver dom GAMEBOY i ett nintendo 8bit spel?
 #133859  by Chefren
 
Jag har för mig att man kunde köra mot varann på Tennis efter att ha spelat genom en hel match på double. Vet inte om jag drömt det eller ej. Någon som kan bekräfta? :s

Jag minns att jag när jag var liten drömde att jag spelade Zelda 1 (Inget konstigt med det med tanke på att jag spelade Zelda typ 5 timmar om dagen då) och bombade på nån speciell vägg i nån av borgarna. När jag vaknade prövade jag och det fungerade! Undrar fortfarande idag hur i helvete jag lyckades med det.
 #133880  by Chefren
 
Fan, jag är så jävla säker på att det finns en fjärde flöjt i SMB3 också. Har för mig att den finns i vattenvärlden, men kan inte hitta någonting som styrker detta.
 #134010  by Chefren
 
Smart Cat wrote::lol:
Den där flöjten har väl diskuterats förut.
Men fan jag är så jävla överbombis på att jag har tagit den också!
 #135475  by Smart Cat
 
Jag läste ett inlägg på Flashback att det ska finnas 3 varv på SMB (dock utan dubbla Bowsers på slutet). :D

De Koopa som har hjälm i början på andra varvet (som inte skotten biter på) är utbytta mot koopas med taggar på (så man alltså inte ens kan hoppa på). Någon som kan komfirmera detta?
 #135745  by Pinge
 
så är det inte! det hade man fan känt till isf :yes:
 #140114  by dafr
 
Vet att när jag ägde mitt första NES på 80-talet så kunde man beställa kopior från Japan och dessa gick inte spela om man hade ett för högt serienr på sin konsoll. Kommer inte ihåg vilket serienr det var man skulle ligga under och jag har inte konsoll eller spel kvar. Vet att jag kunde spela spelen men inte mina kompisar, dom var alltid sura för jag fick spelen 6mån innan dom kom till Sverige. 8)

Kanske någon annan som har det i huvudet?

Detta kanske är avhandlat i en annan tråd, isf glömmer vi det.. :-w
 #140125  by dafr
 
BelfegorC4 wrote:Eftersom enhet nr ( mellan 300-500) INTE är regionsfri så krävs det bevis från din sida :yes:
edit: Var visst nr 434 =)

Frågan är ju om spelen var regionskodade? Kanske var ngt annat som gjorde att dom inte fungerade på visa konsoller.
Vad jag kan säga så har jag aldrig sett liknande kassetter efter dom jag hade. DuckTales t.e.x hade en bild på 2 gula ankor på kassetten. :D
 #140130  by dafr
 
BelfegorC4 wrote:Ja dom kassetterna har jag allt sett =) Vanliga pirater
Har du provat ngn i en svensksåld konsoll?
 #140148  by dafr
 
BelfegorC4 wrote:Inte i en omoddad :$
Men kan det inte vara så att convertern som du använde inte klarade av att "lura" lockout chippet på modell nr 50.000 och över?

Det skulle kunna ge en förklaring till varför många tror att dessa skulle ha varit regionsfria?

Nu kanske vi är ngt på spåren... Ska se om jag får fatt i min gamla konsoll, om den som köpte ff har den kvar så kanske det går..
 #176861  by rocc
 
ett rykte som man bör slås ihjäl är att det är svårt att ta sig till minusvärlden i smb1. Det är det inte och det skriver jag inte för att verka duktig eller något.

På bana 1-2 vid röret vid slutet som leder upp. Ställ dig ovanpå röret ett "blocksteg" ifrån väggen som stor mario. sätt dig ner och hoppa upp i nersatt läge och tryck dig i hoppet mot väggen. Testa några gånger tills du glitchar igenom.
När jag skriver att det inte är svårt så menar jag att man har tusen chanser, kraschar man blocket högst upp längst intill väggen så är det kört men det gör man helt enkelt inte för krävs inte direkt någon talang för att se till att hoppen alltid kommer i sittande läge.
Man kan alltså endast krossa det blocket om man hoppar upp i stående position. (Sen finns det en myt om att man måste krascha blocket två steg från väggen men det behöver man inte heller)

Se till att första röret syns så du inte klämmer ihjäl dig när du landar i warpzonen. Gå ner i första röret. Kom till minusvärlden.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14

Instagram #sndb.se