• Myter och kuriosa kring NES-spel

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #63661  by Gsmhacker
 
Sanna wrote:Då är det förmodligen så att de tidigare konsollerna har "R" och de senare "TM". (det kanske redan har konstaterats?)

R serienummer 434
varken r eller tm serinummer PE 469142
Tm PE 2700638


:?

 #64778  by WERY
 
Nån som känner till dubbelkassetten på GOLF och RC Pro Am? Den finns inte i dbn men jag väntar på att den ska komma efter ett litet ttröstköp på ebay

 #86737  by Bede
 
Anders wrote:Ett gammalt rykte talade också om att man i slutet av bana 1-2 på SMB kunde warpa tillbaka till bana 1-1.
Nu kanske detta inte är svar på tal men, brorsan visade ett sätt att komma till bana 00-00 genom att stå på röret i slutet på bana 1-2 och hoppa samtidigt som man duckar till höger.
Jag har dock själv gjort det då jag inte tänkte på att göra det själv och nu vet jag inte om det var exakt så som man gjorde.

Har för mig att det var en vatten bana som har ett slut sedan kommer man till nästa bana och då börjar det om på 00-00 igen.

mvh

EDIT: Ska se om han kan visa det för mig igen när han kommer tillbaka från sitt arbete (i norge).
EDIT 2: Läste igenom hela tråden nu och det visar sig att någon annan har nämt detta redan, och banan hette inte 00-00 utan minus ett ;)
EDIT 3: Aja kanske blir tjötig nu :P men hittade film på det!
http://www.youtube.com/watch?v=S_9N4qCLdbc
EDIT 4: Hittade även en annan glitch men eftersom ni är de inbitna gamers som ni är så vet ni säkert det redan. - Liten mario använder eld bollar.
http://www.gametrailers.com/player/user ... 17979.html
Last edited by Bede on 26 Aug 2008, 16:38, edited 1 time in total.

 #86765  by duga
 
"-1"-världen ja. Stod väl till och med i Nintendo-magasinet hur man gör? Inte så jättesvårt när man väl vet hur.

Edit: Var tvungen att testa, lyckades på andra försöket.
Last edited by duga on 25 Aug 2008, 22:23, edited 1 time in total.

 #86850  by Tawny
 
WERY wrote:Nån som känner till dubbelkassetten på GOLF och RC Pro Am? Den finns inte i dbn men jag väntar på att den ska komma efter ett litet ttröstköp på ebay
ringer en liten klocka.. men har du bildbevis?

 #87102  by Bede
 
WERY wrote:Nån som känner till dubbelkassetten på GOLF och RC Pro Am? Den finns inte i dbn men jag väntar på att den ska komma efter ett litet ttröstköp på ebay

Engelskan är inte på topp idag men det skriver lite om den kassetten på den här sidan...
EDIT: Glömde länken ;)
http://www.digitpress.com/forum/showthr ... ost1169591

 #89217  by duga
 
Bede wrote:
Anders wrote:Ett gammalt rykte talade också om att man i slutet av bana 1-2 på SMB kunde warpa tillbaka till bana 1-1.
Nu kanske detta inte är svar på tal men, brorsan visade ett sätt att komma till bana 00-00 genom att stå på röret i slutet på bana 1-2 och hoppa samtidigt som man duckar till höger.
Jag har dock själv gjort det då jag inte tänkte på att göra det själv och nu vet jag inte om det var exakt så som man gjorde.

Har för mig att det var en vatten bana som har ett slut sedan kommer man till nästa bana och då börjar det om på 00-00 igen.

mvh

EDIT: Ska se om han kan visa det för mig igen när han kommer tillbaka från sitt arbete (i norge).
EDIT 2: Läste igenom hela tråden nu och det visar sig att någon annan har nämt detta redan, och banan hette inte 00-00 utan minus ett ;)
EDIT 3: Aja kanske blir tjötig nu :P men hittade film på det!
http://www.youtube.com/watch?v=S_9N4qCLdbc
EDIT 4: Hittade även en annan glitch men eftersom ni är de inbitna gamers som ni är så vet ni säkert det redan. - Liten mario använder eld bollar.
http://www.gametrailers.com/player/user ... 17979.html
Har nytaget screenshot om någon vill se :wink:

 #94428  by Widar
 
WERY wrote:Nån som känner till dubbelkassetten på GOLF och RC Pro Am? Den finns inte i dbn men jag väntar på att den ska komma efter ett litet ttröstköp på ebay
Den där skulle jag vilja veta mer om, aldrig hört talas om.

 #99099  by Andreas No 1
 
Jag vill också veta mer om RC Pro Am/Golf..
Jag har ett äldre NES, typ nr 15000 eller nåt och det är ej regionsfritt heller! :roll:

 #99114  by BelfegorC4
 
Det finns ingen dubbelkassett med PRO am och golf :)
Dock finns det ett konsolpaket som såldes i USA där båda spelen fanns med =) Men i separata boxar såklart.

Men om Wery har den i sina ägor får han skriva en rad =)

 #102593  by Smygarn
 
Är det en myt att man kan hoppa över flaggstången i SMB? Nån här som har lyckats och vad händer då?

 #102601  by hulin
 
Det ska vara möjligt på level 3-3 och 7-2. Har själv aldrig lyckats. Man måste mer eller mindre använda en emulator så man kan spara om det går åt skogen som det för det mesta alltid gör.

 #102609  by Bonomaul
 
Jag har gjort det, på den där mörka banan med plattform precis innan flaggstången.
Händer ingenting, man bara springer och springer åt höger tills tiden tar slut.

 #102618  by Snutteliten
 
Smygarn wrote:Är det en myt att man kan hoppa över flaggstången i SMB? Nån här som har lyckats och vad händer då?
Min syrras farsa lyckades med det back then. Han fick vänta på att tiden skulle ta slut. För det gick varken att kom därifrån, hopp upp på flaggstången lr gå in i slottet.

 #102648  by nes_nerd_no_1
 
Yepp bana 3-3 går det på.
Klarar man inte det kan man fasen inte kalla sig för en power player! 8) ;)

 #102663  by rogerxy
 
Jepp, också hoppat över på den banan. Blev grymt besviken när inget hände, det gick ju hur många rykten som helst om häftiga grejer som fanns bakom flaggstången

 #102666  by Pinge
 
min mor har hoppat över flaggstången, men inte jag... :oops:

 #102670  by Smygarn
 
Jag måste testa spela bana 3-3 ikväll

 #105654  by Johanna
 
Jag har lyckats! 8)


Min myt: När jag var barn skröt jag (ofta) till min kusin att jag visste var de 2 flöjtarna var i SMB3 , han sa att han visste var den 3dje var, men "kom aldrig ihåg det"när det kom till kriten att bevisa. Hade min kusin drabbats av minnesförlust? Eller var han full i fan av lögn? Vad jag vet finns där bara 2, eller?
:roll:

 #105658  by Pinge
 
Det finns 3!

Två i första världen och en i andra!

 #105659  by Johanna
 
Nu sjönk självförtroendet igen i SMB :roll:

Jag som tyckte jag var något utöver det vanliga när jag klarade Flaggstångstricket :lol: :lol: :lol:

 #105662  by Johanna
 
Vilken bana är det? Och var hittar jag den?
:oops:

 #105679  by Bonomaul
 
Längst upp i högra hörnet på "kartan" så att säga, i värld 2. Slå bort ett klippblock med hamamren så finns det en dold stig där.

 #106228  by Nintendo Filip
 
Hoppade över flaggstången i går. Använde dock Game Genien så det gills kanske inte...

 #106275  by Bonomaul
 
Hahaha, nej inte riktigt kanske. :)

 #112987  by keeke
 
Har endast 1 gång hoppat över flaggstången,men sprungit under den har jag en 5-6 ggr gjort....i bana 1-1...såklart utan fusk

 #112999  by Tawny
 
under?

vilken bana hoppar man över flaggstången på? tänkte prova med emulator och save state:a :)

 #115935  by Vigdul
 
tawny: 3-3 är väl den enklaste banan att hoppa över flaggstången, när man hoppar från en våg.

Men att springa UNDER den? Det var något nytt.

 #116129  by Lakanman
 
Jag minns att när jag var liten gick ett rykte att om man sikta med zappern mot tv:n och skjöt tre gånger och tre gånger imot solen så kunde man skjuta någon på riktigt efter det :lol:. Det funkar inte :shock:

 #116138  by Pinge
 
:lol: :lol:

erkänn att du provade! ;)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14

Instagram #sndb.se