• GAME - Stort inköp med anledning av konkursen?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #755961  by cCat
 
Hej.

Jag fick en (om jag får säga det själv) briljant idé.

Vi här på forumet som är intresserade av t.ex. NES går ihop i ett sorts kollektiv där man bestämmer att en "andel" kostar 1.000kr. En administratör tillsätts som styr upp det hela.

Man sätter ett slutdatum då intag till kollektivet ska stängas.

När alla andelar sorterats och summerats av administratören så erbjuder man Konkursförvaltaren denna summa för t.ex. kvarvarande NES lager.

I det fall Konkursförvaltaren godtar budet betalas lagret och levereras till en tidigare utsedd plats.

Därefter bestäms ett datum då samtliga delägare kan närvara (fysiskt eller via telefon/videolänk) och så får alla andelsägare välja ur lagret efter hur stor andel de köpt i kollektivet.

Bara en lös idé som jag vill höra lite reaktioner på. :)
 #755983  by cefa
 
Intressant ide
 #755986  by Pinge
 
Bättre man köper en andel och sen auktioneras objekten ut i kollektivet som har en andel, summan som kommer in delas lika mellan alla. Då kan man i bästa fall tjäna pengar på det.

Men först måste ju en lista på vad allt som säljs av konkursförvaltaren offentliggöras, vem köper en andel för ett dussin tyska topgun carts?
 #755987  by cCat
 
Givetvis förutsätter detta fullständig öppenhet mot andelsägare och en öppen dialog med konkursförvaltaren där man redan tidigt klargör för avsikten och begär listor över vad som kan tänkas vara till salu och ett acceptabelt bud. Jag är faktiskt sugen på att sätta igång och skissa på hur detta skulle kunna fungera. Någon som vill hjälpa mig?
 #755996  by nize
 
Med tanke på den totala rensning av retro som skedde iaf i Örebro redan vid 40% så är det nog inte så mycket vettigt kvar när utförsäljningen slutar...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 #756002  by hiro
 
+1 på vad Nize sa.

Det ligger typ 3 sketna NES kassetter kvar i Örebro. Det blir alltså ungefär 100kassetter om det ser likadant ut i alla butiker. Och oddsen att det inom en vecka står "NU 75% PÅ ALLT SOM ÄR KVAR" känns rätt sannorlikt för att rensa det sista.
 #756007  by sven666
 
Lär ju ligga hundratals med kompletta gimmickar och pallvis med A4 och ouppvikta scn kartonger på centrallagret ..not.

Är väl som med gamereplays konkurs, det som inte gick att sälja blir kvar och auktioneras ut i stora loter.
Sportspel, guitarheroes och annat blaj i mängder... Men jag kan ju ha fel såklart :)

Vet att tex retrospelbutiken.se har pallvis med sportspel till snes... Tjohoo..
 #756008  by hiro
 
Ja Karls gamereplay N64 loot var väl inte direkt legendarisk. Eller vad skulle du säga Karl?
 #756014  by Pinge
 
Ingen med n64 kan väl bli legendariskt, osexigaste konsolen tillsammans med alla xboxar

Instagram #sndb.se