• Nintendo Quest filmen

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #762906  by studebaker53
 
Den här filmen ska bli intressant att se.

http://nintendoquest.com/

Att köpa alla 678 amerikanska NES spel på en månad utan att använda Internet låter som ett tufft projekt.
Förresten vem har flest amerikanska NES spel på detta forum?
 #762913  by Alas
 
Andione har nog flest, är min gissning.

Kul grej... Ska kika på trailern genast.
 #762917  by aifia
 
Absolut något jag skulle kunna käka lite chirre till nån kväll :good:
 #762925  by WERY
 
Detta ska bli intressant att få se. Har själv som mål att skaffa alla 677 officiella släpp, som kom ut i USA. Har inte kommit så långt med det dock...
studebaker53 wrote:Förresten vem har flest amerikanska NES spel på detta forum?
Werrok har nog flest om han inte har sålt av spel
 #762932  by segasonic
 
Tror också på Werrock, och vad jag vet har han inte sålt något.
 #762946  by Werrock
 
Ja detta låter spännande :). Vet inte hur de får ihop 678 då det är 677 totalt men det kanske går att hitta någon mindre variantskillnad på något spel och få fram fler. Annars gäller ju denna lista:
http://nintendoage.com/?pId=1&Category_ ... ch.Results

Jag saknar fortfarande Stadium Events, främst av ekonomiska skäl, och har inte följt utvecklingen de senaste åren utan har fokuserat på andra regioner än NTSC.
 #762969  by Elrinth
 
Billy Mitchell ;)

Kul grej. Killen vars mål att köpa alla amerikanska kassetterna måste vara gjord av pengar som vanligt.
 #762979  by WERY
 
Efter att ha sett den trailern blir jag sugen på att åka till USA, för att kunna besöka dessa spelbutiker och hamstra spel. Det skall dock inte vara lika enkelt, som det är i Japan med alla dess välsorterade butiker
 #766813  by Cleareyes
 
filmen är ute nu, verkar riktigt lovande. 1 timme och 31 minuter.

edit:

nu har jag sett filmen jag ger den 3 luigi av 5 och kan tänka mig att för er nintendosamlare så blir betyget högre så skaffa den och kolla in bums!
 #767377  by Werrock
 
Nu har jag också sett filmen och det var lite av en besvikelse. Jag tyckte helt enkelt inte om killen som filmen handlade om. Han verkade aldrig spela några spel, verkar mest gnälla och förvänta sig att folk ska ge honom spelen gratis så han kan bli av med uppdraget så fort som möjligt. Hans historia om hans pappa borde inte varit med i, han verkar extremt egoistisk och stereotypen för de samlare som förstör denna hobby genom att köpa mycket snabbt utan något egentligt intresse för spelen.

De förklarade aldrig hur de fick ihop 678 spel och inte 677 som är den vedertagna listan i dessa sammanhang och de lyckades dessutom "glömma bort" Flinta 2 som är det svåraste spelet att få tag på förutom Stadium events.

Jag gillade dock de små klippen med allmän information och de olika butikerna de besökte. Problemet är att alla han besökte, särskilt den siste killen som hade två Stadium events, verkade mer intressanta är huvudpersonen. Jag skulle vilja höra mer om deras historier.
 #767612  by studebaker53
 
Har också sett filmen nu. Tyckte den var helt OK men håller med Werrock om att huvudpersonen var lite osympatisk.
Dock blev jag efter att ha sett filmen riktigt sugen på att besöka spelbutiker i USA och leta spel. Ska några veckor till bl.a. Los Angeles i december så jag måste googla fram några bra affärer. Med lite tur kanske man kommer hem med en extra resväska fylld med spel.
 #767614  by rogerxy
 
Var inte heller imponerad av filmen. Att "inte använda internet" är en svår tolkning, då flera som sålde/gav spel hade hört av sej i förtid p.g.a. att de sett projektet på nätet (Sen vet man ju såklart aldrig om han följer reglerna ö.h.t. men det får man väl på nåt sätt utgå från).

Jag trodde att filmen skulle handla om att de kör en road-trip på 30 dagar & letar spel, när de i själva verket åker runt kanske 10-15 dagar sammanlagt & resterande dagar måste han jobba på sitt riktiga jobb etc.

Instagram #sndb.se