• Owe Bergsten på TV4

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #766590  by Martin
 
Owe Bergsten på Bergsala intervjuas av TV4 apropå Super Marios 30-årsjubileum.
tv4.se/nyheterna/klipp/han-tog-super-ma ... ge-3206432
 #766591  by Lirod
 
I det gamla klippet så har han på sig en likadan slips som den jag köpte av Pinge på senaste RSM.

:mario
 #766601  by zyffe
 
Lol! "Aa då ska du flyga in under målet som du har på slutet. Aa du får offra Yoshi och..." xD Alltså man får ju galen nostalgi när man hör samtalet där! Minns att det kändes som att jag hade ett samtal med någon högre makt när jag ringde in till vår version av nintendo hotline som liten grabb. Var helt förundrad och kunde för livet av mig inte förstå hur de visste om alla hemligheterna, haha.

Tack för videolänken! Mycket roande. :D
 #766609  by Speedmouse
 
Lirod wrote:I det gamla klippet så har han på sig en likadan slips som den jag köpte av Pinge på senaste RSM.

:mario
Hela klippet:
:luigi:
 #766627  by WERY
 
zyffe wrote:"Aa då ska du flyga in under målet som du har på slutet. Aa du får offra Yoshi och..." xD
Jag minns när jag upptäckte den hemligheten. Visste att det fanns något bakom målet, så jag testade olika saker, tills jag kom dit med yoshi, för att sedan sväva under och hoppa av på andra sidan första målet
 #828800  by Martin
 
Kapar denna tråden. Har hjärnsläpp och hittar inte det gamla klippet på Owe Bergsten när han besöker Tekniskt Magasin på SVT där han demonstrerar NES med zappern genom att spela Duck Hunt. Hade för mig att jag hade klippet, men hittar inte det. Finner det inte heller någonstans på nätet. Någon som vet?
 #828813  by Martin
 
Nix, den är förvisso underhållande, men detta var ännu tidigare i programmet Tekniskt magasin. Gissar på 1987 eftersom det var sista säsongen för programmet.

Men ledtråden var bra! Kollade nämligen efter Tekniskt magasin på öppna arkivet och fann avsnittet! Någon måste rippa det så det kan sparas för eftervärlden. SVT har ju en tendens att plötsligt plocka ner gamla saker.

Ca 31 minuter in.
https://www.oppetarkiv.se/video/2078950 ... itt-1-av-8
Last edited by Martin on 07 Jan 2018, 14:44, edited 1 time in total.
 #828815  by 0LD5K00L
 
Snyggt letat! Det tackar vi för. :)
 #828823  by segasonic
 
Jag har snart laddat ner hela klippet :good:
 #830855  by Borgiz
 
Martin wrote:Någon måste rippa det så det kan sparas för eftervärlden. SVT har ju en tendens att plötsligt plocka ner gamla saker.
Jag har rippat klippet och klippt ut biten där Owe medverkar.
Klippet hittar ni här: https://www.youtube.com/watch?v=aNzzftgCSNY" onclick="window.open(this.href);return false;

Vet ni liknande klipp så hojta gärna till så lägger jag upp dem på min youtube kanal. :)

Instagram #sndb.se