• Bra prisvärda NES-spel?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #775041  by Axus
 
Priserna på NES-spel har verkligen förändrats sedan jag köpte tillbaka några klassiker runt 2005. Nu är jag sugen på att bygga ut biblioteket, men är inte beredd att lägga ned 5000kr på ett spel (ohh my.. jag vet nog hur detta kommer att sluta ändå).

"Kravet" är att att de har box (kan vara något slitna, men inte trasiga) och fungerar på en svenskutgiven NES-konsol.

Så, kan ni hjälpa mig med att tipsa om bra spel som ändå inte kostar multum (utan max kring 1000kr) men ändå är riktigt bra?
Last edited by Axus on 20 Jan 2016, 18:19, edited 2 times in total.
 #775043  by Lirod
 
Du efterfrågar bra spel eller regioner med bra pris?

Första frågan, om inte SCN är viktigt, är väl om du ska spela NTSC eller PAL?
 #775044  by poppe
 
Sedan blir det ju betydligt billigare om du bara ska ha kassetterna. Det är endast en handfull SCN-titlar där kassetten kostar över 1000-lappen.
 #775051  by Axus
 
Lirod: För att förtydliga så söker jag alltså bra spel i bruksskick (inklusive box) som fungerar på en svenskutgiven NES-konsol - men som kostar max runt 1000kr. Om en annan version än SCN är billigare, och fungerar på konsolen föredrar jag den versionen. Men editerade originalinlägget då det om SCN mer verkade röra till det. :)

Poppe: Är endast intresserad av spel som har box, och funderar på att sälja av spel (eller försöka komplettera) där jag endast har kassett. :)
Last edited by Axus on 20 Jan 2016, 18:22, edited 2 times in total.
 #775055  by KarlChristianLund
 
Blue Shadow
Shadow Warriors
Journey To Silius
Batman
Mega Man 2
Super Mario Bros 3
Battletoads

You name it. Många toppspel under 1000kr en tumregel är ju att ju finare titlarna är desto dyrare för plånboken blir det. Köp kompletta spel i bruksskick och få ner spelens kostnad betydligt. Det handlar ju även om raritetsgrad såsom A4 spelen är typ Gimmick, Stadium Events, Flinta 2 o.s.v. men det är ju mer en samlargrej än folk som köper för att spela.

Om du köper kompletta spel för att spela och samla så är det mer bang for a buck att gå direkt på skadat gods (Skick 6-7)
 #775073  by xeorix
 
Det är som de andra säger väldigt varierande priser på spel beroende på skick. Men ett spel som inte hör till de superdyra titlarna som jag kan rekommendera är The Guardian Legend.
Kolla upp det om du inte redan vet vad det är. Väldigt kul :)
 #775100  by Axus
 
Känns som att man kan få tag på många pärlor då, iom att jag inte är ute efter nyskick. :)
 #775134  by Speedmouse
 
Ja, The Guardian Legend är helt otroligt bra! Ett annat bra prisvärt spel är Blaster Master. :good:
 #775175  by Widar
 
Det är lite "synd" att Little Samson blivit så dyrt. Det är ett av de bättre spelen till NES som släpptes här imho.

Om du ger dig in på Amerikanska släpp så kan jag varmt rekomendera Crystalis, fantastiskt, ett av de bästa spelen till NES.
 #775178  by Widar
 
Great minds think alike. :birdo:

Faxanadu är väl hyffsat billigt också?
Kirby
Metal Gear
Bubble Bobble
Duck Tales 1 & 2
Punch-Out!!
 #778130  by Sonefors
 
Åh herregud, det finns ju hur mycket som helst. Det är inte många BRA spel som kostar över tusenlappen i bruksskick.

Mina "måsten" på bra (kompletta spel) under tusenlappen:

Balloon Fight - strax under tusenlappen om du har tur
Super Mario Bros. - några hundralappar
Wrecking Crew - strax under tusenlappen
Legend of Zelda - strax under tusenlappen
Mike Tyson's Punch Out!! - 500-1000
Metroid - strax under tusenlappen
Kid Icarus - 500-1000
Ice Hockey - 500-1000
Zelda II: The Adventure of Link - 500-1000
Castlevania - 500-1000
Goonies II, The - några hundralappar
Gunsmoke - strax under tusenlappen
Super Mario Bros. 2 - 500-1000
Tetris - 300-500
Solomon's Key - några hundralappar
Batman - 500-1000
Duck Tales - 500-1000
Mega Man 2 - strax under tusenlappen
Adventures of Lolo 2 - 500-1000
Journey to Silius - 600-1000
Puzznic - 500-1000
Shadowgate - 500-1000
Super Mario Bros. 3 - ett par hundralappar
Teenage Mutant Hero Turtles II: The Arcade Game - 500-1000
Chip 'n' Dale - Rescue Rangers - 500-1000
Little Nemo - The Dream Master - 500-1000
Star Tropics - 500-1000
Tale Spin - 500-1000
Maniac Mansion - 500-1000

Instagram #sndb.se