• The history of Sunsoft [bok]

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #797013  by Gazimaluke
 
The History of SunSoft är en artikelserie på engelska om Sunsoft.
Last edited by Gazimaluke on 11 Nov 2021, 19:31, edited 12 times in total.
 #797119  by Gazimaluke
 
Precis Martin. Det blir video. Jag har ju jobbat ett bra tag på vad som först var ett podavsnitt av Dokument Tvspel som gick över till nya podden PixelPolare. Men 2017 någon gång känns rimligt.
Gissar på att den blir i alla fall 1,5 timme. Nu när det ska vara video till pratet så kan jag skriva om saker lite annorlunda.

Min tanke är att Sunsofts historia ska berättas som aldrig förr. Jag har intervjuat sex personer som har jobbat på Sunsoft i olika kapacitet och läst allt jag kunnat hitta på internet i intervju och faktaväg.
Last edited by Gazimaluke on 03 Oct 2016, 05:46, edited 1 time in total.
 #797142  by Gazimaluke
 
Blir svar på en del tidigare obesvarade Sunsoft-frågor med mera. Skulle gjort pod av det snart, men den kommer nu mer handla om våra åsikter om spelen i avsnittet. Blir olidligt att behöva vänta med att dela med sig av infon. Men det blir nog roligare så här.
 #797157  by Gazimaluke
 
Men som sagt så kommer mer det ta tid. Jag har nyfödd son och ja det här är något jag kommer få klämma in när det går. Sån det blir radiotystnad om det nu, men ville att de som kanske sett fram emot det matiga podcastavsnittet skulle veta att det inte kommer bli så matigt.

Skulle gissa sent 2017
 #797600  by Gazimaluke
 
Är det där verkligen hans Instagram? Iwata jobbar fortfarande på Sun Electronics så kan vara svårt att få intervjua honom. Jag försöker komma i kontakt med honom i alla fall.
 #801582  by Gazimaluke
 
Har startat en Patreon för videon. Där står lite mer info om vad videon är tänkt att bli och så kan man se ett kort testklipp jag har slängt ihop :)
https://www.patreon.com/DocSunsoft" onclick="window.open(this.href);return false;
 #801752  by Gazimaluke
 
Alla bidrag till min Patreon belönas med ens namn i eftertexterna :3
Ser verkligen fram emot att göra videon. Manuset börjar närma sig grundläggande klart. Sen ska det gås igenom och finslipas. Sen blir det att ta fram upplägget på hur saker och ting ska presenteras. Hitta saker att variera mitt snack med osv.
 #809916  by Gazimaluke
 
Har börjat inse att det här nog får bli en textgrej istället för en videoserie. Realistiskt sett med den tid jag har skulle videoserien vara klar sent 2018. I textform kan jag leverera allt under 2017 och jag tror att det nästan skulle bli ett intressantare format. Text blandat med videos och ljudklipp.
 #812511  by Gazimaluke
 
Del ett är nu upp på http://www.vgarc.org/vgarc-originals/th ... e-sunsoft/" onclick="window.open(this.href);return false; Hoppas det är intressant :)
 #812586  by Gazimaluke
 
Kul att du gillade det :) Jag har ingen direkt tidsplan för del två men hoppas att det inte ska dröja allt för länge. Grunden till alla delar är redan klar. Det ska bara fyllas i och rättas till osv.
 #812605  by Gazimaluke
 
Det kommer en podversion också lite senare. Måste bara anpassa texten lite, bland annat till att det inte blir jag som läser in det. Isak Bengtsson(Play Before you die) har accepterat uppdraget att läsa in texten. Det blir dock när han kan.
 #813993  by Gazimaluke
 
Finns det någon Famicom-samlare här på forumet som kan hjälpa mig att få fina bilder på boxar, kassetter, manualer från SUNSOFTs Famicom-spel?
 #814073  by Gazimaluke
 
Ja just det. Det visste jag ju nu när du säger det ^^ Tack :D
Last edited by Speedmouse on 02 May 2017, 15:06, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägget.
 #814742  by Gazimaluke
 
Arbetet med del två går framåt. Början av Famicom-eran är intressant och så berättar jag om grundandet av Sun Corporation of America(Sunsoft of America). Har bland annat intervjuat Richard Robbins som var med från start där då hans far Joe var VD på företaget. Disk System-spel kommer också med på ett hörn :)

Instagram #sndb.se