• POWER PLAYER

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #714867  by Ufouria
 
Trevligt att du hittat din gamla skoldagbok :good: Önskar att jag hade kvar mitt skrivmaskinskrivna papper där jag som barn skrev vilka NES spel jag hade haft och vilka jag hade klarat.

Vilket typ av fusk i Ghost n Goblins? Går väl inte att fuska i det spelet?
 #714872  by ekan
 
Jo, det skall finnas nån handkontrolls-liknande kod som gör att du kan välja bana eller liknande...minns inte riktigt...men jag är rätt säker på att jag inte klarat det helt från början även om jag säkert kom långt...
Last edited by segasonic on 13 Aug 2014, 21:48, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägget, tack!
 #714875  by tokvev
 
Riktigt kul att se alla listor. Här kommer min och kan nu förmodligen titulera mig som sveriges (eller åtminstonde forumets) sämsta nes spelare :lol: :

Duck Tales
Duck Tales 2
Kung Fu
Guerrilla War
Bucky O'Hare

De två jag klarade när det begav sig var Duck Tales 1 & 2, de andra tre har jag tagit mig igenom i vuxen ålder.
Inte för att jag inte försökt eller försöker, men jag suger verkligen röv på NES även om jag älskat den och spelat på den i snart 25 år.
Men om Chip & Dale och Mega Man 2 fortfarande är för svåra för mig är det nog dags att inse fakta :P
 #714878  by Ufouria
 
ekan: Jaha, det har jag aldrig vetat trots att jag är GnG expert 8) 8-[

Jag är oxå dålig på NES (och spel i allmänhet) men vinner på envishet :P Övning ger färdighet. Spelar man samma spel länge så blir man tillslut bra på det. Man kan bli expert på allt om man bara vill :)
 #714881  by ekan
 
Ufouria: Jag skall kolla upp det där närmare men nåt fusk skall det finnas iallafall.

Jag tycker inte att jag heller är speciellt bra på NES, speciellt inte nuförtiden som vuxen. Enligt mina anteckningar i dagboken så klarade jag SMB3 i maj 1992, det kom ju ut i augusti'91. Ganska långt emellan. Kanske jag inte räknade med Warp-flöjterna när jag skrev in det på listan? Jag vet inte.
Det är en hel del spel man kommit långt på också men inte orkat ända fram. Första Turtles som jag kommit till bana 6 på tex men man har även kämpat med Rygar, Bionic Commando och Snake'n'Rattle Roll.
Några av de lättare spelen till NES är väl Duck Tales och Mega Man II.
 #714883  by tokvev
 
sanna: Äh, va inte så blyg, du är ju grym på NES! :D Även som vuxen går det inte att låta bli att bli barnsligt imponerad av PowerPlayers som du ;)

Men ja, med lite mer envishet och tålamod kanske det går, kanske skulle sätta upp lite mål med NES spelandet istället för att bara lira tills jag dör och sen byta spel.
 #714889  by ekan
 
Ja, mål är ju faktiskt ingen dum idé. Jag har än så länge inte klarat Zelda I så där är ju nånting att bita i. Nu tog jag inte med mig varken Zelda I eller II hit till landet. Det kanske va dumt? Hehe

Instagram #sndb.se