• Två somrar tog det, men jag tror jag har fått tag på något riktigt fint!

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #819842  by Chefren
 
Tja SNDB!

Har inte hängt här på många år men kände att jag behövde kliva in och visa er det här! En polare till mig messade för ett par år sen om att han höll på att rensa ur sin morbrors gamla vind och att han hittat lite nintendo där. Jag har inte träffat eller ens pratat med killen på flera år så jag blev såklart väldigt glad och överraskad att han ändå tänkte på mig när han hittade spelen. Han sa att om jag fortfarande var intresserad av nintendo så kunde jag få det, annars skulle det slängas på tippen. Självklart tackade jag ja!

Ett par veckor senate bjöd jag över honom på middag och bärs för överlämningen. Med sig hade han en annan forntida vän som jag inte träffat på hundra år så jag tog emot lådan, ställde i en hylla, och styrde direkt uppmärksamheten till mina två vänner som jag inte träffat på svinlänge.

Dagen efter kikade jag snabbt över vad det egentligen var jag hade fått och konstaterade att det var rätt så fina grejer. Massor med kassetter, en fin låda och dessutom manualer till alla spel. Fett! Jag har aldrig varit en samlare så har inte direkt någon vrålkoll på vad manualer, tillbehör eller svåra spel heter så jag nickade bara glatt för mig själv och stängde igen lådan och lade den på hyllan igen och glömde bort den..

Två år senare...

Ikväll, drygt två år efter doneringen, bjöd jag över två andra polare för lite grillning och tv-spel. Eftersom mitt NES, med powerpak, står på kontoret för tillfället så blev vi tvugna ( :roll: ) att leta oss in i mitt fysiska arkiv. Kvällen flöt på och vi varvade megaman 2, svor över ghost n goblins (klarade andra banan för första gången!) och spelade lite SMB1. När kvällen rundats av och dom gått hem började jag spela lite för mig själv. Först då började jag kika närmare på vad jag egentligen fått och jävlar! Har inte haft någon koll på den här svängen på väldigt många år men det könns som att jag fått rätt feta grejer här! Lådan känner säkert många av er igen:
Image
Image

Här ska det nog sitta ett handtag egentligen?
Image

Kassetter och manualer är i princip i absoluta toppskick. Killen har haft ordning på grejerna! Några vikta hörn på några manualler och lite skrivet (typ bara på "notes" sidorna) men annars känns dom helt obläddrade!

Image

Image

Det var det här som fick mig att hajja till. Det sitter något häftat till manualen:
Image
Är inte det här det där brevet som man ska hålla under vatten eller nått? Sitter häftat till manualen (var det så från början?) och är helt sjukt fint skick!
Image

NES Open med en konstig stor manual (som ni säkert vet allt om ;)) plus två A4 med ytterligare instruktioner. Vet faktiskt inte om dom hör till NES Open när jag läser närmare, men verkar höra till något golfspel iallafall. Ingen aning om de tillhörde spelet eller om de är utskrivna själv av morbrodern. Någon som känner igen och har koll?
Image
Image
Image

Kanske det här golfspelet? (Aldrig spelat)
Image

Resten av kassetterna och manualerna är i kalasskick!
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Igen en sån stor manual!
Image


Aldrig hört om det här! Är det en av dom rare? 8-[
Image

Här med lite fina tips nerpräntade i manualen:
Image
Image

Image
Här med vikt hörn. Det är den här typen av slitage det är. Annars känns grejerna som nya! Bra password säkert dock ;)
Image

Med i lådan fanns också ett väldigt fint reklamblad:
Image
Baksidan försvann visst men ni vet säkert vilket det är :)

Det här är inget jag sälja eller nått sånt. Blev bara så paff över vilka fina grejer det var och att jag måste få dela med mig med folk som förstår. Så självklart drogs jag direkt hit :) Sen är jag ju såklart nyfiken på en del. Vad är grejen med A4:orna till golfspelet? Satt vattenlappen alltid påhäftad till Startropics-manualen? Finns här rejält dyra grejer?
 #819848  by Ashaman
 
Härligt med såna överraskningar/gåvor! :good:

Brevet till Star Tropics ska sitta fastklistrad på manualen.

Den A4-manualen(?) har jag aldrig sett eller hört talas om. Spännande! Vore kul om det är en faktisk manual. Det tillhör Lee Trevino's fighting golf dock. På andra sidan står karaktärerna. Stämmer bra med mitt minna iaf! Känns dock otroligt att det skulle vara en Bergsala-a4manual iom att manualen är scn-märkt. Men kanske nå tipslapp från vilka det nu var man kunde ringa å be om tips... :)
 #819851  by Ufouria
 
Ja det hade varit mer troligt att det var en "äkta" A4 manual om spelet varit ESP, NOE eller liknande. Tycker fonten på texten påminner om den som blev på gamla manuella skrivmaskiner som användes för 30 år sedan. Så såg det iaf ut med den skrivmaskinen vi hade och som jag använde för att skriva ner vilka NES spel jag ägt, ägde och hade klarat :) Tror dock inte man kunde göra fet stil :-k Däremot gick det att "sudda" :D Sjukt häftigt och avancerat på sin tid.
 #819982  by Chefren
 
Uforia: tyvärr tror jag vindsrensningen gjordes pga att morbrodern gått bort :cry:

Pinge: :birdo:

Andreas: Ja, det dog redan när jag köpte en powerpak ;) kanske plockar upp det igen, man blev lite sugen efter detta fynd! Just nu läggs alla pengar (och plats i lägenheten) på skivor :$
 #820056  by Andreas No 1
 
Du kan ju köpa nåt litet spel... hehehe. ;) Det har varit samma här faktiskt, har köpt 1000 vinylskivor på mindre än 2 år. :-w

Edit: Ska köpa min andra Kallax-hylla i helgen (den svarta vinylbänken), skivor överallt nu...
Attachments:
16388188_10155782386938712_8032375806186664989_n.jpg
16388188_10155782386938712_8032375806186664989_n.jpg (76.68 KiB) Viewed 5197 times

Instagram #sndb.se