• NESmaker - Make NES Games - Kickstarter igång nu!

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #829344  by Kreese
 
Förmodligen har du många gånger tänkt att det vore coolt att göra ett eget NES-spel. Nu kommer det bli möjligt även om du inte kan programmera! Kolla in denna Kickstartern. Helt grymt!

" onclick="window.open(this.href);return false;

Detta måste man ju såklart backa. Personligen skulle jag tycka det vore sjukt kul att göra ett eget plattformsspel.
 #829348  by segasonic
 
Riktigt häftigt!
Jag vill prova.
 #829353  by mackan
 
Fan vad coolt. Jäklar så mycket homebrews det kommer skapas :)
 #829354  by Elrinth
 
Svinigt najs faktiskt. Förhoppningsvis är det tonvis med folk som pledgear så att alla "moduler" kommer in.
 #830975  by mackan
 
Wow, alla goals och stretch goals nådda :) Blir spännande det här :)
 #831006  by WERY
 
Stämmer det, så är det ju ett sätt för de som inte kan programmera med Family Basic, att göra spel på NES. Ska följas upp!
 #832902  by GHFear
 
Det här är ju för himla ballt :) Måste man följa. Jobbar själv i Unreal 4, så det ska bli kul o slippa lägga flera år på att lära sig ett nytt verktyg.
 #836812  by mackan
 
Tidig betaversion ska redan vara utskickad till dom som backade projektet
 #842241  by mackan
 
Jag har fått koder o sånt men inte haft tid att testa det än :)
 #842249  by Gazimaluke
 
Jag har börjat greja lite. Men inväntar plattformspels-modulen som kommer på onsdag. Det dryga är väl att det för eller senare kommer behövs kodande för att göra vad jag vill. Men en sak i taget.

Här är ett litet animationstest. Sysslar mest med att lära mig hur man utnyttjar grafikbegränsningarna på bästa vis.
Obs! Musiken är något man får till NESmaker för att ha att testa med.
 #842255  by Elrinth
 
Nice Gazi! :) Ser ut att bli awesome det där.
 #842516  by Gazimaluke
 
Nu är det faktiskt något mer av ett fungerande spel. Men det är långt ifrån något vettigt. Deras plattformsmodul ger verktygen för att göra det mest grundläggande man kan tänka sig.
Här kan man ladda ner ROMen om man så önskar. https://1drv.ms/u/s!AltAvMlSv2JgrT2ENd7FDWYmbGFA
 #842801  by Gazimaluke
 
Har byggt vidare och är lite mer nöjd med grafiken nu. Ska fixa HUD, få henne att skjuta och göra en fiende som skjuter härnäst.
 #843501  by Gazimaluke
 
snotcrow wrote: 21 Sep 2018, 12:09 Kul att se utvecklingen gazi. Är det roligt att utveckla med nes-maker?
Ja, det är intressant och kul. Man lär sig verkligen om NESens begränsningar. Och det känns som att jag får ta och lära mig lite asm som är språket man oftast brukar till att koda NES-spel nu för tiden.
 #856123  by Gazimaluke
 
Har börjat på ett nytt spel för ett par veckor sedan. Bionic Girl ligger på is då jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med de.
[youtube]https://youtu.be/tq1GxZSVXaw[/youtube]
 #856157  by Gazimaluke
 
krille wrote: 29 Jun 2019, 11:35 Vad kul en hoppande stridsvagn. Musiken va bra.
Det har gjorts för få spel med hoppande tank sen Blaster Master tänkte jag.

Instagram #sndb.se