• Bild från en spelbutik under det fantastiska 80-talet

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #50774  by Gsmhacker
 
släptes inte SMB3 på 90-talet :roll:

Cool´metroid kartong , och rampage viste inte ens att det fanns till nes :P

 #50775  by nes_nerd_no_1
 
Mycket vacker bild! :)

Men vad är det för Tengen-spel som står ovanför SMB2? Någon som ser?

 #50779  by helios
 
Den metroid kartongen är väl en "Classic Series" eller liknande och släpptes nog som sagt på 90talet.. ahh där finns några fina saker 8)

 #50783  by Andreas No 1
 
Skrev nog fel i rubriken, blev ganska exalterad, skulle skriva 80-90. Whatever... Snyggt värre iaf, dock gillar jag inte big box spelen (som släpptes som small box i SE)... Känns olustigt! :wink:

 #50784  by rogerxy
 
Riktigt fint må jag säga

 #50800  by WERY
 
O jävlar, o jävlar vicken härlig porrbild!!! :shock:


Jag ska ha alla dom spelen utom dom olicensierade 8)

Undrar om det finns nån sån butik där nu? Det borde det men när Clusster besökte NY hittade han ingen

 #50805  by Den där Marcus
 
nes_nerd_no_1 wrote:Mycket vacker bild! :)

Men vad är det för Tengen-spel som står ovanför SMB2? Någon som ser?
Ser ut som Rolling Thunder tycker jag.

 #50809  by Bonomaul
 
Rolling Thunder it is.

Jag vill ha den utgåvan av Metroid, den är sjukt mycket snyggare än den vanliga USA-utgåvan, och slår nästan den vi fick här också (men bara nästan).

Hyfsat oseriös butik som säljer både olicenserat och licenserat - och dessutom i samma hylla! Tror inte det var så uppskattat från Nintendos håll. :)

 #50810  by WERY
 
Ingen är ju perfekt men då dom hade allt annat kul så väger det upp denna lilla incidenten med sånt där piratjunk. Förstår nintendos vrede över den butiken men man skulle ju ha en exakt likadan i sverige fast bara med nintendos licensspel

 #50815  by Tawny
 
det där är ingen tv-spelsaffär, det där är en bild från ena väggen i mitt spelrum 8)

 #50826  by WERY
 
hehe den var bra. Nä det skulle ha varit väggen i mitt rum. Jag hade förvisso lagt ut "skit" grejerna på tradera o sluppit besudla min samling med dom

 #50855  by Ufouria
 
Det kittlar i hela kroppen när man ser en sån där underbar bild.

 #50877  by Tawny
 
Sanna wrote:Det kittlar i hela kroppen när man ser en sån där underbar bild.
no offence, men av nån anledning blev jag lite sexual aroused av ditt inlägg :oops:

 #50904  by Widar
 
Väldigt, väldigt vackert! :shock:

Men Wery lille, när ska du komma underfund med att olicensierade spel inte har något med piratspel att göra? Olicensierade är spel som Nintendo inte licensierade av en eller annnan anledning men piratspel är olagliga kopior på spel(olicensierade som licensierade).

 #50912  by Andreas No 1
 
Jo visst fan är det fint! Ska se om jag kan gräva fram nån bild från nån svensk butik (gärna Hobbex el Stor & Liten) som hade riktigt mkt spel...

Sanna: Härligt med det där pirret du :wink:

Wery: Det lär väl inte finns nån butik som har såpass mkt inplastade spel iaf 8)

 #50929  by Lakanman
 
Nyström har den Metroid utgåvan.

Hmm vi har ju haft kassetten scannad i databasen. Vart är den?.. Minns att det står MAD IN JAPAN nere i högra hörnet :)

 #50946  by Widar
 
Lakanman wrote:Hmm vi har ju haft kassetten scannad i databasen. Vart är den?.. Minns att det står MAD IN JAPAN nere i högra hörnet :)
Haha! Det har du rätt i! :D
http://www.nintendoage.com/index.cfm?Fu ... 3&lgID=642

 #50947  by Andreas No 1
 
haha, MAD in Japan... Borde man kunnat fixa till tycker jag. :D

 #50992  by nes_nerd_no_1
 
Hahahaha!! Herregud...... Det där är ju avatarmaterial ju! :)

Edit: Yepp! It sure is! 8)

 #50994  by WERY
 
Widar wrote:Väldigt, väldigt vackert! :shock:

Men Wery lille, när ska du komma underfund med att olicensierade spel inte har något med piratspel att göra? Olicensierade är spel som Nintendo inte licensierade av en eller annnan anledning men piratspel är olagliga kopior på spel(olicensierade som licensierade).
Känner till det men jag har inte erkänt dom. Min bojkott mot såna spel kvarstår därför :wink:

 #51019  by Bonomaul
 
"Licensed by WERY" :)

 #51114  by Widar
 
WERY wrote:
Widar wrote:Väldigt, väldigt vackert! :shock:

Men Wery lille, när ska du komma underfund med att olicensierade spel inte har något med piratspel att göra? Olicensierade är spel som Nintendo inte licensierade av en eller annnan anledning men piratspel är olagliga kopior på spel(olicensierade som licensierade).
Känner till det men jag har inte erkänt dom. Min bojkott mot såna spel kvarstår därför :wink:
Varför? Jag tycker allt att de förtjänar samma respekt. :)

Hawaii distributer lot:
Image
Image
Image

och en lot som köptes av en kille på DP:
Image Image Image Image

 #51125  by WERY
 
jävlar vad imponerande :shock:

 #51136  by Ufouria
 
:shock: Undrar vad det där kalaset gick på.

 #51139  by rogerxy
 
Vet inte vem det är som köpt det där men jag hatar honom redan

 #51146  by Andreas No 1
 
Widar: Sick! Oj oj oj! Hade det varit SCN (larvigt, jag vet...) så hade det fan varit fantastiskt!!! :)

 #51201  by Bonomaul
 
Förvisso inte från en spelbutik, men dock en bild från 80-talet:
Image

Snygga planscher på väggarna.

 #51205  by Andreas No 1
 
Bono: Vilken Hockeyfrilla... :) Fan va folk såg ut på 80-talet... :?

Jag har en cool bild på mig själv från 80-talet (89?) som jag hittade i ett album, kommer fram inom kort. Står och skriker ikväll en Zelda t-shirt (power player) och en SMB-keps (den grå ni vet). Vad fan tog de kläderna vägen??? Hade även en Kid Icarus t-shirt samt en Zelda II långtröja. :D

 #51263  by WERY
 
Tycker man skulle göra nå sån reklam fast med 2000-talets stil och sedan sätta upp det i spelbutiker eller lägga ner i nesspel man sålde komplett på tradera :lol:

Nån som kan testa? En bild på 2000-talet där en står med såna kläder, en stor plasma TV och så en text: Now you are playing with retropower o i tvrutan ska det synas en skärmdump från nåt bra spel som jag gillar :D

Instagram #sndb.se