• Vi spelar NES tillsammans | 039: Castlevania II: Simon's Quest

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vilket spel vill du spela i omgång 39?

Gradius
2
22%
Castlevania II: Simon's Quest
4
44%
The Incredible Crash Dummies
3
33%
 #834840  by SCHNEIER
 
I filmen fick man lite bevis på lite svåra plattformshopp. Blev ju några (!) dyk i plurret. :lol:

Om jag inte missminner mig hade AVGN en massa problem där också. Kanske regisserat för att få en bättre show, men visst kan hoppen på de upp-och-ned-gående blocken orsaka problem.
 #834904  by Sonefors
 
Jag äger inte ens spelet. Däremot har denna tråd för första gången fått mig att ens fundera på Simons Quest. Det blir förmodligen ett digitalt köp till 3DS (om det finns), annars köper jag nog en kassett på RSM.

Lirod och Martin: Kommer det en del 2?
 #835398  by segasonic
 
Så tjusigt!
 #835420  by Martin
 
Handritad karta är verkligen beviset på att det krävdes mer av spelaren förr. Idag har spel inbyggda kartor, exakt beskrivning av ditt nästa mål och pil som pekar dit du ska. Båda har för- och nackdelar, på sätt och vis är det kul att få upptäcka det själv. Känner mer att man uppnår och åstadkommer något utan att någon konstant håller en i handen.
 #835428  by SCHNEIER
 
Fantastisk karta! Sådana har man ritat några stycken genom tiderna, men tyvärr är nog alla borta. Rutblockspapper var perfekta att rita på i olika labyrint-spel som Eye of the Beholder, Dungeon Master och liknande.
 #835449  by Ufouria
 
NES Atlasen verkar bra överlag. Bläddrade bara igenom den men det finns många bra spel med i den och med troligen bra tips. Kommer nog kika i den den dagen jag tar itu med Star Tropics. Avskyr som sagt tidigare att fastna i spel.
Ett annat spel där "karta" är ett måste känner jag är Section Z. Tar evigheter om man inter skriver upp/ritar upp vilka nummer man ska välja.
 #835530  by Ufouria
 
Så ja, då har jag oxå sprungit igenom detta fantastiska spel med en del hjälp av min gamla karta. Körde fast lite när jag skulle till tredje herrgården. Dracula är verkligen ett skämt och spelet är superenkelt (t om för mig som är sämst) om man bortser från att man kan köra fast. Vet man vart man ska skulle det inte vara så svårt att klara på ett liv om man tog det lite försiktigt vilket inte jag gjorde då det typ inte gjorde något om man dog eftersom man ändå fick börja om precis där man dog. Fick också mellersta slutet. Man kanske skulle försöka sig på en runda till med bästa slutet. Dock inte nu då jag strax ska sova.

Förstår inte riktigt problemet med de där hukställena. Man ser ju att det finns något under och så ologisk är det väl inte att huka sig ett par sekunder. Det kanske t om är någon som säger det någonstans i spelet. Jag pratade knappt med några folk och tryckte bort texten.
 #835537  by rakapparat
 
Härligt Sanna! Jag vet dock inte om jag kan hålla med dig om det är särskilt logiskt... Du måste även välja kristallen, har du inte det så händer nada. Tror att mycket försvann i den dåliga översättningen i spelet, vad jag har förstått får du mycket bättre tips på japanska än i PAL/NTSC.

Jag har inte satt mig med det igen, ska starta en ny omröstning så får jag kanske lite eld i stjärten och tar tag i det.
 #835572  by Ufouria
 
Blev en runda till. Rackarns vad bra det är! :love: Det enda jag saknar är riktiga bossar. Dog ett par gånger och gjorde lite onödigt. Kanske skulle ta och spela ett varv till och effektivisera det mer. Tror dock inte jag orkar mer idag.
 #835580  by Ufouria
 
Esch, blev en tredje, eller snarare fjärde runda då jag dog i början och spelade om. Nu får det räcka för denna gång. Men jag kommer definitivt återkomma till detta spel fler ggr till förhoppningsvis innan jag är död och begraven.

Tror det blev det bästa slutet, även fast det blev en del tabbar även denna gång ](*,)
Image
 #835677  by Nightstalker
 
Jag körde faktiskt igenom detta 9e maj!
Kul idé med städer och roligt att uppgradera piska men bossarna var ett jävla skämt (även om man faktiskt tog fighten) och det var en del kryptisk jävla skit :evil:
Åka båt tex...
Håll i revbenen så åker du till ett ställe, ok. Håll i hjärtat så åker du till ett annat ställe...ok. Håll inte i något så åker du till ännu ett ställe och om du inte hoppar av och åker tillbaka så hamnar du INTE där du hoppade på utan på ännu ett ställe! WAAAAAAH!!!
Jag trodde att jag hade sett tillräckligt med speedruns och playthroughs men jag fick fan kolla upp några saker i en guide iaf :/

Bra musik och grafik iaf.

Instagram #sndb.se