• Vi spelar NES tillsammans | 040: Mega Man 5

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

TIebreak! Vilket spel vill du spela i omgång 40?

Mega Man 5
5
50%
Ghost N' Goblins
5
50%
 #835538  by rakapparat
 
Härligt deltagade i spel nr 39, vi hoppas det ska bli det denna gång med!
Allt är enkelt, jag slumpar fram tre spel som inte spelats ännu. Ni röstar på det ni vill spela, det som vinner spelar vi tillsammans!

De tre spelen denna omgången är:
Image
Image
Image

Jag vet vilket spel jag inte hoppas på i varje fall! :)
Rösta på!

Edit 180528: Efter en sudden death/tiebreaker/whatever så blev det ändå lika många röster. Jag lät en random chooser välja ut en av spelen, Mega Man 5 it is!
 #835544  by Ufouria
 
rakapparat wrote: 19 May 2018, 23:43Jag vet vilket spel jag inte hoppas på i varje fall! :)
Prince of Persia? Det skulle iaf inte jag vilja ta i ens med tjocka handskar. Blir illamående bara jag ser gubben springa.

De andra två är båda :love: :love: :love: :love: :love:
 #835551  by SCHNEIER
 
Prince of Persia har man ju spelat en del till Amiga. Jag gillar faktiskt det ganska mycket. Kommit ganska långt, men inte klarat det.

Ghost'n'Ghoblins är ju så jäkla svårt, så där lär jag ge upp ganska tidigt.

Rösten faller på Mega Man V. Tror jag klarat MM 1-6, men lite osäker. Hade bara 1-3 i min ungdom, som spelades sönder och samman.
 #836193  by Ufouria
 
Är sugen på båda, är inte ni? GnG ett tag tills folk ledsnat på det och sedan MM 5 hade varit drömmen 8) Prinsen hoppas jag inte kommer med fler ggr. Den har väl lottats fram tidigare men såklart aldrig vunnit.
 #836366  by Heggestad
 
Jag som startade upp GnG och klarade första banan - antagligen för första gången i mitt liv, som barn vill jag minnas att jag överlevde cirka 30 sekunder - så verkar det kanske bli MM5.

Vågar man säga på ett sådant här forum att jag aldrig spelat något av Mega Man-spelen? ;)
 #836400  by rakapparat
 
Ufouria wrote: 28 May 2018, 07:41 Är ESP spelen med när du drar lott vilka som ska få vara med? Skulle vara jättekul att spela Panic Restaurant och Hammerin Harry tillsammans.
Jag har fått Poppes gamla lista som har hängt med i många år nu. Dom är faktiskt inte med, men jag kan lägga till dom i lottningen?
 #836404  by Heggestad
 
Sonefors wrote: 28 May 2018, 09:05 Du och jag får köra GnG på egen hand Hegge :lol: Äger tyvärr inte MM5, har inget att emulera på längre och vill inte köpa det digitalt.
Det gör vi! Stängde av skiten igår, vet inte om det går att spara/få lösen eller liknande, så börjar om nästa gång! :good:
 #836433  by Ashaman
 
Jag la min röst på GnG. Har kört igenom MM5 och provat GnG i några timmar. Så stört jävla dundersvårt spel, så jag får nöta lite där :)

Instagram #sndb.se