• Vilket NES spelomslag tycker ni är snyggast?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #459381  by synt4x
 
Tycker de flesta av Konamis omslag är riktigt snygga. Det är nåt med den där silverramen och de handritade bilderna tror jag.

Här kommer dock ett annat spel från Hudson. Jaja, jag vet att det är Famicom men jag bara älskar omslaget på denna:
Image

Så pass mycket att jag köpte det komplett endast på grund av omslaget för ett tag sen. Och så var det ju ganska billigt också :P
 #719834  by Ufouria
 
Mmm, helt klart. Älskar Ghostbusters 1 omslaget! :birdo:

Tycker Ghostbusters II är ganska ful egentligen med de fula människorna på framsidan. Gillar inte omslag när det är "riktiga" människor på framsidan, t ex Anticipation, Jack Nick.. Golf, och George Foreman :-& Bara de jag kommer på nu på rak arm.

Edit: Ice Hockey är oxå fult i mitt tycke, men av någon okänd anledning tycker jag Mike Tysons kartongen är helt okej. Likaså Predator.
Last edited by Ufouria on 08 Sep 2014, 11:39, edited 1 time in total.
 #719839  by Shigeru
 
Ser jag för länge sen skrev SK2, tycker fortfarande den är snygg men måste nog säga att jag tycker JtS är FULLSTÄNDIGT överlägset snyggaste omslaget.

Annars gillar jag MM1, Jungle Book, Aladdin, Side pocket o Duck Tales rätt mycket också!
 #719845  by Lyret
 
Bucky o hare
Gargoyles quest
Yoshies cookie
 #719854  by Ufouria
 
Apropå fan av svarta spel så tyckte jag om svarta omslag även för 5 år sedan. Skönt att jag inte ändrat uppfattning.
Ufouria wrote:JtS är stilrent! Fina färger och enkelt, utan massa krimskrams, men ändå snyggt. Gör sig väldigt bra i bokhyllan pga sin svarta rygg.
Jag kanske skulle byta inriktning i samlandet och samla på alla spel som är mycket svarta. :lol: Undantaget för SS spelen.
Tycker däremot inte Mr Gimmick är särskilt snyggt längre. Har ledsnat på att se det efter alla dessa år. Men JtS skönhet består.
 #725260  by Yffisch
 
Ufouria wrote:Gillar inte omslag när det är "riktiga" människor på framsidan, t ex Anticipation, Jack Nick.. Golf, och George Foreman :-& Bara de jag kommer på nu på rak arm.
Fick mig att tänka på Wizards and Warriors 2. Den framsidan är ju faktiskt snygg även om det är en riktig person där!
Image
Ettan har nog det snyggaste omslaget som finns till NES:
Image
 #725331  by segasonic
 
Är det framsidan eller Fabio Lanzoni som är snygg? :D
 #726342  by Alas
 
Road fighter, Days of thunder och Spy & spy för att tycka några "ovanliga" titlar... :D
 #726364  by Alas
 
Ooooo mommy!!!
 #726610  by Tomp
 
Super Mario Bros 3.
Det var ju NES-sensationen back in the days och när man rota igenom någons samling förr och hittade den kartongen så sjöng det änglakörer i bakgrunden.
Annars har jag alltid tyckte att Tetris-förpackningen alltid varit snyggare än vad den förtjänar. De har verkligen fått Tetris att se lockande ut.
 #867236  by Ufouria
 
Bumpilebump. Trodde det var jag som startat denna tråd.

Tänkte just säga att Little Nemo är nog vinnaren, tätt följt av Little Samson. Pro-Am och Pro-Am II tycker jag är härliga också. Solomon's Key 2 gillade jag också men pga att spelet inte är min typ av spel och jag saknar koppling till det så tappar den i snygghet.

Snyggast i silver-serien är nog Castlevania 1.

Snyggast bland Capcom-spelen är nog TaleSpin. Åtminstone mysigast.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Instagram #sndb.se