• Vilket NES spelomslag tycker ni är snyggast?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #192299  by Smart Cat
 
Early90s wrote:Fulast är fortfarande Pinball till svarta serien.
Absolut INTE.
NEJ NEJ NEJ. Håller inte med. Gillar svarta serien överlag men är det några omslag som sticker ut lite extra i svarta serien så är det just Popeye och Pinball.

Andra snygga kartonger: Guardian Legend, Journey to silius, Pro-Am racing o Mega Man 1

Har lite svårt för de flesta av Konamis silverspel som Top Gun (1 o 2), Blades of steel etc.
 #192300  by Ufouria
 
JtS är stilrent! Fina färger och enkelt, utan massa krimskrams, men ändå snyggt. Gör sig väldigt bra i bokhyllan pga sin svarta rygg.
Jag kanske skulle byta inriktning i samlandet och samla på alla spel som är mycket svarta. :lol: Undantaget för SS spelen.
 #313626  by Stonkish
 
Tror alla här på NESDB röstat fram denna för länge sen och jag håller med till 100%
Kolla på den bara, finns det nått stilrenare omslag? Inte till NES iaf.

Image
 #313813  by Sphinx
 
Kan det inte vara läge för en ny "officiell" omröstning? :) Då Castlevania inte får vara med i egenskap av senaste vinnaren.
 #315274  by Andreas No 1
 
Personligen gillar jag dessa bäst:

Castlevania
Kid Icarus
Metroid
Cobra Triangle
The Goonies II
Bionic Commando
Zelda II - The Adventures of Link
The Legend of Zelda

Om jag måste välja bara en (förutom Cvania som vann förra gången) så måste det nog bli The Goonies II faktiskt. Ett klassiskt tecknat omslag. :good:
 #315287  by smid
 
Jag håller med Sundrik, kan bero lite på att det är ett av mina favoritspel. Men en del andra faller nog i samma grop.
 #315346  by Ufouria
 
Jo Little Nemo omslaget är mysigt och snyggt!

Ser att det på Little Nemo boxen står att klistermärke med Mega Man på medföljer. Det är säkert det där Mega Man klistermärket vi pratade om tidigare och undrade om det följde med något spel eller var med i någon tidning.
 #316196  by Ufouria
 
Finns ju såå många fina NES omslag. Dessa är oxå mina favoriter. De här spelen är varken kul och jag har ingen koppling till dem men omslagen gillar jag skarpt.

Robocop 3
http://www.nesdb.se/game_info/scans/box/b_esp/1225.jpg

Solomon's Key 2 - man kan ju inte annat än att le när man ser det.
http://www.nesdb.se/game_info/scans/box/b_scn/520.jpg
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Instagram #sndb.se