• Vilket NES spelomslag tycker ni är snyggast?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #22151  by Ufouria
 
BelfegorC4 wrote:Klart bäst Annorlunda men ett spel som jag vill ha i samlingen
Jag ser tyvärr inte bilden. :? Vilket omslag rör det sig om?

 #22153  by rocc
 
Deja vu omslaget är riktigt stiligt.. Sen är jag tokkär i det
tecknade omslaget till supermario bros. Vårat eget medlemskort
ska hyllas.

 #22161  by Widar
 
BelfegorC4 wrote:Skumt att bilden vägrade :(
Här är en länk istället :) 15 års gräns för att titta på omslaget :P
http://www.atarihq.com/tsr/odd/hotslots/box02.jpg

Bubble bath babes :)
Länken funkar inte.

 #22166  by WERY
 
Jag ser bilden på föregående sida. Bikini brudarna och de tecknade snubbarna runt om

 #22176  by nes_nerd_no_1
 
Haha! Panesians spel är ju så jävla fula :P
Man undrar ju hur gubbsjuk killen som designade omslagen var... :roll:

Image
Image

 #22178  by Nagai
 
Diggar verkligen omslaget till Bucky O'hare.
Gremlins 2 är inte heller så dum :D

Men favoriten är nog.. Dragon warrior det är klart den snyggaste omslaget någonsin..
sen Battle of olympus. :D

Image

 #22205  by Bonomaul
 
Hmm.. Hot Slots eller Hot Sluts ?? :)

Bubble Baths Babes är ju helt klart en oöppnåelig dröm!

 #22211  by WERY
 
Äh jag är glad att jag slipper samla på dessa pirater/ickelicens. Håller mig till original så blir det lättare. Slipper köpa 90 spel för mkt

 #22220  by Widar
 
Mycket svår fråga... Men det är nog DT2 som ligger varmast runt hjärtat. :)

 #22240  by Frezy_man
 
För mig är Det de två Metroid boxarna. Metroid som Bergsala importerade och den amerikanska nyare gula utgåvan. Båda två är läckra. Den äldre Metroid tyckte jag alltid var något magiskt sedan jag var liten. Spelet var läskigt och coolt. Jag hittade aldrig till bossarna. Det var bara coola tuffa killar som min 15 åriga granne och min kusins farsa som lyckades nå hela vägen fram till någon boss. Jag själv sprang bara runt och visste inte vart jag var på den okänt stora planeten. Metroid blev för mig en hemlighet som inte knäcktes förräns över 10 år senare =)

 #22451  by likeguitars
 
Riwallen wrote:Måste säga några av klassikerna Metroid, Kid icarus el Castlevania.
Rena, enkla, stilfulla och förbaskat dyra idag.
Tyckte alltid att de kassetter som inneslöts i den silvriga färgen var kanonsnygga.
Håller med helt där. De omslagen ger en gåshud ;)

 #60622  by Ufouria
 
Nagai wrote:Gremlins 2 är inte heller så dum :D
Den tycker jag är hemsk. Gremlinsen är verkligen avtändande. Skulle vilja ha spelet men jag tror jag skulle gömma kartongen någonstans så man slapp se den.

Det finns många finfina kartonger. Om jag bara fick välja 5 skulle det nog bli följande:
Ufouria
Mr Gimmick
Little Samson
Duck Tales 2
Battletoads

 #60631  by Gsmhacker
 
castlevania helt klart

Image

 #60662  by Andreas No 1
 
GSM: Ja, Castlevania är ju grymt snyggt! Sedan är mina favoriter Kid Icarus och Metroid, gillar dem som fan! Sedan Zelda I+II också, men det är ju mest för att de är stylish och i guld, bling-bling omslag. :wink:
Gillar också Wizard & Warriors omslaget!


Man är ju mycket för klassikerna!

Fulaste europeiska omslagen: Anticipation, Xevious. Det är de jag kommer på nu direkten...

 #60674  by Vampire
 
Castlevania hör till de absolut bästa.
Det här gillar jag också
Image

Det här är nog bland det sämsta jag sett...
Man skulle nog inte bli så taggad att köpa det när det var nytt i affären..

Image

 #60705  by Bonomaul
 
Vet inte om jag skrivit innan, men Guardian Legend (USA-versionen) är nog min favorit. Sen är ju såklart Zelda I och Zelda II helt fantastiska, men det är nog mycket för att de sticker ut med sin guldfärg som sagt.

 #60788  by Frezy_man
 
Super mario 3 och Metroid boxarna är nog de snyggaste. Svenska boxen av metroid och den senare Amerikanska är båda riktigt läckra.

 #61098  by WERY
 
Aventure Island 2 som SCN och Adventure Island 3 som USA har dom snyggare omslagen.

 #61131  by FerretX
 
Jag gillar nog Kid Icarus, Metroid och Zelda I & II bäst....

 #61392  by Andreas No 1
 
PeT: Du har bra smak! :)
 #192005  by Ludu
 
ang. Rogers låsning av nisslings tråd. Jag tänkte oxå "finns det inte redan De snyggaste och fulaste spelomslagen", fast den här handlar ju bara om NES-omslag :-k
 #192007  by nissling
 
Jo jag tänkte skriva samma, blir ju skittråkigt ifall man enbart diskuterar en enda konsol och omslagen som finns till den.
 #192008  by Captain Nintendo
 
Enig her, syns de to trådene ikke var like, iom at her snakkes det kun om pene NES cover, mens i nisslings tråd var det både pene og stygge uavsett format.
 #192086  by Pinge
 
jao, det e ganska fint. Och spelet är ganska roligt i små doser.. mina föräldrar gillar det! :yes:
 #192087  by Early90s
 
Shadowgate gillar jag nu när man varit nesintresserad i över ett år. Den känns snyggare och snyggare varje gång jag ser den. Kanske för att det finns så många fina ex av den. Fulast är fortfarande Pinball till svarta serien.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Instagram #sndb.se