• Vi spelar NES tillsammans | 049: Ice Hockey-turnering

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vilket spel vill du köra i omgång 49?

Swords and Serpents
3
17%
Ice Hockey
8
44%
Balloon Fight
7
39%
 #864490  by rakapparat
 
@snotcrow kan du lotta matcherna och lägga upp alla matcherna på sidan du länkade till?

Deltagare:
Rakapparat
snotcrow
@mackan
@Lirod
@AndiOne
@Omega Supreme
@Sonefors
@Ludu
@Ashaman

Regler: En match, Speed 3 och 10 min.

Ta kontakt med den du ska möta bestäm när ni kör matchen. Ni måste vara tillagda som vänner på era Switch konton så gör det först. Vad jag förstått går en av er in i Ice Hockey och den andra går in i menyn på Nes Online och väljer play online och ska då se den andras spel. Välj join game.

Ta gärna någon bild eller dela med er på något sätt av ert slutresultat!
 #864499  by snotcrow
 
Länk till turneringen:
https://challonge.com/hjnr4hsd

Vi startar turneringen med:
@Ludu VS @Sonefors
@rakapparat VS @Omega Supreme
@snotcrow VS @Lirod
@Ashaman VS @AndiOne

@mackan får vänta :)

Skriv här när ni kört en match så uppdaterar jag turneringen så fort jag kan.


Startseed:
Image

Friendcodes:
Ashaman: 3806-1573-8403
mackan: 2524-7333-2427
Lirod: 0053-9856-2707
rakapparat: 3652-7437-6019
snotcrow: 1310-1960-0928
Sonefors: 6863-4013-8033
Omega supreme: ?
Ludu: ?
AndiOne: ?
 #864503  by mackan
 
Bra jobbat :)

Kvalar in till omgång 2 direkt, jo man tackar 8)
 #864510  by mackan
 
Kommer nog streama min match om nån vill se, om det är OK för den jag möter vill säga ;p
 #864539  by Omega Supreme
 
Image

Stor dramatik redan på uppvärmningen efter att Rakis valde Nord Korea och ställde upp med 5 målvakter på isen.
När tumultet hade lagt sig och domaren tvingade ut Rakis på isen med utespelare istället visade det sig att materialförvaltaren bara hade packat ner målvaktsklubbor!
Matchen avgjordes sedan helt innan den 3:e perioden ens hade börjat vilket gjorde att Nord Korea svarade med att kapa en ismaskin.

Omega vann till slut matchen men Nord Korea kommer ändå att fabricera en vinst i morgondagens tidning för att bibehålla lugnet bland invånarna.

”Pucken är platt, Omega hade tur, ibland vinner inte bästa laget” sa Rakis på pressträffen efter matchen....
 #864542  by Sonefors
 
@Ludu, du får gärna skicka din friendcode i PM om du inte vill skriva den här.

Jag kommer att skaffa Switch Online permanent, det är ju svinbilligt ju. Ska bara bli klar med Zelda först, inne på DLC:n nu. Men kan så klart köra lite hockey emellan.

Jag kan spela matcher i princip vilken kväll som helst efter kl.20.

Edit:
Det måste ju vara jäkligt förmånligt för mig att köpa Tetris99 nu för 299 kr med tanke på att man får med 12-månaders Switch online.
 #864654  by Ludu
 
Tjeckoslovakien (Ludu) vs Sovjetunionen (Sonefors)

Efter att båda lagkaptenerna ursäktat deras ringa NES-hockeykunskaper startade Tjeckoslovakien starkt genom att peta in tre mål och sedan hålla ungefär samma avstånd under de första tio minuterna.

I andra perioden vände dock Sovjet och kom både ikapp och förbi, något som inte hjälptes av att tjeckerna inte verkade vinna en enda tekning under hela perioden. Sovjet hade kommit in i ett flow och som bäst ledde de med 5 mål. Detta trots att spelet hade en tendens att lagga och stanna till lite snabbt nu och då, precis som i riktig ishockey.

Tredje perioden blev en riktig rysare när Tjeckerna till slut kvitterade till 15-15. Med fem minuter kvar var det båda lagens målvakters tur att skina då varenda skott på mål räddades, inklusive en laggframkallad felpass som kunde ha orsakat ett självmål för Sovjet. Vid fulltid var matchen fortfarande oavgjord och den gick till straffar.

Tjeckoslovakien satte sin första straff, Sovjetunionen sin andra. Fjärde tjecken fick in pucken och satte press på Sovjet. Sista spelaren åker fram – laddar ett slagskott – spelet fryser – fryser i vad som känns som en evighet – 5 sekunder... – 10 sekunder? Plötsligt är spelet igång igen! Pucken flyger rakt mot kassen men Dominik Hašek har instinktivt flyttat sig och stoppar den med klubbhandsken.

17-16 (straffar)
Matchens vinnare: Ludu
Matchens lirare: Sverki Skelögd - Sovjetunionen

@Sonefors Tack för god match, så sjukt jämnt!! :o
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Instagram #sndb.se