• NES-spel som saknar boxar

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #864523  by tkabt06
 
Finns säkert en tråd om detta redan men nu har jag sökt runt hela morgonen utan att hitta.

Ni som samlar svensksläppt NES i CIB-utförande.
Hur gör ni med boxar på tex SMB/DH eller SMB/Tetris/World Cup?

Finns det fler som saknar boxar? Athletic World?
 #864524  by Ufouria
 
Det finns på sätt och vis boxar till de spelen. Boxarna till SMB/DH and SMB/Tetris/World Cup kan man ju säga är konsolboxarna som släpptes med dessa spel. Athletic World boxen kan man säga är boxen till mattan.
 #864525  by tkabt06
 
Jo, såklart. Men det jag söker är inspo till hur andra som samlar CIB gör.
Ett alternativ är såklart hela bundlen som du säger. Ett annat är att låta dessa vara som Carts med manual till och ett tredje kan vara reproboxar. Fler alternativ?
Är det något mer spel som har detta problem?
 #864529  by Ashaman
 
Det har gjorts en del olika repro-boxar till de här spelen. Personligen så förvarar jag inte de kassetterna ihop med resten av CIB-samlingen. Det har bara blivit så. Jag hade tomma boxar med kassetterna för sig tills alldeles nyligen, så det var naturligt då, sen får de ligga där de är nu :)

Det är väl en smaksak antar jag :)
 #864531  by Lirod
 
För mig som samlar CIB så räknar jag konsollådorna till ett CIB-exemplar, det gäller även för exempelvis Family Fun Fitness Athletic World.
 #864547  by tkabt06
 
Tack för lite input. Har även pratat med fler på andra forum och det verkar vara en del olika bud. Jag lutar nog åt att fixa repro-boxar till dessa tre.
 #864554  by Omega Supreme
 
Jag skiter i boxar till dessa alla dagar i veckan. Repro känns inte värdigt originalkassetter och jag räknar inte med boxarna till konsoler eller mattor för att det inte i första hand är några spelkartonger.
Tar dessutom alldeles för mycket plats!
 #864564  by Lirod
 
When the going gets tough, the tough get going...
 #864578  by WERY
 
Själv räknar jag Athletic World, Dubbel/trippelkassetterna, Arkanoid, Where in timne is Carmen Sandiego, Stack-Up, Miracle Piano och alla dom där andra som bigbox-spel. Varför ska man göra det svårt när man kan göra det lätt?

Instagram #sndb.se