• Tips på bra NTSC spel

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #74806  by SirDjorgo
 
Toki e fan skitroligt, slapptes pa arkad ocksa som blev ett ganska stor hit varlden over...Skumt om det inte slapptes i europa da det ar ett toppenlir. Riktig klassiker!

 #74816  by Ufouria
 
Kan ha kommit i Tyskland men isf är det extremt ovanligt? Någon som vet?

 #74824  by rogerxy
 
Jag har Toki original till Amiga, det är så det ska spelas ;)

 #74828  by Ufouria
 
Ja det är väl så, vill ha en Amiga. :)

 #75099  by Nagai
 
Kan rekommendera:

Golgo 13- urgrymt spel!
Astyanax- Ett av Jalecos bästa
Gyruss-Grymt shoot'em up
Bomberman 2 (Dynablaster)- superb spel bättre än ettan
Dragonspirit (måste ju nämnas!) älskvärt spel lite svårt i men man lär sig hur det fungerar snabbt :)

 #78073  by Nagai
 
Sanna wrote:Battletoads & Double Dragon ser rätt skoj ut. Någon som spelat det?
Det spelet är värdefullt i Pal, rätt så svår att få tag på, men inte helt omöjlig.
Spelade det på emulator, det verkar inte vara lika svår som Battletoads, utan lite mer lättare..

 #79073  by Linamos
 
Jag tycker "Jackie Chans Action Kung Fu" är roligt!

 #79076  by Tawny
 
är det inte det där kontrollen är så jobbig?

du linamos, du verkar ha spelat endel.. kan du inte skriva lite fina (opartiska) spelbeskrivningar tilld e i databasen som saknas?

 #79079  by Linamos
 
Tawny wrote: du linamos, du verkar ha spelat endel.. kan du inte skriva lite fina (opartiska) spelbeskrivningar tilld e i databasen som saknas?
Oj, det där tar jag som en komplimang!

 #79082  by Tawny
 
ok :)

 #79086  by SirDjorgo
 
Mighty final fight ar ganska roligt. Okej det ar kanske inte direkt det mest innehallsrika spelet nar det kommer till power ups och fiender och liknande men det ar anda ett sant dar spel man kan mala igenom utan att direkt anvanda skallen for mkt lr hur man nu ska saga...

 #89422  by rogerxy
 
Sanna wrote:precis som Mega Man fast bättre.
Det trodde jag aldrig jag skulle läsa från dej Sanna :shock:

Det ser kul ut, men inte i närheten av Mega Man

 #91639  by Nagai
 
Sanna wrote:Dragon Fighter ser roligt ut.

http://www.youtube.com/watch?v=WW3d1e8O ... re=related
Jo, Dragon fighter är ett okej spel även rätt jobbigt, Dragon fighter är Sofel's bästa spel (med tanke på att Sofel's spel är oftast skräp)

 #93994  by Nagai
 
Sanna wrote:Kid Dracula verkar jätteskoj. Kolla in..
Till Famicom bara tror jag.

http://www.youtube.com/watch?v=OyvesIXYFLE
Jo, famicom endast, kanske kan man få det i en sådant pirat kasset?
typ 300-in 1?
Tycker själv att det är synd att Konami USA inte tog in sådana topp-spel
Kid Dracula är ju en parodi av hela castlevania och bör ju inte missas.

 #107073  by Ufouria
 
Jo, musiken var ingen hit precis.
Musiken i ett spel är nästan A och O, ingen bra musik --> inget bra spel och tvärtom.
Tänk t ex Rush n Attack med den där Klown (varför inte Clown?) musiken. Då hade man aldrig spelat det.
 #273559  by mikoto
 
Det där är ju fullt god musik! Vill ni ha illa musik så ska ni få här. Konverteringen av Xevious till Sharps fina gamla dator MZ-700, notera den fina grafiken med. (ja, det är ren ASCII grafik om man har koll på vad det är)
Notera dock att videoklippet inte gör irritationen rättvisa då den inte kan emulera den ilskna inbyggda högtalaren i datorn som egentligen framför det akustiska mästerverket! ;-)
 #273564  by Ufouria
 
Usch ja, NES versionen av Xevious är hemskt men i jmf med den där så är det som en dröm.
 #273565  by Pinge
 
ja fyyfan, och jag som tyckte det var dåligt på Nes

Re:

 #273652  by 0LD5K00L
 
Nagai wrote:
Sanna wrote:Battletoads & Double Dragon ser rätt skoj ut. Någon som spelat det?
Det spelet är värdefullt i Pal, rätt så svår att få tag på, men inte helt omöjlig.
Spelade det på emulator, det verkar inte vara lika svår som Battletoads, utan lite mer lättare..
jag har den i pal \:D/ , men dock i PAL A :-w . Knipsar du av ena benet på lock-out chippet blir det inga problem att köra det på en PAL B konsol(hastigheten är inte minskad eftersom att båda är PAL). Spelet är svårt men sjukt roligt! särskilt med 2 spelare, och här kan du slå av FriendlyFire! :good:

skulle föreslå Final Fantasy, trodde att någon redan skulle ha gjort det...

Instagram #sndb.se