• Tips på bra NTSC spel

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #276212  by Smart Cat
 
Sanna är ju inte så förtjust i RPG annars hade det nog nämnt men, Sanna, skulle inte du kunna sammanställa tipsen i ditt första inlägg och också göra en indelning enligt (exempelvis) följande:

Bra NTSC-spel:
Sportspel:
bla bla
bla bla
bla bla

Äventyr:
bla bla
bla bla
bla bla

RPG:
bla bla
bla bla
bla bla

etc.

Även om inte vissa genren är dina favoriter så skulle den här tråden ändå kunna fungera som en bra tipstråd.
 #280095  by Pinge
 
ja det spalde jag också på amiga, tror inte det är så bra på nes!
 #280888  by WERY
 
RPG:

Madara (Har VRC6 chippet och bara för att musiken är så bra kan jag rekommendera det)

Sport:

Tecmo Super Bowl (Mitt absoluta favorit fotbollsspel till NES som har en del bra musik i sig oxå. Vissa av låtarna har den där snubben på radio spelat upp i sitt program om retromusik)

Action/Äventyr

Getsufuu Maden (Intressant Konami spel som påminner om Zelda 2)

Schmups:

1943 (snygg gjort och med lite bra musikstycken från Capcom)
Argus (Kanske enformigt men jag gillar det. På slutet av banan ska man landa farkosten på samma sätt som i Top Gun fast man ser landningen ovanifrån)
Gun-Nac (Bra musik och intressant gameplay)
Silver Surfer (Precis som i Target: Renegade så är musiken gjord av Tim Follin och ni vet vad det innebär, eller hur? ;) )
 #280891  by sundrik
 
Ett spel alla missat att nämna här är ju helt klart Bonk's Adventure.
Apskoj, om man kan uttrycka sig så :D
 #280913  by WERY
 
Jag har aldrig prövat spelet men det är ju ett av dom dyrare spelen. Jag hittade det på ebay för ett tag sen och det är lika dyrt som Metal Slug 4 så man får öppna plonkan om man ska ha det
 #280950  by Ufouria
 
Såg skoj ut men jag blev lite trött på musiken.
Vad dyrt det är. kompletta för 220-250 dollar. :o
 #280953  by WERY
 
sundrik wrote:går väl att få fraktat för 5-600kr
Det beror väl på vad man får. Jag såg ett komplett i near MINT för 2k i "stores"
 #281032  by Ufouria
 
Näe, man lägger ju hellre 600 för ett roligt spel än samma pris för ett apdåligt t ex Lion King. :)
Sällan som amerikanska spel är så dyra. Har iaf hämtat spelet nu så jag kan testa i veckan.
 #342620  by Ufouria
 
Detta är inget tips på bra spel då jag inte vet om det är bra men jag tyckte musiken var bra, påminner om Shadowgate lite grann i början.
 #342840  by segis
 
Platform/äventyr:
Clash at demonhead - stort spel och underhållande story
Whomp'em - Påminner lite om megaman fast man är indian med spjut :)
MetalStorm - Grymt lir!! Bra musik, kontroll och grafik, en kanontitel
Jackie Chan Adventure - Lagom svårt och ganska roligt spel
Battlekid

Har inte så många NTSC spel än men jag kommer väl skaffa fler å då kommer ju fler tips ^^
 #342842  by Ufouria
 
:good:
Ska lägga in dem direkt!

La precis in dessa:
Battletoads & Double Dragon - Måste spelas om man gillar Battletoads, väldigt variationsrikt (Sanna)
Ikari III - Helt annat spel jmf med de två första. Påminner kanske lite om Double Dragon serien men man går "uppåt" (precis som i Ikari Warriors I och II) istället för till höger. Riktigt bra musik! (Sanna).

Edit: Heter det inte Jackie Chan Action Kung Fu, eller tänker du på något annat spel?

Whomp' Em är riktigt riktigt bra!

Metal Storm tyckte jag inte om direkt. Förstår inte hur det kan vara så hyllat.
 #342857  by segis
 
Jo den heter Action kung fu, körde titlen mer som jag hade "på känn" haha :) roligt spel iaf :D
Jag gilla Metal Storm men det är förbannat svårt, sen har jag ingen större spellust på det för jag har det inte original :(
Tror jag ska ta och beställa nå paket med randomspel från usa och hoppas man får någon rolig titel att spel :)
 #342860  by Ufouria
 
Fast då blir det mest skitspel (sportspel osv), sånna som de inte kan sälja "lösvikt". :lol:
 #342864  by segis
 
Toki såg faktiskt lite roligt ut ^^
lite udda bara haha
 #342902  by Ufouria
 
Jag har ett Toki på väg till mig. :) Tyckte det såg helt okej ut. Möjligtvis lite för lite "action" i min smak men vi får se.
Bonk's Adventure verkar skoj oxå (ganska likt Toki på nått sätt) men det är på tok för dyrt tycker jag.
 #342905  by segis
 
Bonk's Adventure är riktigt skoj :) körde det för länge sen mysigt och underhållande spel :)
 #342972  by FerretX
 
Köp massa kassetter billigt på NintendoAge ... där brukar dom sälja billigare än ebay.
 #343076  by Skogur
 
Rambo - RPG/Äventyr motorn är exakt samma som Zelda 2, Spelet föjer på storyn från Rambo 2 bra och är lagom svårt.
A Nightmare on Elm street - Äventyr/Action Riktigt kul att köra med fourscore.
 #343172  by Ufouria
 
Inlagda. :)

Edit: Svårt att veta vad som är action och plattform. Mega Man t ex är det action eller plattform? Tycker det känns mer som action. Action om man kan skjuta/slå och plattform om man typ hoppar på fienderna så att de dör.

Instagram #sndb.se