• Tips på bra NTSC spel

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #345199  by andersb80
 
Gillar de där karaktärerna som finns i Crash n´the boys, Nintedo World Cup och Hammerin´Harry. Vilka fler spel är dom med i?
 #345216  by WERY
 
Downtown Nekketsu Kyoshinyouku finns dom oxå med i. Även det ska vara för 4 spelare om jag uppfattat det rätt
 #345222  by andersb80
 
Allright. Vad heter ishockey spelet de är med i?
 #345918  by synt4x
 
Ingen som har rekommenderat Karnov? Kanske inte det bästa run 'n gun spelet genom tiderna, men det är faktiskt riktigt bra.

Och ingen som har rekommenderat Jackal heller? Det är en riktig Konami-klassiker där.
 #345930  by Ufouria
 
Oh ja, Jackal är ju grymt inte minst musiken. :D
Lägger till dem.

Karnov tycker jag var sådär.
 #347794  by Ufouria
 
Är detta bra tro. Musiken när han går i rummen känns väldigt bekant. Shadowgate musik kanske?
 #348129  by Miller
 
Måste bara flika in här; har någon nämnt Crystalis i tråden? Helt superb Zelda-klon, ett av de bästa spelen till NES, period.
 #348220  by 0LD5K00L
 
Sanna: Oj fy vad bekant det kändes, musiken låter så "Shadowgate-aktig" som det bara går. :o
 #348479  by segis
 
Har inte spelat det här själv men det såg ut att kanske vara något :) annorlunda shooter med ganska mysig musik
någon som har testat Gyruss ?
 #348509  by Ufouria
 
Bra musik om inte annat!
Har trott att det var ett skitspel men det ser ju skoj ut.
 #348553  by WERY
 
Jag har spelat Gyruss till NES ganska mycket och jag kan varmt rekommendera det. Ett bra spel :)
I Japan släpptes spelet till FDS och har således VRC6 ljud. Det ska även finnas andra låtar som inte kom hit
 #348568  by Ufouria
 
Ska ta och testa Abadox strax. Tänkte på dig när jag köpte det. ;)
 #348610  by WERY
 
Du kommer inte att ångra dig :)
Du måste höra av dig och berätta hur det gick. Är inte ett lätt spel precis men vi båda har ju skills så :)
 #348612  by Chefren
 
Abadox är så jävla kasst!
andersb80 wrote:Gillar de där karaktärerna som finns i Crash n´the boys, Nintedo World Cup och Hammerin´Harry. Vilka fler spel är dom med i?
River city ransom! Grym beat em up.
 #349008  by Pinge
 
Det är inte samma gubbar som är med i HH som i World Cup!

även Ike Ike Nekkettsu Hockey är dom med i! sen finns det ett basketspel med dom, men minns inte vad det hette!
 #349017  by Ufouria
 
Nekketsu Street Basket

Finns youtube klipp på det högre upp i tråden. :)

Edit: Är detta ytterliggare ett sånt spel eller samma? Ser ju skoj ut iaf. :D
 #349260  by WERY
 
Ja i Downtown Nekketsu Koushinkyoku ska man springa runt på gatorna och slåss om en boll samtidigt som man rör sig framåt och den som kommer först i mål vinner. Jag tror man kan vara 4 spelare samtidigt på det spelet
 #351212  by Ufouria
 
Har varit sugen på Final Fantasy väldigt länge nu men vet inte om jag skulle gilla det. Gillar ju Zelda och tyckte FF 8 var helt ok när jag spelade det för en herrans massa år sedan. Däremot gillar jag ju inte spel där man kör fast. Kanske får köpa och prova. Boxen är ju svart och fin iaf. :good:
 #351236  by Mango
 
Ja det är värt att köpa bara för boxen, den är riktigt snygg :) Men spelet är roligt det också om man gillar RPG, skulle nog inte rekommendera det till nån som inte är RPG-fantast dock.
 #351981  by Ufouria
 
Är Kings Knight skoj eller ett skitspel?

Edit: Ser ut som ett skitspel. Samma musik på ALLA banor. :o Bra då kan jag bocka av det spelet.
G.I. Joe verkar riktigt bra. Har dock inte spelat det men det kan bara inte vara dåligt.
 #352070  by segis
 
tycker personligen det andra GI joe till nes ser bättre ut ^^
 #352072  by R.J
 
GI joe såg ju faktiskt riktigt kul ut.
Lite jobbigt med "förgrunden" (Vet inte ens om det heter så...) men annars verkar det helt ok.

Sanna: Final fantasy är väll som mango sa lite för hardcore rpg spelare, Mycket grinda exp, rita kartor och sånt men har man bara lite tålamod så är det riktigt kul. Om du har GBA kan jag varmt rekommendera Final fantasy 1 & 2 som är en re-make på originalet med lite uppdaterad grafik och lite mindre exp grindande och karta i spelet som underlättar en hel del.
 #352087  by Skogur
 
King's Quest V - Äventyr
Det är Point and Click spel av Sierra portat av Konami. Starkt rekommenderat till dom som gillar Sierra spel eller liknande. Kortfattat en bra port på ett bra spel.
 #352088  by Ufouria
 
segis wrote:tycker personligen det andra GI joe till nes ser bättre ut ^^
Det har jag inte hunnit testa ännu. Tycker oxå det verkar snäppet roligare.

Rihard: Känns som att jag kommer att ledsna på FF inom en kvart. :lol: Men värt att prova iaf så att man vet vad det är. :yes:
 #352103  by WERY
 
Final Fantasy är mycket roligare än Dragon Warrior. Inte lika enformigt

Gillar vissa låtar i GI Joe och har planerat länge att skaffa dom spelen men det har inte blivit av och dom kostar ju en del.
Kings Knight såg ju skoj ut. Att man gjort ett rpg schmups är ju skoj. Längtar tills det spelet är införskaffat

Instagram #sndb.se