• Tips på bra NTSC spel

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #354890  by segis
 
Dragon Spirit ser ut att vara ett ganska roligt spel, såg att BelfegorC4 hade det och nja det ser mysigt ut :)
 #354898  by segis
 
Jo jag såg ju det :D blev nyfiken så jag kolla upp på youtube :) är det nå bra? :)
edit: Någon tomte har högsta budet :/ skulle fan inte tipsat om det ^^
 #355623  by Ufouria
 
Legacy of the Wizard har underbar musik. Jag tror att vissa här skulle gilla det spelet även om det inte är min typ av spel. Skulle nog kunna spela det trots allt pga musiken.
 #356220  by Jedvard
 
 #357728  by segis
 
har Legacy of the Wizard om du är intresserad av att testa det sanna :)
 #357779  by Ufouria
 
Näe, det är inget spel för mig, för mycket irrande och ingen rak väg att gå. Däremot är musiken den bästa som har gjorts! Lyssnade senaste igår på repeat typ 5 ggr. :D
 #359466  by Ufouria
 
Musiken blir man galen på men annars kanske det är skoj. Påminner om Bubble Bobble.

Don Doko Don Famicom
 #370504  by Ufouria
 
Vice Project Doom tillagt med kort beskrivning. Gillar man Shatterhand, gillar man Vice Project.
 #379942  by trettioårskrisen
 
hehe, verkar riktigt cheesy av vad jag sett pÅ tuben. Cool att dom
blandar in lite spyhunter/shmup
ocksÅ. With a twist of indiana jones med piska och allt. Maste
prova nar jag far en stund over.
 #386309  by Nils
 
Den omryktade amerikanska versionen av Rygar som faktiskt går att klara av!
 #506496  by Ufouria
 
Här har vi en mycket värdig uppföljare till Power Blade. Ser ut som en hack av Powerblade men jag tror det är original till Famicom. Bara namnet säger ju att det måste vara ett bra spel.

Power Blazer
 #506515  by i<3zelda
 
Har sett den frr Sanna, då stod d i beskrivningen att d va hack baserat på Megaman, Powerblade och ett till spel, minns inte villket
 #506531  by Toktotte
 
Jag har varit nyfiken på StarTropics II : Zoda's Revenge länge, har aldrig handlat från Ebay förut men just det spelet gör mig sugen på att ge det ett försök!
 #506542  by i<3zelda
 
Ebay brukar jag använda när jag handlar från japan, Zelda merchs~ Funkar väldigt bra tycker jag överlag, tar ju lite tid å få prylarna men oftast väl värt det :)
 #506549  by Miller
 
eBay rocks. Men här verkar ju alla föredra PAL så jag talar väl för döva öron, igen... ;)

Beställde själv Star Tropics 2 för någon vecka sen, rätt peppad på det faktiskt! Gillar ettan väldigt mycket, satt och tittade på lite gameplay från 2:an och det såg sjukt kul ut. Kanske hinner spela det i sommar dock, lite körigt just nu.
 #506551  by Ufouria
 
Jag testade det för något år sedan. Det kändes lite segt. Påminde nog lite om Willow. Jag ska ge Startropics 1 en chans men nu har jag snöat in på Fallout så då är det bäst att jag låter Startropics få vänta ett tag så att jag inte distraheras av andra spel.
 #507651  by Robotwo
 
Power Blazer är för övrigt originalversionen utav PowerBlade som släptes i japan,
ganska mycket ändrades grafikmässigt när det släptes utanför japan.
Måste säga att jag garanterat föredrar PowerBlade's stil :)

Och till dom som inte spelat StarTropics 2 ännu kan jag säga att det är ett bra spel i sig, men liknar nästan Gremlins 2 mer kontrollmässigt.
Det mer rutnätsbasserade styrningen från ettan är nu helt borta och man har full kontroll över karaktären.
Banorna är dock ganska lika dom i första startropics, så det blir lite svårare att hoppa mellan platformarna.

Sanna wrote:
segis wrote:tycker personligen det andra GI joe till nes ser bättre ut ^^
Det har jag inte hunnit testa ännu. Tycker oxå det verkar snäppet roligare.
Om du inte hade hunnit prova det, varför sålde du iväg det till mig? :B
Eller har du fler månnetro?

Instagram #sndb.se