• Bok om Nintendo i Sverige

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #120426  by Martin
 
Kreese wrote:Så äntligen fick jag arslet ur vagnen och beställde den! Ska bli skoj att läsa sen...

Funderade på att ta en bok, men körde på pocket till sist. Hade det gett dig något extra?
Nix, samma påslag. Jag har faktiskt beställt en hardback bara för att se hur det blir, men har efter snart fyra veckor fortfarande inte fått någon...
 #120431  by Martin
 
Vigdul wrote:Why not? Jag tycker ändå tawny har en poäng. Hade boken gått via ett förlag så tvivlar jag inte på att redaktören anmärkt på det.
Är fullt möjligt att en förlagsredaktör hade justerat det och mycket annat. Någon får starta ett bokbål och sedan ringa DN, det skulle ge en del uppmärksamhet (all press är bra press som cyniska moguler brukar hävda).
 #120642  by Pinge
 
tawny: det var jag som föreslog just det ordvalet, Martin var lite osäker på det men jag sa "köööör bara" :good: :lol:


Det e ju bara du som verkar ha ont av det ordet, klipp ur det ur din bok eller elda upp hela boken! Men framförallt så sluta göra en big deal av allting :FU
 #153033  by Martin
 
Har egentligen ingen alls lust med retrospel efter all tid och möda man lagt ner på affärerna med blaobear. :(

Men nu har min bok fått ett ISBN-nr, vilket betyder att den nu finns arkiverad på Kungliga biblioteket samt även finns att köpa för bibliotek och bokhandlare. Dyker upp på:
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163345587
http://www.bokus.com/b/9789163345586.html

Sökning i Libris:
http://libris.kb.se/bib/11205135

EDIT. Och just det ja, passade på att redigera väck pakistaniern. :lol:
 #153052  by Pinge
 
Neeeej! Låt Pakissen va kvar! :DOG
 #153116  by OldSchoolPlayer
 
Fasen också, jag vill ju ha ett signerat exemplar jag med :$. Ingen chans till det i dagens läge? Kanske till och med i hardback? :-w
 #153125  by Martin
 
OldSchoolPlayer wrote:Fasen också, jag vill ju ha ett signerat exemplar jag med :$. Ingen chans till det i dagens läge? Kanske till och med i hardback? :-w
Har inga hardback, men har några vanliga liggandes.
 #153129  by OldSchoolPlayer
 
När du fick din hardback från Vulkan, var det värt de extra kronorna eller går det lika bra med en pocket bok? Känns ju lite mer "exklusivt" med hardback på något sätt.

Sen kräver jag en förklaring till din coola bild tillsammans med Lance the f'ing man Henriksen.
 #153222  by Chefren
 
Oj, detta hade jag missat! Beställde en pocket på dirren.
Såg att det stod "Stor-pocket" på adlibris samt att den var typ 60 spänn dyrar (beställde från vulkan).
Är det någon skillnad från pocketstorleken på vulkan?
 #153223  by Snutteliten
 
Skulle ba tro att det é för att boken är större än en vanlig pocket så det é nog därför de skriver så.
 #153224  by Pinge
 
.. Vulkans känns också som en stor pocket!

Har min på toaletten och brukar bläddra i den när jag..... filosoferar! :$
 #153259  by Andreas No 1
 
Det är riktigt kul att det går så bra för dig Martin, sådana här initiativ skall belönas. Jag rekommenderar samtliga medlemmar här på nesdb.se att införskaffa ett ex, ni kommer inte att ångra er! :yes: :good: :mario
 #153315  by Henka
 
blev riktigt sugen på att skaffa den. märkligt nog så hade de den inte på biblioteket :-k så det är mycket troligt att den slinker med nästa gång jag ska beställa böcker.
 #166233  by Early90s
 
Jag tänkte köpa boken nu när jag får in en hel del pengar, men den har gått upp i pris. Inte för att jag bangar men kostade den inte 90kr förut :koopa: I will loose 49 [kro´unoor] :lol:
 #166598  by SuperGamer
 
Martin wrote:Fick min första utbetalning från Vulkan (efter lite tjat, de verkar inte vara vana vid att folk säljer över 1000 kr och får betalt...), en summa på 3030 kr vilket betyder att jag har sålt fler än 270 böcker! Tack till alla som köpt!

Egentligen hade jag aldrig någon förhoppning om att tjäna pengar på boken när jag gav mig in i Vulkan. Nu blev det ändå 2500 kr efter skatt. Man kan väl säga att det har finansierat en del av mina NES-inköp i år (Slalom, Ducktales, NES i hyrbox etc).


Ett halvår har gått, hur många exemplar har du sålt nu?
 #199216  by Martin
 
Senast jag kollade var det 320 böcker.

Vulkan har höjt sina priser successivt. Så om man följer olika böcker kan man se en stegring. Jag sänkte först min marginal för att hålla nere priset (tror den kostade 119 kr då?), men vid andra höjningen justerade jag istället upp till 139 kronor (kostade mig pengar att få ISBN-nummer så den kunde finnas tillgänglig för bibliotek och andra som Bokus och Adlibris, men den större distributionen har inte gett så mycket).

Kommer ta med några till RG och sälja (priset blir 150 kr, mot 178 kr med frakt från Vulkan, även jag måste nämligen betala frakt när jag beställer, men köpte senast 10 st i ett svep och då blir det billigare).

rocc: Leverans tar ca 3 veckor.
 #448414  by Vigdul
 
Hej Martin! För cirka 10 år sen hittade jag en text på nätet med titeln "1988", uppenbarligen skriven tio år senare. Den handlade om vad som hände 1988 i spelvärlden. Jag har försökt hitta den där texten igen, men förgäves. Plötsligt så slog det mig: kan det möjligen vara du som skrev den där texten? Om den finns kvar på nätet nånstans får du gärna länka!
 #448430  by Sol
 
Varför försvann "pakistaniern"?? Vad skrev du istället? "Man från landet väster om Indien"?

Re:

 #448432  by Vigdul
 
Tawny wrote::shock: :evil: :)
om personen varit homosexuell hade du skrivit det också då?
"i norge hade en bög..."
:lol:

Jag saknar Tawny.
 #448826  by SuperGamer
 
Adlibris: "Titeln har utgått ur sortimentet". Vadan detta?!

Hos Bokus finns den däremot fortfarande att köpa.
 #449483  by Martin
 
Vigdul: låter som något jag kan ha skrivit på Zlot eller snarare det som hette Spelsiten. Finns ej kvar. Sajten genomgick flera förändringar och gammalt material försvann i olika omgångar.

Sol: "en annan person" :)

SuperGamer: kan vara att de inte köper längre från Vulkan eller något i den stilen.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Instagram #sndb.se