• Bok om Nintendo i Sverige

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #449516  by Sol
 
Fram för pakistaniern i nästa upplaga!! :D
 #449523  by Vigdul
 
[quote="Martin"]Vigdul: låter som något jag kan ha skrivit på Zlot eller snarare det som hette Spelsiten. Finns ej kvar. Sajten genomgick flera förändringar och gammalt material försvann i olika omgångar.

Men du måste väl minnas säkert om du skrev den där artikeln? Den var ju SKITBRA! Du har väl kvar den själv nånstans?
 #451626  by Vigdul
 
Det var när jag läste den artikeln, i början av 00-talet, som jag bestämde mig för att samla på mig alla gamla klubbtidningar från Nintendoklubben. Ganska ironiskt med tanke på att jag 2008 snipade en auktion framför ögonen på dig med 1:a numret som vi båda två var ute efter då... 8)

viewtopic.php?f=7&t=4857
 #451712  by Martin
 
Vigdul wrote:Men du måste väl minnas säkert om du skrev den där artikeln? Den var ju SKITBRA! Du har väl kvar den själv nånstans?
Nej, jag har skrivit, utan att skoja, tusentals artiklar, notiser, intervjuer under åren 1994-2007. När jag läser gamla E3-artiklar så går åren i hop och jag känner deja vu, var jag verkligen där?
 #608010  by Martin
 
En bump att jag köpt in nya böcker från Vulkan och kommer att ta med till RSM den 11 maj om någon är intresserad.
 #608011  by smid
 
Jag glömde min i Sverige i somras när jag va på besök, ångrar det bittert :/ Mycket bra bok, köp den och få den signad!
 #608155  by Vippe
 
Ah verkar trevligt! Tar du med både inbundna och pocket? Ska avsätta en slant av min budget till att köpa en bok =)
 #608181  by smid
 
Finns det inbundna?

Sone: precis :)

Funderar på om man ska beställa ytterligare en ner hit, kanske citera i något arbete om asien :D Eller om man ska be sin stackars far rota fram den...
 #615356  by Martin
 
Säljer inte den inbundna, inte särskilt nöjd med den eftersom den har vit rygg med generiskt typsnitt.
Och, tusan vad tiden går snabbt, inte förberett så mycket och nästa helg är det ju RSM. :) :P
 #684400  by Martin
 
NES bok 2014.jpg
NES bok 2014.jpg (94.16 KiB) Viewed 15476 times
Efter åtskilliga år så är det äntligen dags för en reviderad upplaga - helt i färg!
Andra ändringar är små uppdateringar i texten, framför allt milstolparna, men även statistiken och själva huvudtexten har fått en putsning.

Eftersom boken har tickat på och hela tiden säljer, så tog jag steget att våga beställa en lite större upplaga, vilket gjorde att jag fick ner priset och kunde få hela i färg. Denna version kostar 99 kr plus 24 kr i porto (alternativt upphämtning i Stockholm).

Innehåll:
- Berättelsen om Bergsala samt Game & Watch och Nintendo i Sverige
- Milstolpar, 22 betydande spel
- Statistik och listor
- 88 sidor

Skicka PM till mig om du är intresserad att köpa den. Utskick börjar i mitten av april.
Boken kommer även att finnas till försäljning hos GAME samt säljas på Retrospelsmässan 2014 i infodisken.

Eftersom SNDB.se genom åren varit en oumbärlig källa till glädje och jag har sålt en hel del böcker här genom åren vill jag sälja första exemplaret exklusivt här! Och hela beloppen går oavkortat till SNDB.se. Auktionen pågår till 31 mars 21:00. Frakt på 24 kronor tillkommer.
2014-1.jpg
2014-1.jpg (234.37 KiB) Viewed 15476 times
2014-2.jpg
2014-2.jpg (344.19 KiB) Viewed 15476 times
2014-3.jpg
2014-3.jpg (241.02 KiB) Viewed 15476 times
 #684403  by Snutteliten
 
Härligt. :good:
Ska definitivt ha en.
 #684434  by Sonefors
 
Grymt! :good:

Är böckerna inte numrerade så köper jag min på RSM så slipper du packa och hålla på. Är dom numrerade så får du gärna skicka ett PM till mig. Angående väskorna som vi pratade om tidigare så är det nog kört på den fronten eftersom en av ägarna har legat på sjukhus sen i januari.
 #684437  by Lirod
 
Samma här, PM:a om de är numrerade.
 #684467  by Martin
 
Inte numrerad, och kommer ha en ganska bra bunt med mig till RSM. Endast första boken som skickas direkt. Så för att förtydliga: auktion på första boken fram till måndag 31 mars kl. 21:00. Hela beloppet går till SNDB.se (tillkommer frakt 24 kr).
 #684472  by Lirod
 
Det bästa vore om Martin skapade en tråd om det i Nintendo-delen av "köp och sälj".
 #685497  by SuperGamer
 
Mitt exemplar från 2008 är välläst vid det här laget. Välkommet med ny utgåva i färg.

Jag förmodar att priset 99 kronor inte gäller på Game?
 #685565  by Martin
 
Jag tror Game hamnar lite högre, men då får man den direkt i handen och behöver inte tänka på porto och sånt, så finns en bekvämlighet.
 #687513  by Martin
 
Skickade böcker igår, så de som beställt och betalt bör ha den i brevlådan idag eller imorgon!

Now you're playing with power!
 #687569  by Tronin
 
Ptja, du kan ju alltid färglägga en av böckerna du redan har ;)
 #687579  by Snutteliten
 
\:D/
Kom hem o möttes av en hel drös jiffys innanför dörren. Spännande.
Däribland låg Martins bok.
Yeayy! :good:
 #687583  by Lindholm
 
min låg och väntade i brevlådan när jag kom hem idag :good: Ska bli trevlig läsning
 #687610  by Martin
 
Sonefors wrote:Bara en fråga om Vulkan, hur lång brukar deras leveranstid vara? Har väntat i en vecka på min bok nu.
2-3 veckor tror jag. Men rekommenderar att köpa direkt av mig. Jag säljer för 99 kr plus 28 kr (porto) jämfört med 159 kr från Vulkan.
 #687620  by Sonefors
 
Jag har köpt två av dig och ska köpa den senaste på mässan, men jag beställde en med hårt omslag från Vulkan. :good:

Har fått svar från dom också, de skulle trycka boken eftersom de inte hade färdiga med hårt omslag. Tre veckor får jag vänta, helt klart värt det! Man måste ju ha alla sorter ;)
 #693424  by Martin
 
Tack till alla som köpte boken på RSM. Finns en fin bredd nu med Nintendo-böcker med Levels bok, Sols böcker och Spelsamlarboken. Apropå Sol, så kommer min bok att kunna köpas via http://www.mygrandmotherisgone.se/!

För den som vill ha ännu mer kan jag även rekommendera den amerikanska Game Over: How Nintendo Zapped an American Industry, Captured Your Dollars, and Enslaved Your Children (som har längre titel än min bok!). Finns riktigt billigt på Amazon:
amazon.com/Game-Over-Nintendo-American- ... 0679404694
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Instagram #sndb.se