• Bok om Nintendo i Sverige

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #103360  by Tawny
 
ja filthy pakis :twisted:

 #104721  by Tawny
 
tradera verkar nere.. vem säljer den? för hur mycket? o.s.v.

 #104895  by Pinge
 
puttelaban säljer den, utropspris 100:-... men länken funkar mr T

 #104929  by Gsmhacker
 
Zeela wrote:
Nintendo Filip wrote:Är nog lite intresserad. :)
Köp den hellre via vulkan.se så Martin får en slant för besväret:
https://www.vulkan.se/Presentation.aspx?itemid=17242
det är fortfarande martin som säljer på tradden :idea:

 #104959  by Zeela
 
Ah, visste inte att det var Martin som var Puttelaban...

 #105099  by Martin
 
Hehe, stämmer. Vulkan är ju ganska smalt och jag funderade på hur jag kan få lite uppmärksamhet. Tänkte lägga ut den för 1 kr, men la ut för 100 kr. Har faktiskt fått två mail med frågor om när den är utgiven etc. Så det verkar funka bra att synas där. :D

 #105103  by rogerxy
 
Låter kanon det Martin :)
Vet du förresten om det finns nån liknande bok om Commodore 64 eller Amiga i Sverige? Annars vet jag en som kanske borde skriva en ;)

 #105138  by Pinge
 
Martin: har du ngn bok över hemma?! det är ett litet retrospelsevent i Hjo 8/11, kunde vara kul att ha som pris i en tävling!

Om du har en över så kasta iväg ett pm isf!


:)

 #105156  by Johanna
 
Hejsan!
Det låter som en kul bok, vad tar du för ett ex? :)
Skulle ha blivit en fin julklapp!

 #105186  by Pinge
 
Johanna wrote:Hejsan!
Det låter som en kul bok, vad tar du för ett ex? :)
Skulle ha blivit en fin julklapp!
Du kan beställa den på http://www.vulkan.se
Värd varenda krona är den! :D

 #105200  by Johanna
 
Åh toppen!
Tack så mycket :)

 #105203  by Gsmhacker
 
nej köp den direkt av martin signad klart mycke coolare :idea:
 #120104  by Martin
 
Fick min första utbetalning från Vulkan (efter lite tjat, de verkar inte vara vana vid att folk säljer över 1000 kr och får betalt...), en summa på 3030 kr vilket betyder att jag har sålt fler än 270 böcker! Tack till alla som köpt!

Egentligen hade jag aldrig någon förhoppning om att tjäna pengar på boken när jag gav mig in i Vulkan. Nu blev det ändå 2500 kr efter skatt. Man kan väl säga att det har finansierat en del av mina NES-inköp i år (Slalom, Ducktales, NES i hyrbox etc).
 #120105  by Snutteliten
 
=D>
Roligt att höra Martin. :D
Hoppas det blir många fler sålda.
 #120109  by Gixen
 
Congrats Martin! Skitkul att den sålt så pass bra.
 #120141  by Vigdul
 
Kul Martin! Men trist att du behövde tjata för att få ut pengarna, sånt är alltid störande.
 #120314  by Martin
 
Tawny wrote:måste du skatta när det är så lite pengar då? går det inte på nån hobby-kvot?
Jag har vanlig inkomst via mitt jobb som informatör/analytiker på Dataspelsbranschen. All inkomstinbringande hobbyverksamhet behöver man beskatta (egenavgifter, sociala avgifter). Om man dock är t.ex. student och ej har någon fast inkomst får man tjäna upp till 17400 kr utan att skatta, dock måste fortfarande arbetsgivaren betala sociala avgifter på lönen.
 #120317  by Kreese
 
Oj tusan också. Jag har glömt att köpa den. 270 böcker sålda! Grattis! Det är inte illa...
 #120357  by Andreas No 1
 
Kreese: KÖP nu! Det är en härlig liten bok. Skulle vilja läsa mer om företag i Sverige som importerade Atari/Amiga/C64... :yes:

Re:

 #120374  by Tawny
 
Martin wrote:
Tawny wrote:s.42
"I Norge var det lite trassligare, där hade en pakistanier träffat Nintendo och fått rätten att sälja vid sidan om samtidigt som Bergsala arbetade med Unsaco A/S."
Det är antingen Jarhamns eller Bergstens ord och jag tror det illustrerar att det rådde vilda västern i Norge där ingen ägde rättigheterna. Jag förstår dock inte riktigt problemet, om jag skulle skrivit en "...där hade en fransman träffat Nintendo..." skulle du nog inte reagerat. Det handlar alltså snarare om din uppfattning när du läser det - nämligen att du förknippar ordet med negativt värde. Ingen stor sak eller djupare mening i det, enligt mig alltså. För övrigt har jag varit i Berlin så jag läste detta först nu och såg den galna uppföljningen med alla svar, men intressant med NSF, det kan ju vara NES Fronten! :shock:
om nu den norske rasisten sagt "svarting" hade du återgett det ordagrant i boken också?
 #120377  by Martin
 
Tawny wrote:om nu den norske rasisten sagt "svarting" hade du återgett det ordagrant i boken också?
Svar: med stor sannolikhet inte. Jag rensade ändå bort några mindre nedsättande beskrivningar om t.ex. hifi-entusiaster.
 #120380  by Snutteliten
 
Tawny: Snälla dra int igång det där igen. :)
 #120400  by Vigdul
 
Why not? Jag tycker ändå tawny har en poäng. Hade boken gått via ett förlag så tvivlar jag inte på att redaktören anmärkt på det.
 #120422  by Kreese
 
Så äntligen fick jag arslet ur vagnen och beställde den! Ska bli skoj att läsa sen...

Funderade på att ta en bok, men körde på pocket till sist. Hade det gett dig något extra?
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14

Instagram #sndb.se