• Vilka spel hade ni när ni då maskinen var aktuell?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #3043  by Lakanman
 
Är inte lätt att komma ihåg alla men ska göra ett försök.

Link
Zelda
Kung Fu (Spelade vi sen gick vi ut och slogs :) )
Gun Smoke
Castlevania
Golf
Track n Field 2
Rush n Attack
Black Manta
Super Mario Bros
Paperboy
Pro Wrestling
Punch Out (osäker)
Shadow Warrior
Ikari Warriors
Rescue
Metal Gear
Super Mario Bros 3 (hade förbeställt det samma dag som det släpptes fick det direkt ifrån lådan från golvet ;). Var nog först i Linköping för butiken som jag köpte det var alltid långt före andra butiker)

Fasen hade massor mer men är helt blankt i minnet. :( Brukar ha bra minne annars fast det kan jag inte minnas det är lurt. Kan vara så att jag var krigsfixerad när jag var liten så jag minns bara slagsmål och krigsspelen för det var dom som var mina ögonstenar :) .

Fasen minns när polaren fick Metroid. Vi var ute och lekte och hans morsa kom hem ifrån stan. Det här spelet köpte vi och visade. Fi fan så tråkigt det ser ut tyckte jag. Sen dess har jag aldrig gillat det spelet haha. :)

He-Man och NES är min barndom det ;)
Last edited by Lakanman on 03 Nov 2005, 21:33, edited 1 time in total.

 #3048  by its123baby
 
Jag kommer ihåg att när vi köpte det så hade vi bara smb. Senare införskaffade vi SMB2 & SMB3 beggangnat..

Det enda NES spel som jag fick nytt var Castlevania 3.
Sen fick jag min mosters spel när jag var mindre också... Rush N Attack, Ice Climber & Kid Icarus. Sen lyckades jag låna och aldrig lämna tillbaka Blades of Steele...

Det är dom spelen jag har kvar idag...

Sen lånade man ju jämt och ständigt andra spel av kompisar hit och dit..

 #3049  by Bonomaul
 
Spela igenom Metroid och våga inse att du gjort en grov felbedömning säger jag bara!

Nåväl, de här spelen hade jag och brorsan samlat på oss fram tills runt 1994:

* Adventures in the Magic Kingdom
* Bayou Billy
* Lolo2
* Rad Gravity
* Batman
* Bigfoot
* Bionic Commando
* Blades of Steel
* Blue Shadow
* Catlevania 1+2
* Chip & Dale
* Cobra Triangle
* Devil World
* Donkey Kong
* Double Dribble
* Duck hunt
* Duck Tales
* Excitebike
* Faxanadu
* Golf
* Goonies 2
* Gradius
* Gunsmoke
* Ice Climber
* Ice Hockey
* Super off Road
* Kid Icarus
* Kung Fu
* Zelda 1+2
* Little Nemo, Dream Master
* Mach Rider
* Mega Man 3
* Metroid
* Tysons Punch Out
* Nintendo World Cup
* Pinball
* Pro Wrestling
* Probotector
* Pro-Am
* Rad Racer
* Rush n' Attack

 #3050  by Bonomaul
 
forts.

* Rygar
* Section Z
* Shadow Warriors
* Shadowgate
* Simpsons (Space Mutants)
* Ski or Die
* Slalom
* Snake Rattle 'n' Roll
* Soccer
* Solomons Key
* Star Wars
* SMB 1,2,3
* Turtles 1+2
* Tennis
* Tiger Heli
* Track & Field 2
* Trojan
* Werewolf
* Willow
* Wrath of the Black Manta
* Xevious

Intresseklubben antecknar antar jag?! ;)

Känns rätt skönt att man inte hade några spel (som senare såldes) som idag är jättesällsynta och renderar stora inkomster vid avyttrande.

 #3051  by pcx
 
Äh, jag orkar inte räkna upp alla, det var ganska många iaf.
Jag minns att jag köpte Solomon's Key 2 precis när det kom. Det har jag fortfarande kvar i nära nog mint-skick. Det ligger väl iaf någonstans i de övre regionerna när det gäller sällsynthet också.

 #3052  by Lakanman
 
Bonomaul en polare kom hem för 2 år sedan och spelade igenom Metroid och jag kollade på så man kan säga att jag spelet igenom det med. =). .Var roligare nu asså

 #3088  by washout
 
Yikes, jag hade inte så många. Bara följande enligt vad jag kommer ihåg:
SMB1
SMB2
SMB3
Ikari Warriors
TMHT
RC Pro Am
Snake's Revenge

Dessa blev givetvis de första att införskaffas när samlandet påbörjades. SMB3 och Snake's Revenge var mina favoriter!

 #3110  by maldrok
 
Mina första spel var
SMB
Solstice
MegaMan 4 (som jag bytte mot bubble bubble.... DOH!)
Snake Revange

Hade inte så många spel... det har jag dock tagit igen på senare dagar :-P

 #3121  by Riwallen
 
Hade inte heller så många.

Ice Climber
Castlevania
Metroid
Teennage mutant hero turtles
SMB 3
Mega man ( som jag bytte efter ett tag till shadowgate)
Punch-Out ( som jag lånade ut och aldrig fick tillbaka)
Shadow Warrior
Nintendo World Cup
Track & Field 2
Blades of steel (som jag sålde)

Dessa hade jag de första åren sedan tillkom några spel till

Var alltid jättenoga på att kartonger och manualer skulle vara i jättefint skick. Problemet var när man lånade ut spel med kartong så var det inte säkert att man fick tillbaka dem hela om man överhuvudtaget fick tillbaka kartongerna.
Det var några stycken som fick blåtiror det lovar jag.

Ibland saknar man den tiden då man väntade på en release eller gick till den lokala uthyraren och hyrde ett spel och spelade hela helgen.
Kanske därför det är så roligt at handla spel nu. Man återupplivar lite gamla barndomsminnen.

 #3127  by bUs
 
Känner igen det med att man kunde få tillbaka misshandlade kartonger när man var dum nog att låna ut dem (varför lånade man inte bara ut kassetten? :?). Här kommer en lista på spelen jag hade (som jag kommer ihåg):

Kirbys Adventure
Mr Gimmick
Mega Man 2
Mega Man 3
Adventures in Magic Kingdom
Bayou Billy
Rescue
Simpsons: Bart vs the Space Mutans
Simpsons: Bart vs the World
Soccer
Mission Impossible
Darkwing Duck
Cobra Triangle
SMB 1
Shadowgate
Ice Hockey (tror jag)

Dom allra flesta köptes nya så jag hade kartong och manual till alla utom Soccer, MI, Shadowgate och Ice Hockey.

 #3138  by Hundägaren
 
Jag hade inte ett enda spel eller ens konsollen när den var aktuell.


MVH H Ä

 #3139  by slaneby
 
Ice climber
Golf
Pinball
Clu clu land
Popeye
Star wars
Flintstones

Har bara Golf & Star wars kvar dock, resten har försvunnit på vägen.

 #7606  by nes_nerd_no_1
 
Mina första spel var:

SMB
Paper Boy
Bubble bobble
Duck Tales
SMB 2

Sen hade jag en massa andrsa som jag inte orkar rabbla, men det här var de första spelen jag ägde (i den ordningen).
Mina föräldrar köpte bara ett nytt spel till mig om jag hade klarat det som jag fick förra gången, så det kunde ju ta ett tag mellan spelköpen...

 #7617  by Kreese
 
Mina spel jag hade var:

Ice Climber
Kung Fu
Golf
Duck Hunt + grå Zapper
Zelda 2

Kanske inte så konstigt att jag när jag testade Kung Fu ca. 5-6 år senare klarade spelet 3 varv på 1 liv...

Spel jag ofta lånade av kompisar:
Zelda, Metroid, Kid Icarus, Punch-Out

 #7618  by Bonomaul
 
nes_nerd_no_1 wrote: Mina föräldrar köpte bara ett nytt spel till mig om jag hade klarat det som jag fick förra gången, så det kunde ju ta ett tag mellan spelköpen...
Intressant idé faktiskt.. på så sätt fick du ju ut mycket mer av varje spel eller hur?!
Du ska vara glad att du inte fick Snake Rattle N Roll eller Turtles då.. :)

 #7621  by nes_nerd_no_1
 
Bonomaul wrote:
nes_nerd_no_1 wrote: Mina föräldrar köpte bara ett nytt spel till mig om jag hade klarat det som jag fick förra gången, så det kunde ju ta ett tag mellan spelköpen...
Intressant idé faktiskt.. på så sätt fick du ju ut mycket mer av varje spel eller hur?!
Du ska vara glad att du inte fick Snake Rattle N Roll eller Turtles då.. :)
Hahaha!!! Du jag höll på ett jävla tag med "Snake Rattle" innan föräldrarna gav upp & insåg att det här spelet inte skulle låta sig klaras i första taget ;)

 #7626  by Bonomaul
 
nes_nerd_no_1 wrote:
Bonomaul wrote:
nes_nerd_no_1 wrote: Mina föräldrar köpte bara ett nytt spel till mig om jag hade klarat det som jag fick förra gången, så det kunde ju ta ett tag mellan spelköpen...
Intressant idé faktiskt.. på så sätt fick du ju ut mycket mer av varje spel eller hur?!
Du ska vara glad att du inte fick Snake Rattle N Roll eller Turtles då.. :)
Hahaha!!! Du jag höll på ett jävla tag med "Snake Rattle" innan föräldrarna gav upp & insåg att det här spelet inte skulle låta sig klaras i första taget ;)
Hehe, gött. Hur långt kom du då? Tror jag har kommit till slutet på sista banan men är inte säker..
Verkar iaf omöjligt att klara det där jäkla spelet, undrar om någon här med rent samvete kan hävda att dom har gjort det utan emulator.

 #7644  by *Andreas*
 
Nu ska vi se.. jag hade:

the Adventure of Link
the Legend of Zelda
Chip & Dale - Rescue Rangers
DuckTales
Fester's Quest
Mega Man 2
Mega Man 3
Startropics
Super Mario Bros 3
SMB/Tetris/World Cup
Turtles
Turtles 2
Tiny Toons
Werewolf

De flesta var enbart kassett dock.. men efter många år blev det införskaffande av manualer och kartonger :)

 #7661  by nes_nerd_no_1
 
Bonomaul wrote:
nes_nerd_no_1 wrote:
Bonomaul wrote: Intressant idé faktiskt.. på så sätt fick du ju ut mycket mer av varje spel eller hur?!
Du ska vara glad att du inte fick Snake Rattle N Roll eller Turtles då.. :)
Hahaha!!! Du jag höll på ett jävla tag med "Snake Rattle" innan föräldrarna gav upp & insåg att det här spelet inte skulle låta sig klaras i första taget ;)
Hehe, gött. Hur långt kom du då? Tror jag har kommit till slutet på sista banan men är inte säker..
Verkar iaf omöjligt att klara det där jäkla spelet, undrar om någon här med rent samvete kan hävda att dom har gjort det utan emulator.
Jag vet inte riktigt.. Jag lärde mig till slut hur man tar den där warpen på första banan. Men inte fan hjälpte det. Man klarar ju inte spelet mer för det...
Nej, den som ärligt kan säga att han/hon har klarat detta spel ÄRLIGT kan ju klassa sig som en av världens 10 bästa spelare! ;)

 #7664  by Micke_1980
 
Ok, hade inte så himla många spel men

SMB
SMB 2
SMB 3
Zelda
Link
Metroid
Kid Icarus (fick jag av en polares morsa, han blev skitsned)
Punch Out
North & South
Spy vs Spy
Skate or die
Ice Climber
Cobra Triangle
Track & Field
Offroad
Turtles

Kan ha varit några mer också

 #7700  by Den där Marcus
 
Bonomaul wrote:
nes_nerd_no_1 wrote:
Bonomaul wrote: Intressant idé faktiskt.. på så sätt fick du ju ut mycket mer av varje spel eller hur?!
Du ska vara glad att du inte fick Snake Rattle N Roll eller Turtles då.. :)
Hahaha!!! Du jag höll på ett jävla tag med "Snake Rattle" innan föräldrarna gav upp & insåg att det här spelet inte skulle låta sig klaras i första taget ;)
Hehe, gött. Hur långt kom du då? Tror jag har kommit till slutet på sista banan men är inte säker..
Verkar iaf omöjligt att klara det där jäkla spelet, undrar om någon här med rent samvete kan hävda att dom har gjort det utan emulator.
Jag har många gånger kommit till sista banan (bara en litet fyrkantigt område med en stor fot som hoppar långsamt) med ett gäng extraliv kvar, men det hjälper inte. Till slut försökte jag med emulator och sparade när jag kom till sista banan, men eftersom man måste träffa foten oavbrutet så var det ändå ingen direkt hjälp. Jag gav upp, även med emulator (men någon gång ska jag klara det där j-la spelet).

 #7720  by skogga
 
Nu kommer jag inte ihåg exakt vilka spel som jag och min syster hade, men gör ett försök:

- Super Mario Bros (x2)
- Knight Rider
- Mega Man 3
- Mach Rider
- Dragon's Lair
- Batman: Return of the Joker

Av de spelen är det inte så svårt att gissa vilka som gick varmast, MM3 och SMB1.

Har tyvärr inte kvar något av de spelen då de gavs bort till yngre släktingar för en massa år sedan (även konsolen).

Sedan några spel som kompisar hade som gick varma var ju: Mega Man 2, Mega Man 4, Mr. Gimmick, Super Mario Bros 3 och Metroid.

 #7721  by Nystroem
 
Super Mario Bros 2
Zelda 1
Zelda 2
Metroid
Kid icarus
Nintendo World Cup
Ice climber
Mega Man 3
Mega Man 4
Tennis
Pinball
Castlevania
Lolo 2
Anticipation
Chip'n Dale
Dr.Mario
Ducktales
Ice Hockey
R.C Pro Am
Skate or die
The Goonies 2
Wrecking Crew

Typ.. :P

 #29119  by sirhenk
 
Super Mario Bros/Duck hunt
Ducktales
Tiny Toon Adventures
Power Blade
Bucky o'Hare
Tennis
Ice Hockey
Tom & Jerry
The Simpsons: Bart vs the world
Blue Shadow

 #29123  by AndiOne
 
Fan bortskämda ungar :P

Jag och syrran fick vårt (numer mitt ;) efter ja fixat ett nytt åt henne häromåret) julen 88. Då följde Ice Climber med och så fick vi SMB samma dag.

Men om ja ska försöka minnas vilka spel ja hade:

Ice Climber
Super Mario Bros
Golf
Turtles
Bubble Boubble
The Adventures of Bayou Billy
Super Mario Bros 2
Super Mario Bros 3
Galactic Cruisaiders
32 in 1 kasset
Mega Man 2

Får ta o lägga till fler titlar om ja kommer ihåg dem senare, för nu står
de still i huvudet (om ja nu ens hade fler, känns som ja kan ha förträngt något spel iaf) ;)

 #29124  by Nystroem
 
En hade Mr.Gimmick och en hade Solomon's Key 2... ÄR DET ALLT?! Vilket dåligt sinne för vad som skulle bli värdefullt alla hade, och ändå sitter vi här idag och nördar ihjäl oss 8)

 #29126  by AndiOne
 
Ja var aldrig gammal nog för att spara ihop pengar o köpa ett spel själv :)
När ja kom upp i den åldern så gick pengarna till folköl och HB så
mina intressen dalade iväg från att köpa NES spel då :)

Plus att så många polare hade spel så vi lånade friskt av varandra.

 #29131  by BelfegorC4
 
SMB 1
SMB 2
SMB 3
Turtels 1
Turtels 2
Duckhunt
Trickshooting
Wizard & Warriors 2
Ducktales 1
Ducktales 2
Bubble bobble
Pro-am
Metroid
Probotector
Track & Field 2
Chessmaster
Tecmo Cup
Super off Road
Shadow Warrior
---------------
Jag hade fler spel men kommer inte ihåg alla.

 #29157  by Gixen
 
Shit, inte lätt att komma ihåg....

Ice Climber
Pro Wrestling
Punch Out
Simons Quest
Section Z
Iron Sword
Zelda
Metroid
Kid Icarus
Mega Man 2,3
Blades of Steel
Journey to Silius
Castlevania 3
Double Dragon 3

Sen har jag säkerligen glömt ett par....

Instagram #sndb.se