• Fulaste Nes-omslagen

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #97856  by nissling
 
Exakt vilket omslag till något Nes-spel är fulast egentligen? Tror de flesta kommer hålla med mig..

Det absolut fulaste är ju Quarterback.

Image

Det finns 5 fel.

1. Bakrunden har fel färg.
2. Han gnagar på hjälmen.
3. Han har bara en framtand.
4. Hela huvudet är ju snett.
5. Han har en Nes-kontroll i handen.

Kan det bli mkt värre?

 #97859  by nes_nerd_no_1
 
Haha! Jaaa inte f-n var det snyggt det där omslaget iaf! :P

Här är väl oxå en som borde platsa i topp-10 listan...

Image
Last edited by nes_nerd_no_1 on 05 Oct 2008, 22:34, edited 1 time in total.

 #97866  by Tawny
 
Image

 #97869  by Ufouria
 
Anticipation

Image

 #97881  by Copy_con
 
Ack du ljuva åttiotal!

Wrestlemania tyckte man förmodligen såg ascoolt ut när man var elva, men Megaman... det omslaget är så fult att man är tvungen att gå i terapi efter att ha sett det.

 #97891  by Arkiv N
 
Nu har jag ingen koll på gradbeteckningar och dess betydelse men ni får rätta mig om jag har fel. Polisen på Wrestlemania bilden har på sin arm gradbeteckningen som tre V. Har för mig att ^ ska vara för manligt och V ska vara kvinnligt. Så varför har brottarsnuten V? :lol:
Se och jämför med denna bild.
Image
 #97901  by xorox_88
 
nissling wrote:Exakt vilket omslag till något Nes-spel är fulast egentligen? Tror de flesta kommer hålla med mig..

Det absolut fulaste är ju Quarterback.

Image

Det finns 5 fel.

1. Bakrunden har fel färg.
2. Han gnagar på hjälmen.
3. Han har bara en framtand.
4. Hela huvudet är ju snett.
5. Han har en Nes-kontroll i handen.

Kan det bli mkt värre?
inte nog med det han håller nes dosan fel oxå sen har han inga skydd heller

 #97956  by Andreas No 1
 
MM måste blivit gjord som en tävling? Måla ditt eget omslag till Mega Man, eller? Någon annan förklaring kan jag omöjligen finna, fruktansvärt fult! Men så tillhör det ju "fula serien" också... :lol:

 #97962  by Tawny
 
det fula till trots, bilden är ju dessutom helt fel..
mega man har inget guldigt på sig, han har ingen pistol, han är inte en människa...
och vad är det för palmer?

 #98004  by Gsmhacker
 
Tawny wrote:det fula till trots, bilden är ju dessutom helt fel..
mega man har inget guldigt på sig, han har ingen pistol, han är inte en människa...
och vad är det för palmer?
jo han e en männsika , man ser ju helt klart och tydligt när han står på huset och håret blåser sen sätter han sig hjälmen

 #98005  by Tawny
 
ok att han kanske har ett mänskligt huvud, men han är väl ändå en robot konstruerad av dr light eller vad han heter

 #98009  by Gsmhacker
 
Tawny wrote:ok att han kanske har ett mänskligt huvud, men han är väl ändå en robot konstruerad av dr light eller vad han heter

okej tror du mig nu

Image

 #98016  by Henrik from space
 
jeg stemmer for at megaman er den "fulaste" (hm, svensk)
Nå er vi jo enige om at den er helt feil, men man blir jo også sjøsyk av å se på den.

 #98019  by Tawny
 
gsm: hehe, de skulle haft den bilden som omslag istället.. mindre fult :)

 #98031  by Martin
 
Gsmhacker wrote: okej tror du mig nu

Image
Redo för skidbacken?

 #98033  by Snutteliten
 
Nu slipper Sanna leta längre. Här é Han ju. :wink: :D

 #98086  by Gixen
 
Ja, MM och Quarterback är ju klart de två fulaste jag sett. MM måste ju ha varit någon slags tävling. Typ på baksidan av ett flingpaket eller nåt....där sämsta bilden vann....

 #98118  by Ufouria
 
Snutteliten wrote:Nu slipper Sanna leta längre. Här é Han ju. :wink: :D
Japps, nu har jag hittat den rätta. :lol:

 #98152  by Copy_con
 
Tawny wrote: och vad är det för palmer?
Kom igen nu! HAr du aldrig spelat Megaman! :)

Image

 #98173  by Ufouria
 
Haha.. men vad gör de där palmerna på Icemans bana egentligen? Ispalmer kanske. :?

 #98221  by BelfegorC4
 
rogerxy wrote:http://archive.gamespy.com/top10/januar ... dex4.shtml
:)
DRAMATIC RE-ENACTMENT:

Capcom Marketing Guy: Hey, I need you to whip up some box artwork for a new state-of-the-art high-resolution Game Pak we’ve got. It’s called Mega Man.

Artist: What’s it about?

Capcom Marketing Guy: Beats me, some guy who’s like ... this man with ... mega powers, I guess. He’s like Superman I think, but he wears blue armor and has this arm cannon thing.

Artist: OK, well, I’ll just draw a picture of a syphilitic old man wearing blue and yellow armor because I really like the color yellow. Also, instead of armor, I’ll just give him a futuristic t-shirt with extra long sleeves that bunch up near the shoulders and elbows. I don’t know what an "arm cannon" is, so I’ll just give him a ray gun pistol and have him hold it at this really awkward angle. Oh, and I’ll put this white burst of light behind his prominently exposed crotch and have him standing in a field of giant colored contact lenses…

Capcom Marketing Guy: (interrupting) Yeah sure, do all that, and add like a futuristic Tron Tic-Tac-Toe thing in the background while you’re at it. OK, gotta go, bye!


Så jäkla bra XD

 #98362  by Smart Cat
 
Av smallboxspelen så är det ju Anticipation. UTAN TVEKAN.

 #100013  by nissling
 
Måste lägga till en annan sak om Quarterback.

Det heter Favourite, inte Favorite. :P

 #100015  by Ufouria
 
Favorite är amerikansk stavning, favourite engelsk.

 #100040  by Copy_con
 
Ja, eller, Bosnien, Kazakhstan, Kongo, Rwanda eller Palau.

Dock tror jag att flera av dem (inklusive Ukraina som fick sin flagga på 90-talet) inte hade egna flaggor eller dessa färger när MM kom ut :)

Instagram #sndb.se