• Vem har den äldsta (lägsta serienr.) fungerande enheten?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #679228  by RobTho
 
Jag sålde min gamle trotjänare som var nr xxx9xx i ett större paket på tradera. Två enheter och ett tiotal kasetter.
Har bestämt för mig att det var någon härifrån som vann den!
 #762783  by SuperGamer
 
Från tidigare i tråden, apropå höga nummer:
Da Bear wrote:PE3449292

Det är alltså - 3 miljoner, 449 tusen, 292
Måste vara en väldigt sen maskin :D

Edit: Slät under, skrovlig på ovansidan.
Jag har ännu några hundra tusen högre på en av mina enheter, SCN. Skrovlig ovansida, föga förvånande. Hur många nummerserier kan det ha funnits för Europa? En för PAL-A och en för PAL-B, eller fler än så?

Min lägsta har något på 21 tusen, slät och med Bergsalas telefonnummer.
 #883972  by misiequ
 
Odpowiedz o odtwarzanie multiregion

Jag har läst hela din tråd om låga serienummer, och jag ser att det finns information i tråden om att konsoler med låga serienummer är regionsupplåsta och kan köra spel från andra regioner, t.ex. USA .
Jag vet inte var du fick denna information ifrån, men vad jag vet spelade tidiga konsolmodeller (eller mer exakt, deras moderkort) inofficiella kassetter, t ex Codemasters, utan problem, och det var nog det du menade. Senare versioner av NES-moderkort hade allt fler säkerhetsfunktioner, så Codemasters-kassetter kommer med switchar så att metoden att kringgå säkerhet kan anpassas till konsolversionen.
Konsoler som var multiregionala skapades aldrig (naturligtvis förutom det avskurna benet i CIC-chippet).

ps. Förlåt för min svenska, men jag skriver till dig med hjälp av en översättare.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Instagram #sndb.se