• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #4460  by Azox
 
Själv har jag nu äntligen klarat av Zelda II: The Adventure of link efter 13 år sen man hade det första gången :P vad stolt man känner sig! :D

026 stod de på statsen, de var en hel del ggr man dött :P

 #4461  by Nystroem
 
Hehe jasså det var därför du ville jag skulle komma hit Azox ;)
Jo jag får väl säga samma sak då. Zelda 2, ikväll. *kollar* 12 gånger dog jag.
Fusk... vad är det då? Jag använde en form av guide för att hitta i sista palatset. hmm.. aja =P

Om vi inte räknar så, så var det senaste Metroid :)

 #4463  by maldrok
 
Klarade Castlevania med min tjej... helt sanlöst frustrerande så svårt det var.... båda ville kasta ut Nintendot genom fönstret.
Tur man kunde avreagera sig med våldsamt hångel emellanåt :D

 #4469  by Lakanman
 
Oj oj det blev svårt.. SMB kan man ju inte räkna med. Hmm.. *kolla spellista* Chip N Dale var det.. Men det är ju för lätt med nästan ;) Innan det var det nog Punch Out.

 #4474  by Azox
 
haha där ser man. Trodde alldrig ja skulle få någo svar så här dax! Men de sitter visst folk på de här forumet dygnet runt, vilket jag gillar mkt! :D

 #4475  by Lakanman
 
haha min dygnsrytm är rätt skev. Jag lägger mig runt 06 varje natt.

 #4476  by Nystroem
 
Hade det inte vart för att jag satt och bråkade med några förut så hade jag sovit som en stock nu. Ska gå till skolan för första gången på två veckor imorgon, hehe. Men nu är det ingen idé att sova, så jag kommer vara uppe tills imorgon kväll ^^

 #4478  by Lakanman
 
Det bara dyker in fler och fler här på Tung. Välkommen :D. Kolla gärna dom här trådarna:

Vilken ålder är det på er?

http://darklord.ath.cx/tung/phpBB2/viewtopic.php?t=250

Vad heter ni?

http://darklord.ath.cx/tung/phpBB2/viewtopic.php?t=442

Kort på er själva.

http://darklord.ath.cx/tung/phpBB2/viewtopic.php?t=483

Kul att veta lite. Finns mer skojiga under övrigt ;)

 #4484  by Nystroem
 
Antar att du menar mig. Tack så mycket :)
Som du ser har jag vart medlem sedan mars, haha. Men jag har aldrig vart inne här, tyvärr. Tror det är p.g.a URL'en om jag ska vara ärlig. Haha
Men det var Kreese som "lurade" hit mig iaf ;). Jag har bidragit med några scannar av spel, manualer och kartonger hit, för länge sedan :)
Hmm ja.. nu hoppas ajg att jag ska vara lite mer aktiv här, men jag vill byta namn. Upptäckte när jag skulle registrera mig förut att jag redan var det (dåligt minne), men jag vill heta "Nystroem" då jag heter det på alla andra ställen. Om nån kan fixa det eller vet hur jag ska gå till väga får ni gärna kontakta mig :)

Ska kolla in länkarna :)

 #4485  by Lakanman
 
Det borde väll Admin kunna fixa

 #4491  by Nystroem
 
Jo jag tycker allt det ^^

 #4566  by Riwallen
 
Jaså Nyström är det du. Då vet vi ju det. Man kan ju inte byta Nickname sådär som du emellan de olika ställena man blir ju helt förvirrad.

Senaste spelet då Duck Tales (kanske för enkelt då)
Wizzard & Warriors

Pojkar man ska sova på natten det sa alltid min mamma.

 #4574  by Nystroem
 
Riwallen:
Nä, men i mars när jag reggade mig här var jag ung och dum, wild and crazy, och jag ångrar det nu ;)

Sova på natten är som att gå till skolan, helt värdelöst ;D
Oops, måste skynda mig till "skolan" nu btw.. =P

 #4593  by pcx
 
Lakanman wrote:Det borde väll Admin kunna fixa
Visst. Skicka ett PM till mig när du har läst detta så ändrar jag ditt namn. (Bara så du inte blir förvånad när du inte kan logga in som Mission:Survival sedan)

 #4598  by Riwallen
 
Nyström; (kortare att skriva)
I mars var jag ung och dum skrev du.
Vad är du nu då gammal och smart?
Fasen vad snabbt du åldras :lol:

 #4605  by Nystroem
 
Hehe nu har jag mognat. Blommar på hösten vet du. Men sen på våren blir jag gamla vanliga dumma jag, så då kanske jag byter tillbaka till Mission:Survival om ni har otur :lol:

 #4664  by Nathalie
 
maldrok wrote:Klarade Castlevania med min tjej... helt sanlöst frustrerande så svårt det var.... båda ville kasta ut Nintendot genom fönstret.
Tur man kunde avreagera sig med våldsamt hångel emellanåt :D
Haha ja gud vad man höll på att reta gallfeber på varenda boss och bana.. Tur att det gick vägen tillslut efter diverse vredesutbrott osv osv! :D

 #4668  by Lakanman
 
Nathalie wrote:
maldrok wrote:Klarade Castlevania med min tjej... helt sanlöst frustrerande så svårt det var.... båda ville kasta ut Nintendot genom fönstret.
Tur man kunde avreagera sig med våldsamt hångel emellanåt :D
Haha ja gud vad man höll på att reta gallfeber på varenda boss och bana.. Tur att det gick vägen tillslut efter diverse vredesutbrott osv osv! :D
Jag körde med en kompis länge länge.. Kom till: Image

Där gav vi upp.. Var inte så långt kvar då va?

 #4670  by maldrok
 
Hahahah den där jävla döden drev oss till vansinne... vi tog en paus och försökte senare... nej då äre inte så länge kvar..

 #4677  by Lakanman
 
Det värsta var att man var tvungen att köra om från den banan till döden..

 #4681  by Nathalie
 
maldrok wrote:Hahahah den där jävla döden drev oss till vansinne... vi tog en paus och försökte senare... nej då äre inte så länge kvar..
En good 'ol paus.. :) Sista bossen var ju inte heller att leka med

 #4682  by Nystroem
 
Jaha, då kan jag säga Metroid helt säkert som det senaste avklarade spelet till NES utan fusk o.s.v. Drog igenom det på mindre än 50 minuter (jag började 16:30 och var klar 17:28, och då var jag nere och åt emellan. Klarade bägge bossarna (använde alltså inte fusket för att komma ner till Tourian med bara en avklarad boss). Rätt nöjd, men nu när Samus hår fladdrar i vinden när jag springer så kan jag bara inte stänga av ju. Nu får jag ta och klara det igen... men först behöver jag en liten paus :)

 #4706  by washout
 
Det senaste spelet jag körde igenom var nog Duck Tales 2. Precis lagom svårighetsgrad :-)
Innan dess var det Maniac Mansion och Kirby's Adventure. Trivsamma spel alla tre!

 #4721  by Nystroem
 
Så nu klarade jag Metroid för andra gången idag, denna gången sprang hon omkring utan dräkten och annat onödigt ;)
Kul att man fick börja om med alla uppgraderingar, det enda som var borta var missilerna och e-tankarna, så nu gick det väldigt mycket snabbare att klara spelet, nåja, nu har man gjort det också :)

 #4772  by Riwallen
 
Åh Nyström. Att se hennes hår fladdra i draget när hon springer får mitt hjärta att brista. Färgen på det sedan MMMMMMMM.
Vi får nog starta en svensk klubb för att hylla henne.

Castlevania är ett grymt svårt spel må jag säga. Har klarat det 1 gång då jag och en kompis hjälptes åt. men nu kommer jag bara till den där förbenade liemannen. Vilket vapen var det man skulle ha nu igen. Bumerangen?

 #4814  by maldrok
 
Precis... det där bomerangkorset duger bra.... sedan så äre bara att undvika alla äckliga saker han trollar fram som ska döda dig... svårigheten ligger i det

 #4816  by Sphinx
 
I Castlevania ska man ju alltid ha vigvattnet. Det är helt överlägset mot alla bossar och fiender om man lär sig använda det.

 #4817  by skogga
 
Var ett tag sedan jag körde något NES-spel för att "varva" det, men senast var nog Ducktales el. Rescue Rangers.

Får nog ta och spela lite mer :oops:

 #4819  by Riwallen
 
Ja Simon är inte lätt att kontrollera heller när man ska hoppa och så.

Samus hade klarat detta mycket enklare :wink:

Problemet är ju oxå att när man blir träffad så åker man en bit. Grymt irriterande man kanske mer realistiskt än att bara fortsätt som om inget hade hänt.

 #4827  by maldrok
 
Håller med fullständingt där.. spelet blir 100% svårare då gubbens rörlighet är helt sanslöst ohanterbar. Har man en gång hoppat mot sin undergång så har man 0 aircontrol och kommer att dö
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 227

Instagram #sndb.se